Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές εντός της ΤΚMS αναφορικά με το δημοσίευμα της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ για την επιστολή Atzpodien τον Ιούλιο του 2009 στον τότε υπουργό Οικονομικών Γιάννη Παπαθανασίου, για την προσφορά των δύο δωρεάν υποβρυχίων Τype 209, με μόνο αντάλλαγμα την μη επιβολή ρητρών και την παραλαβή του S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ μετά την πιστοποίησή του από την BWB, αποκαλύπτονται απίστευτα πράγματα που δικαιολογούν απόλυτα τον χαρακτηρισμό “λεηλασία”: Το τελικό τίμημα των 515 εκατ. ευρώ μετρητοίς που καλούνται εν τέλει να πληρώσουν οι Έλληνες πολίτες συν τα λοιπά κόστη ύψους 250 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα οι εν λόγω πηγές αναφέρουν τα εξής:

-Η προσφορά αφορούσε δύο νέα Type 209/1400 στην έκδοση που έχει παραλάβει και η Νότιος Αφρική, αλλά με σύστημα AIP. Όχι τα Τype 209ΡΝ του πορτογαλικού Ναυτικού

-Κόστος επιπλέον των πληρωμών της σύμβασης NEPTUNE II που ήταν σε εκκρεμότητα (550 εκατ. ευρώ υπόλοιπο είχε η NEPTUNE II), 150 εκατ. ευρώ που θα πληρώνονταν από την TKMS. Tελικό κόστος των δύο νέων υποβρυχίων 700 εκατ. ευρώ, όσο και τα Type 214 δηλαδή που αγοράσαμε και χρυσοπληρώσαμε!

-Το Π.Ν. είχε συμφωνήσει απόλυτα σε αυτή την λύση

-Το γιατί η τότε πολιτική ηγεσία και η ηγεσία της ΓΔΑΕΕ δεν το δέχθηκαν δεν το γνωρίζει η TKMS και δεν την αφορά. Όπως επίσης δεν γνωρίζει και δεν την αφορά γιατί η νυν πολιτική ηγεσία δεν χρησιμοποίησε την πρόταση αυτή ως βάση στην διαπραγμάτευση για το framework aggrement.

Aφορά βέβαια τους Έλληνες πολίτες που θα πληρώσουν μετρητοίς 515 εκατ. ευρώ συν 250 εκατ. ευρώ τα άλλα κόστη, κάτι που θα μπορούσαν να παραλάβουν τελείως ή σχεδόν δωρεάν, αν θεωρήσουμε ότι θα έπρεπε να πληρωθούν κάτι “ψιλά” για τα δύο Type 214…

(Aρχικό δημοσίευμα) Ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο που αποδεικνύει την λεηλασία του ελληνικού κράτους, φέρνει στην δημοσιότητα η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τεύχος που κυκλοφορεί. Είναι η πρωτότυπη επιστολή της TKMS με την οποία χαρίζονται “δύο ολοκαίνουρια υποβρύχια Τype 209” (πρακτικά πρόκειται για τα 214, όπως τα Τype 209ΡΝ που έχει παραλάβει το Ναυτικό της Πορτογαλίας ή όπως γράφει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ θα ήταν τα 209/1400 με σύστημα AIP) στο Π.Ν., αυτά που επτά μήνες αργότερα πληρώθηκαν σε μετρητά 515 εκατ. ευρώ συν 250 εκατ. ευρώ σε λοιπά κόστη.

Η επιστολή είναι του εκτελεστικού προέδρου της ThyssenKrupp Marine Systems, τον Ιούλιο του 2009, H.C.Atzpodien, προς τον τότε υπουργό Εθνικής Οικονομίας Γιάννη Παπαθανασίου, δύο μήνες πριν την καταγγελία της σύμβασης εκ μέρους της TKMS (τυπικά της θυγατρικής της HDW και της MAN-Ferrostaal που διώκεται στην Γερμανία για καταβολή παράνομων προμηθειών στα ελληνικά προγράμματα υποβρυχίων).

Ιδού ένα μικρό μέρος της επιστολής-βόμβα:

“Προκειμένου να βρεθεί κάποια λύση και τα δύο προγράμματα, πρότεινα στον κ.Βασιλάκο την άνοιξη του 2008 να σκεφτεί την προσφορά να δεχτεί ως τελική αποζημίωση για όλα αυτά τα θέματα, τα Ελληνικά Ναυπηγεία να λάβουν την ευθύνη για την παράδοση δύο τελείως καινούριων υποβρυχίων τύπου 209, αντί να εκμοντερνίσει τα δύο τελευταία από τα προβλεπόμενα σκάφη που υπόκεινται στο πρόγραμμα «ΝΕPTUNE».

Αυτό προτεινόταν να γίνει κάτω από την ίδια αξία συμβολαίου, καθώς προβλεπόταν από το ήδη υπάρχον «ΝEPTUNE» συμβόλαιο για τον εκμοντερνισμό,, δηλαδή χωρίς καμία επιπλέον χρέωση από την πλευρά μας. Συνέχεια έκανα ξεκάθαρο στον κ. Βασιλάκο ότι αυτό θα σήμαινε τη θυσία μόλις 150 εκατ. ευρώ από τη μεριά της ThyssenKrupp, η οποία θα ισοσκελιζόταν με την απόσυρση όλων των αξιώσεων της ΓΔΑΕΕ και της HDW  σε σχέση με τα προγράμμα «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» και «ΝΕΡTUNE”.

Τους έδιναν δύο δωρεάν υποβρύχια, δήλωναν ότι «Στην ΤhyssenKrupp θα στοιχίσουν μόνο 150 εκατ. ευρώ» και «βολεύονταν» μόνο με την υπόσχεση ότι δεν θα επιβληθούν ρήτρες, συν την παραλαβή του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (που τελικώ παραλήφθηκε τον Νοέμβριο του 2010, ακριβώς ως είχε τον Ιούλιο του 2009) και τελικά πληρώθηκαν 515 εκατ. ευρώ συν όλα τα άλλα που αναφέρουμε παραπάνω.

Aλλά στην επιστολή που δημνοσιεύει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ αποκαλύπτονται κκαι πολλλά άλλα σκοτεινά σημεία της συμφωνίας, που δημιουργούν κορυφαία ερωτήματα ως προς τις πολυποίκιλες ευθύνες όσων εμπλέκονται στην υπόθεση αυτή…

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ