Μείζονες αβαρίες σε σημείο που να δημιουργείται ευρύτερος προβληματισμός, παρουσίασε το υποβρύχιο Type 214, «Παπανικολής» (S120) του Π.Ν. κατά το παρθενικό του ταξίδι από το Κίελο μέχρι τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά όπου κατέπλευσε τελικά εχθές το βράδυ, εκτός προγράμματος, προκειμένου να επισκευαστούν τα προβλήματα που είχε παρουσιάσει. Σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πηγές του defencenet.gr από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το υποβρύχιο κατά τον πλου του προς την Ελλάδα … κυριολεκτικά «ξεφλούδισε» και όχι μόνο «ξεφλούδισε» αλλά έχασε κάπου στον Ατλαντικό ή στη Μεσόγειο και το αντιναρκικό του σόναρ!

Μείζονες αβαρίες σε σημείο που να δημιουργείται ευρύτερος προβληματισμός, παρουσίασε το υποβρύχιο Type 214, «Παπανικολής» (S120) του Π.Ν. κατά το παρθενικό του ταξίδι από το Κίελο μέχρι τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά όπου κατέπλευσε τελικά εχθές το βράδυ, εκτός προγράμματος, προκειμένου να αποκατασταθούν τα σοβαρότατα τεχνικά προβλήματα που έχει παρουσιάσει. Σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πηγές του defencenet.gr από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το υποβρύχιο κατά τον πλου του προς την Ελλάδα … κυριολεκτικά «ξεφλούδισε» και όχι μόνο «ξεφλούδισε» αλλά έχασε κάπου στον Ατλαντικό ή στη Μεσόγειο και το αντιναρκικό του σόναρ!

Αυτά τα πρωτοφανή συνέβησαν μέσα σε ένα πλου ολίγων ημερών και τα οποία βέβαια έχουν καταστήσει μη επιχειρησιακό το υποβρύχιο. Τι σημαίνει όμως «ξεφλούδισε»; Αποκολλήθηκε το “δέρμα” του υποβρυχίου, το προστατευτικό στρώμα το οποίο καλύπτει τη μεταλλική περιοχή που βρίσκεται από τη μέση και πάνω του υποβρυχίου (είναι η ορατή περιοχή όταν το σκάφος πλέει στην επιφάνεια).

Το GRP (Glass Reinforced Plastic)  είναι μεγάλα πλαστικά τμήματα-πλάκες αναμεμιγμένα με γυαλί και διάφορα συνθετικά κράματα τα οποία προστατευτούν τον χάλυβα του υποβρυχίου στο συγκεκριμένο τμήμα. Έτσι και κατά τη διάρκεια του πλου ξεκόλλησαν οι βίδες από διάφορα τμήματα του υποβρυχίου με αποτέλεσμα οι πλάκες να αποκολληθούν και το υποβρύχιο να παρουσιάσει την εικόνα «μαδημένου κοτόπουλου» όταν έφτασε στα ελληνικά νερά. Τότε πήρε αμέσως εντολή από το ΓΕΝ να αλλάξει πορεία και να κατευθυνθεί στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) όπου “κανιβαλίστηκε” το S121 «Πιπίνος» από το οποίο αφαίρεσαν τις GRP πλάκες για να τις  τοποθετήσουν στον «Παπανικολή».

Οι εργασίες αποκατάστασης στο υποβρύχιο ξεκίνησαν από εχθές το βράδυ και μέχρι και αυτή τη στιγμή συνεχίζονται προκειμένου το S 120 να είναι έτοιμο αύριο για την επίσημη τελετή παράδοσης.

Από τον εκπρόσωπο Τύπου του ΓΕΝ δηλώθηκε στο defencenet.gr ότι “Είχε άσχημο καιρό στην πορεία και ξεκόλλησαν κάποια GRP”.

Αλλά δεν έφτανε μόνο αυτό: Στην πορεία ξεκόλλησε και χάθηκε στα βάθη του ωκεανού και ο εξωτερικός αισθητήρας του αντιναρκικού σόναρ!

Οι παραπάνω αβαρίες φυσικά καθιστούν προσωρινά μη επιχειρησιακό το σκάφος και δημιουργούν πλέον εύλογα ερωτήματα ως προς την αξία μιας επένδυσης ύψους 500.000.000 ευρώ για ένα οπλικό σύστημα το οποίο επιπλέον παραδίδεται και με 4 ½ χρόνια καθυστέρηση λόγω άλλων ακόμη σημαντικότερων τεχνικών προβλημάτων που είχε παρουσιάσει.

Το γεγονός ότι 36 ώρες πριν την τελετή παράδοσης το υποβρύχιο δίνει εικόνα αποσυναρμολογούμενου playmobil μόνο αλγεινή εντύπωση μπορεί να προκαλέσει στους Έλληνες φορολογούμενους πολίτες. Το ερώτημα είναι βέβαια, ποιος θα πληρώσει την ζημιά; Το ελληνικό δημόσιο; Η ThyssenKrupp; Το υποβρύχιο έχει βέβαια παραληφθεί, αλλά δεν υπάρχουν κάποιες εγγυήσεις;

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ