Τα αεροδρόμια μπαίνουν στο “στόχαστρο” των ανταρτών
Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΜΑΧΗΣ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
![Τα αεροδρόμια μπαίνουν στο “στόχαστρο” των ανταρτών](https://www.defencenet.gr/wp-content/uploads/2013/02/19/MIG-23%20Syria.jpg)
Τις βάσεις της συριακής Αεροπορίας φαίνεται ότι έχουν βάλει στο στόχαστρο οι ισλαμιστές αντάρτες που μάχονται το καθεστώς Άσαντ καθώς αποτελεί το καθοριστικό πλεονέκτημα το οποίο έχει επιτρέψει στο στρατό της χώρας να έχει το πάνω χέρι στις συγκρούσεις που μαίνονται για περισσότερο από 2 χρόνια.
Για μήνες οι ισλαμιστές αντάρτες καλούσαν το ΝΑΤΟ να επιβάλει ζώνη αεροπορικού αποκλεισμού στην περιοχή, κάτι όμως το οποίο δεν συνέβη.
Και παρά το γεγονός ότι κατάφεραν σημαντικό αριθμό καταρρίψεων ελικοπτέρων Mi-8/17 (NATO: HIP)και μερικών ελαφρών εκπαιδευτικών L-39 και μαχητικών MIG-23 Flogger, η συριακή αεροπορία συνεχίζει ανενόχλητη να βομβαρδίζει τους ισλαμιστές.
Η συριακή Αεροπορία απολάμβανε αεροπορική υπεροχή από την αρχή της σύρραξης την οποία χρησιμοποίησε αμείλικτα για να πλήξει με βόμβες ελεύθερης πτώσης, βόμβες φωσφόρου, ρουκέτες και περίλήπτες βομβίδων ακόμη και κατοικημένες περιοχές στις οποίες επιχειρούσαν οι αντάρτες με άμαχο πληθυσμό.
Υπήρξαν ορισμένα περιστατικά χρήσης φορητών αντιαεροπορικών πυραύλων με πλέον πρόσφατο στις 17 Φεβρουαρίου 2013 όταν καταρρίφθηκε ένα μαχητικό αεροσκάφος.
Ήδη ένας αριθμός αεροδρομίων τελεί υπό κατάληψη από τους ισλαμιστές αντάρτες, ενώ άλλες βρίσκονται υπό πολιορκία ενώ ορισμένες έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας.
Μέχρι στιγμής οι ισλαμιστές έχουν καταλάβει τα αεροδρόμια Marj al-Sultan, στα περίχωρα της Δαμασκού, το Abu al-Duhur, βόρεια του Hamah, το Afis (Taftanaz), νότια από το Χαλέπι, και το Jirah, ανατολικά από το Χαλέπι.
Το αεροδρόμιο Marj al-Sultan ήταν βάση των ελικοπτέρων Mi-8/17 ενώ αποτελούσε και βάση ελέγχου και διοίκησης των κυβενρητικών στρατευμάτων στην περιοχή. Το Afis χρησιμοποιήθηκε και από τα επιθετικά ελικόπτερα M-24 Hind, το Abu al-Duhur χρησιμοποιήθηκε από μαχητικά MiG-23 και το Jirah χρησιμοποιήθηκε από αεροσκάφη L-39.
Οι ισλαμιστές αντάρτες επίσης μάχονται για να καταλάβουν τα αεροδρόμια Minakh, και Rasm al-‘Abud, τα οποία βρίσκονται αμφότερα κοντά στο Χαλέπι.
Επίσης έχουν περικυκλώσει το Dayr al-Zawr στα ανατολικά και συνεχίζουν καταδρομικές επιθέσεις στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Δαμασκού.
Εξαιτίας αυτών των επιθέσεων διακόπηκαν και οι διεθνείς πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών από και προς της Δαμασκό.
Οι εναπομείνουσες βάσεις περιλαμβάνουν το αεροδρόμιο, al-Nasiriyah, βόρεια της Δαμασκού από το οποίο εκτοξευτηκαν οι πύραυλου SSM τύπου Scud.
Πλέον το αεροδρόμιο Marj Ruhayil,νότια της Δαμασκού αποτελεί τη βάση εξόρμησης των επιθετικών ελικοπτέρων Mi-24 Hind, ενώ η βάση Khalkhalah,νοτιότερα φιλοξενεί μαχητικά MiG-21 (NATO: FISHBED) τα οποία εμφανίζονται σποραδικά σε βομβαρδισμούς.
Η βάση Sayqal,ανατολικά της Δαμασκού στεγάζει τα καλύτερα μαχητικά που διαθέτει η συριακή Αεροπορία που δεν είναι άλλα από τα MiG-29 (NATO: FULCRUM), τα οποία δεν προορίζονται για αποστολές κρούσης και γι αυτό δεν έχουν εμφανιστεί σε επιχειρήσεις εναντίον των ανταρτών.
ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΒΑΣΕΙΣ
Το δiεθνές αεροδρόμιο της Latakia, στις ακτές της Μεσογείου, στεγάζει ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα που επίσης δεν έχουν ρόλο στις μάχες, ενώ η βάση Al-Qusayr κοντά στα σύνορα με το Λίβανο φαίνεται ότι είναι εγκαταλελειμμένη.
Οι πιο σημαντικές βάσεις για το πόλεμο εναντίον των ισλαμιστών φαίνεται ότι είναι η βάση Αl-Dumayr που φιλοξενεί MiG-23 και μαχητικά κρούσης Su-22 (NATO: FITTER C) με εκτεταμένη συμμετοχή σε βομβαρδισμούς ανταρτών.
Η βάση Shayrat στεγάζει επίσης δύο μοίρες Su-22 ενώ η βάση Tiyas στεγάζει δύο Μοίρες με τα μαχητικά κρούσης Su-24 (NATO: FENCER).
Εξαιτίας της στρατηγικής σημασίας τους οι βάσεις αυτές φυλάσσονται από πολύ ισχυρές δυνάμεις του συριακού Στρατού και για το λόγο αυτό δεν είναι εύκολο να προσεγγιστούν από τους αντάρτες.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr