Mε μενού τις FREMM συντρώγουν σήμερα Γ.Παπανδρέου και Ν.Σαρκοζί – Στόχος η οριστική σύμβαση το 2011
Με βασικό μενού το πρόγραμμα των φρεγατών FREMM θα συμφάγουν σήμερα στα Ιλίσια Πεδία ο Έλληνας πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου και ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί σε ένα γεύμα όπου αναμένεται να αποκρυσταλλωθούν οι ελληνικές θέσεις αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του προγράμματος. Η δημιουργία του τραπεζικού κονσόρτσιουμ και η δανειοδότηση με ευνοϊκό επιτόκιο (το επιτόκιο με το οποίο δανείζεται το γαλλικό δημόσιο), αλλά βασικά το γεγονός ότι θα δημιουργηθούν εκτατοντάδες θέσεις εργασίας και θα διασφαλιστούν χιλιάδες και το χρέος δεν θα εμφανιστεί στο έλλειμμα, έχουν δημιουργήσει ιδιαίτερα θετικό κλίμα σε πολιτικό επίπεδο.
Με βασικό μενού το πρόγραμμα των φρεγατών FREMM θα συμφάγουν σήμερα στα Ιλίσια Πεδία ο Έλληνας πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου και ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί σε ένα γεύμα όπου αναμένεται να αποκρυσταλλωθούν οι ελληνικές θέσεις αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του προγράμματος. Η δημιουργία του τραπεζικού κονσόρτσιουμ και η δανειοδότηση με ευνοϊκό επιτόκιο (το επιτόκιο με το οποίο δανείζεται το γαλλικό δημόσιο), αλλά βασικά το γεγονός ότι θα δημιουργηθούν εκτατοντάδες θέσεις εργασίας και θα διασφαλιστούν χιλιάδες και το χρέος δεν θα εμφανιστεί στο έλλειμμα, έχουν δημιουργήσει ιδιαίτερα θετικό κλίμα σε πολιτικό επίπεδο.
Σε ότι αφορά τον αριθμό των φρεγατών για τις οποίες όπως έχει σημειώσει ήδη το defencenet.gr υπήρχε ένας προβληματισμός από πλευράς υπουργείο Οικονομικών, τον οποιίο προβληματισμό έχουν διοχετεύσει και στο υπουργείο Άμυνας, για τους Γάλλους δεν αποτελεί πρόβλημα ένα συμβόλαιο 4+2 οption σκαφών, αν και τονίζουν ότι ένα εξ αρχής συμβόλαιο έξi σκαφών θα είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές οικονομίες κλίμακος. Στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί σήμερα μπορείτε να βρείτε πολλές ειδήσεις ακι πληροφορίες αναφορικά με το πρόγραμμα και την ναυπηγό εταιρεία DCNS, όπως προέκυψαν από την έκθεση EURONAVAL 2010.
Η κυβέρνηση θα πιεστεί «μέχρι εκεί που δεν παίρνει» για να κλείσει το θέμα το πρώτο εξάμηνο του ερχόμενου έτους από την στιγμή που δεν υπάρχει πρόβλημα χρηματοδότησης, ούτε εγγραφής στο χρέος.. Σε ότι αφορά την συμμετοχή των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο όλο πρόγραμμα, η γαλλική DCNS είναι πολύ διστακτική για να μην πούμε «απορριπτική» για τα ΕΝΑΕ με δεδομένο ότι ο νέος ιδιοκτήτης τους ο I.Safa είναι ανταγωνιστής τους στην Γαλλία με τα ναυπηγεία την CMN.
Αλλά είναι βέβαιο ότι για λόγους επιβίωσης των ΕΝΑΕ θα λάβουν και αυτοί ένα τμήμα του όλου προγράμματος. Σε ότι αφορά τα λοιπά θέματα διαμόρφωσης των σκαφών, εκκρεμή μένουν δύο ζητήματα που αφορούν τον οπλισμό του σκάφους: Αν θα τοποθετηθεί πυροβόλο των 127 χλστ. στην πλώρη ή 76 χλστ και αν τοποθετηθεί το 127άρι, αν θα είναι της ΟΤΟ Melara ή της BAE Systems που εμφανίζεται φθηνότερο κατά 25% περίπου.
Επίσης αν θα επιμείνει το Ναυτικό στην τοποθέτηση βλημάτων MICA για αντιαεροπορική άμυνα σημείου/περιοχής ή θα πάει στην οικονομικότερη επιλογή του ASTER 15. Κατά τα λοιπά η επιλογή των δύο Millennium είναι οριστική όπως φυσικά και του Exocet MM-40 Block III, του SCALP Naval και του ASTER 30.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr