Την ABU DHABI MAR για ΕΝΑΕ προκρίνει η TKMS – Ζητεί διαπραγμάτευση για υποβρύχια και όχι μόνο…
Την λύση της Abu Dhabi Mar προέκρινε, όπως αναμενόταν, η ThyssenKrupp Marine Systems ως νέου ιδιοκτήτη των ΕΝΑΕ με επιστολή που έστειλε χθες στους συναρμόδιους υπουργού Εθνικής Άμυνας και Οικονομίας, Ε.Βενιζέλο και Λ.Κατσέλη αντίστοιχα ο εκτελεστικός πρόεδρος της TKMS Hans Christoph Atzpondien, αλλά το ενδιαφέρον βρίσκεται αλλού: Προτείνει συνολική επαναδιαπραγμάτευση των θεμάτων που αφορούν τα ναυπηγεία και τη ναυπήγηση των σκαφών του Π.Ν. και αυτή να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2010.
Την λύση της Abu Dhabi Mar προέκρινε, όπως αναμενόταν, η ThyssenKrupp Marine Systems ως νέου ιδιοκτήτη των ΕΝΑΕ με επιστολή που έστειλε χθες στους συναρμόδιους υπουργού Εθνικής Άμυνας και Οικονομίας, Ε.Βενιζέλο και Λ.Κατσέλη αντίστοιχα ο εκτελεστικός πρόεδρος της TKMS Hans Christoph Atzpondien, αλλά το ενδιαφέρον βρίσκεται αλλού: Προτείνει συνολική επαναδιαπραγμάτευση των θεμάτων που αφορούν τα ναυπηγεία και τη ναυπήγηση των σκαφών του Π.Ν. και αυτή να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2010.
Πιο συγκεκριμένα, η ThyssenKrupp δηλώνει ότι προτίθεται να μεταβιβάσει στην Abu Dhabi Mar τo 75% του μετοχικού κεφαλαίου των Ναυπηγείων και εξετάζει το ενδεχόμενο να διατηρήσει το 25% περίπου.
Με δεδομένο ότι οι άλλες δύο λύσεις, δηλαδή η ισπανοαμερικανική πρόταση της Navantia δεν πρόκειται να έχει μέλλον, αφού είχε ωε προαπαιτούμενο την επιλογή μιάς φρεγάτας από τις ισπανικές σχεδιάσεις και του συστήματος μάχης AEGIS, ενώ η τρίτη λύση του Σ.Εμμανουήλ δεν είχε την κυβερνητική αποδοχή, η Abu Dhabi Mar, ένας κολοσσός που έχει ήδη αγοράσει το 50% των αμυντικών ναυπηγήσεων και το 80% των πολιτικών ναυπηγήσεων των ναυπηγείων της Blohm und Voss που ανήκαν στην TKMS, φαντάζει ως η ιδανική λύση.
Σε ότι αφορά την προτεινόμενη συνολική επαναδιαπραγμάτευση των θεμάτων που αφορούν τόσο τα Ναυπηγεία όσο και τη ναυπήγηση των σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού, αυτή σίγουρα δεν αφορά μόνο τα υποβρύχια. Οι Γερμανοί από τώρα θα θελήσουν να δεσμεύσουν την κυβέρνηση για σύντομη, εντός του έτους, ανάθεση του προγράμματος MLU των MEKO-200HN, αλλά και για το “φιλέτο” των τεσσάρων κορβετών που όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του defencenet.gr, θα περιλαμβάνονται τόσο στο επικαιροποιημένο EΜΠΑΕ 2006-2010, όσο και στο νέο 2011-2015.
Με θεωρήσουμε ως δεδομένο ότι το θέμα των φρεγατών έχει λήξει με τελεσίδικη επιλογή των FREMM, τότε οι τέσσερις κορβέτες είναι το μοναδικό μεγάλο πρόγραμμα σκαφών επιφανείας του Π.Ν. από τώρα μέχρι το 2025 και σίγουρα οι Γερμανοί “καίγονται” για αυτό.
Όπως έχει συμφωνηθεί μεταξύ των δύο πλευρών και έχει ανακοινωθεί, η πρόταση της Thyssenkrupp θα αξιολογηθεί από τη Lazard που έχει οριστεί από την ελληνική κυβέρνηση ως εκτιμητής- σύμβουλος.
Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας συγκάλεσε διυπουργική σύσκεψη για το θέμα την ερχόμενη Δευτέρα 21/12.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr