Δημοσίευμα-φωτιά για σαμποτάζ στην προμήθεια του Spike NLOS από τις ελληνικές ΕΔ
Πώς μπλοκαρίστηκε η προμήθεια επί 18 μήνες
Επίθεση στον αντιπρόσωπο της ισραηλινής εταιρείας Plasan Sasa, Άρη Γλύνη ως υπεύθυνο για την πρωτοφανή και πέραν πάση επιχειρησιακής λογικής και αμυντικής ανάγκης καθυστέρηση στην προμήθεια του ισραηλινού πυραυλικού συστήματος NLOS, κάνει ο ιστότοπος powergame.gr του εκδοτικού ομίλου των «Παραπολιτικών».
Ταυτόχρονα εμπλέκει, τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, Αντώνη Οικονόμου και την εταιρεία δημοσίων σχέσεων V+O των Θωμά Βαρβιτσιώτη (σ.σ. αδελφού του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών Μ.Βαρβιτσιώτη) και Γιάννη Ολύμπιου (πρώην στελέχους της Πολιτικής Άνοιξης), ότι εμπλέκονται στην υπόθεση, μαζί με τον αντιπρόσωπο της εταιρείας που πούλησε τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα ΜΗ-60R στην Ελλάδα, Δ.Δάφνη!
Συγκεκριμένα γράφει τα εξής: «Σας έγραφα χθες για τη ρητή εντολή του προέδρου Μητσοτάκη, σε σχέση με τον διαγωνισμό για την προμήθεια των υπερσύγχρονων πυραύλων από το Ισραήλ.
Εκείνο που ξέχασα να σας γράψω είναι ότι εκτός από την ισραηλινή Rafael, κάποια στιγμή εμφανίστηκε στο Πεντάγωνο και η εταιρεία Plasan (ως υπεργολάβος του έργου).
Για όσους δεν διαθέτουν ισχυρή μνήμη, η Plasan είναι η εταιρεία που έχει αγοράσει την ΕΛΒΟ. Ανάμεσα στους συνεργάτες που έχει χρησιμοποιήσει εν Ελλάδι είναι και η εταιρεία V+O των Βαρβιτσιώτη – Ολύμπιου.
Οι δύο επικοινωνιολόγοι, που φιλοδοξούν εδώ και χρόνια να παίξουν ρόλο και στα εξοπλιστικά, γνωρίζονται από τα παλιά τα χρόνια με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Άμυνας, Αντώνη Οικονόμου.
Συγκεκριμένα, ο Ολύμπιος, που είχε θητεύσει στην Πολιτική Άνοιξη του Σαμαρά, γνωρίζει πολύ καλά τον Οικονόμου. Επειδή, λοιπόν, τα παλικάρια της V+O δεν αφήνουν να πέσει τίποτα κάτω, μαθαίνω ότι επιδίωξαν (ανεπιτυχώς) να διαφημίσουν τη σχέση τους με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Άμυνας.
Ρόλο και μάλιστα ενεργό στη συζήτηση που βρίσκεται σε εξέλιξη στο παρασκήνιο μαθαίνω ότι έχει και κάποιος Δημήτρης Δάφνης. Πρόκειται για έναν έμπορο όπλων που έχει κάνει λαμπρή καριέρα στους συναδελφικούς τσακωμούς».
Τι έχει συμβεί: Η Plasan Sasa, όντως είναι μία εκ των δύο ισραηλινών εταιρειών (η άλλη είναι η SK Group) που έχουν αγοράσει την ΕΛΒΟ και επίσης ένα μικρό ποσοστό έχει ο Άρης Γλύνης, αντιπρόσωπος της εταιρείας Plasan Sasa στην Ελλάδα.
Το ζήτημα είναι ότι το NLOS που έχει χαρακτηριστεί -και είναι- ως Game Changer στο Αιγαίο, κατασκευάζεται μεν από την ημικρατική Rafael, αλλά μεταφέρεται από φορτηγά της Plasan Sasa.
Πριν προχωρήσουμε, ας δούμε τι κενό έχει δημιουργήσει στην ελληνική άμυνα στο Αιγαίο, ο εμφύλιος που προκάλεσε η Plasan Sasa: Το πυραυλικό οπλικό σύστημα προορίζεται να εξοπλίσει εκτός από τον ΕΣ, το ΠΝ, αλλά και την Αεροπορία Στρατού, δίνοντας για πρώτη φορά τέτοιες δυνατότητες στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Για να γίνει αντιληπτό τι εννοούμε: Τώρα, την μεγαλύτερη ακτίνα δράσης στην Αεροπορία Στρατού σε πυραυλικά συστήματα την έχουν τα αμερικανικά AGM-114 Helfire με 8 χλμ. ακτίνα δράσης που φέρονται και εκτοξεύονται από τα AH-64Α/D Apache.
Στον ελληνικό Στρατό Ξηράς τη μεγαλύτερη ακτίνα δράσης βλήματος, σε αντιαποβατικό ρόλο στα νησιά την έχουν τα ρωσικά Kornet-E και όσο αξιόπιστα και αποτελεσματικά και αν είναι, η ακτίνα τους είναι μόνο 5 χλμ. γιατί αγοράστηκαν ως αντιαρματικά και όχι για το ρόλο που αναγκαστικά, λόγω έλλειψης άλλων όπλων, τους έδωσε ο ΕΣ.
To NLOS κλείνει το κενό αντιαποβατικών όπλων του Ελληνικού Στρατού αφού για πρώτη φορά ο Στρατός Ξηράς θα μπορεί να βάλλει κατευθυνόμενο όπλο σε αποστάσεις μέχρι και 25 χλμ. από την βάση εκτόξευσης,
Τα σκάφη του ΠΝ δεν έχουν κανένα όπλο για να πλήξουν μαζικά και σε τακτικό επίπεδο, χερσαίους στόχους. Οι MM-40 Exocet Block III, είναι λίγοι, πανάκριβοι και υπερπολύτιμοι.
Άρα η συγκριμένη προμήθεια των NLOS είναι περίπου μονόδρομος για το τακτικό περιβάλλον του Αιγαίου (προσοχή, δεν αναφερόμαστε στην ανοικτή θάλασσα της Ανατολικής Μεσογείου που απαιτεί άλλα όπλα. με βεληνεκές επάνω από 150 χλμ.)
Το ζήτημα είναι ότι τo πυραυλικό σύστημα NLOS, εδράζεται επί των οχημάτων της Plasan Sasa (μπορεί και σε άλλα οχήματα, αλλά η πρόταση στην Ελλάδα, λόγω ΕΛΒΟ, υιοθετήθηκε από το ΓΕΣ με αυτά τα φορτηγά).
Και κάπου εδώ ξέσπασε ο ισραηλινός εμφύλιος επί ελληνικού εδάφους: Ποιος θα είναι ο κύριος υπεργολάβος του προγράμματος: Η Rafael που κατασκευάζει το σύστημα ή η Plasan Sasa που κατασκευάζει το… φορτηγό-βάση;
Σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου η απάντηση θα ήταν αυτονόητη: Ο κατασκευαστής του πυραυλικού συστήματος, δηλαδή η Rafael! Και αυτή επέλεξε ο Ελληνικός Στρατός που είχε καταρτίσει τις προδιαγραφές.
Αλλά η Ελλάδα δεν είναι «η οποιαδήποτε χώρα του κόσμου» και η λογική, κοινή και επιχειρησιακή πάει περίπατο, όταν μπαίνουν στο κόλπο κάπου 60 εκατ. ευρώ πανωπροίκι στον γενική συντονιστή της προμήθειας.
Κι έτσι η κατασκευάστρια του… φορτηγού, δηλαδή η Plasan Sasa, θέλει να αναλάβει ως κύριος υπεργολάβος, βασικά, συντονιστής της προμήθειας του NLOS, θεωρώντας ότι «το δικαιούται», επειδή επένδυσε 3,5 εκατ. ευρώ στην ΕΛΒΟ (η αξία της προμήθειας του NLOS θα προσεγγίσει τα 800 εκατ. ευρώ)!
Εξ ού και η καθυστέρηση επί 18 μήνες στην προμήθειά του πλέον απαραίτητου και κρίσιμου συστήματος που θα έπρεπε να είχε αγοραστεί… «χθες» από το Ισραήλ.
Κατά το ανωτέρω δημοσίευμα, δε, όλοι οι παραπάνω (Αντώνης Οικονόμου, Θωμάς Βαρβιτσιώτης, Γ.Ολύμπιος, Δ.Δάφνης) έχουν «προσεγγιστεί» από την Plasan Sasa για να αλλάξει η απόφαση (που τώρα λέει ότι το σύστημα θα αγοραστεί από την Rafael) του ποιος θα είναι υπεύθυνος για την διαχείριση του προγράμματος!
Το ότι ο κατασκευαστής του φορτηγού (η Plasan Sasa είχε εμπλακεί και στην «θωράκιση των Hummer του ΕΣ προ 15ετίας με αποτελέσματα μάλλον αρνητικά θετικά στο τομέα της κινητικότητας) θέλει να είναι συντονιστής στην αγορά ενός πολύπλοκου πυραυλικού συστήματος, θα μπορούσε να είναι και κωμικό, αν δεν προκαλούσε τέτοιο μείζον πρόβλημα στην άμυνα του Αρχιπελάγους…
Και όλο αυτό για 60 «κωλοεκατομμύρια» -που θα έλεγε και ο μακαρίτης Ευάγγελος Γιαννόπουλος- ευρώ που είναι το «φέσι» που θα πληρώσει το δημόσιο για να αναλάβει ο κατασκευαστής του φορτηγού ως συντονιστής του προγράμματος…