“Πρόσω ολοταχώς”, με την ανασυγκρότηση τη επιτροπής διαπραγματεύσεων της ΓΔΑΕΕ, κινείται το πρόγραμμα των έξι φρεγατών FREMM, καθώς πλέον απεκδύεται του χαρακτηρισμού «εξοπλστικό πρόγραμμα» και αποκτά τον χαρακτήρα βιομηχανικής-επενδυτικής πρότασης, με χαμηλότοκο δανεισμό, υψηλή εγχώρια προστιθέμενη αξία, συμμετοχή των Ναυπηγείων Ελευσίνας στο ναυπηγικό  πρόγραμμα του γαλλικού Ναυτικού, αλλά και έλευση στην Ελλάδα του κολοσσού που λέγεται DCNS για απ’ευθείας επένδυση σε ελληνικούς ομίλους του χώρου.

Η πιο σημαντική εξέλιξη των ημερών είναι η ανασυγκρότηση από την ΓΔΑΕΕ της επιτροπής διαπραγματεύσεων για την απόκτηση των έξι φρεγατών. Στην επιτροπή συμμετέχουν οκτώ αξιωματικοί του ΓΕΝ και δύο υπάλληλοι της ΓΔΑΕΕ ενώ για την αντιμετώπιση ειδικών θεμάτων εχει ζητηθεί και η διάθεση μελών του υπουργείου  Οικονομικών και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Η επιτροπή διαπραγματεύσεων, όπως και στην περίπτωση των ρωσικών ΤΟΜΑ BMP-3HL είχε διαλυθεί, καθώς είχε ολοκληρώσει το έργο της (πρακτικά γιατί το πρόγραμμα είχε «παγώσει»), αλλά πλέον η υψηλή κινητικότητα που παρουσιάζει σε πολιτικό επίπεδο κινεί τις εξελίξεις. Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου στις 6 Ιανουαρίου επισκέπτεται για μία ακόμα φορά το Παρίσι και έχει προγραμματιστεί συνάντηση με τον Νικολά Σαρκοζί για το θέμα.

Το πρόγραμμα είναι υψηλής προτεραιότητας  για την γαλλική προεδρία και υπάρχει η απόφαση να «Έχουμε τελειώσει με την Ελλάδα μέχρι τον Ιούνιο». Άλλωστε μετά ξεκινά η προεκλογική εκστρατεία για τον Ν.Σαρκοζί και δεν θα ήθελε σε καμία περίπτωση αν ηττηθεί στις εκλογές να «πάρει την δόξα» ένας σοσιαλιστής πρόεδρος (το σοσιαλιστικό κόμμα της Γαλλίας στηρίζει εξίσου, αν όχι περισσότερο, σθεναρά το πρόγραμμα της πώλησης των FREMM στην Ελλάδα).

Σε πολιτικό επίπεδο έχει ζητηθεί από ελληνικής πλευράς να μην υπάρξουν ιδιώτες μεσάζοντες που θα επιχειρήσουν να «διευκολύνουν» την πώληση γιατί μόνο ζημιά θα κάνουν κάτι που έγινε αποδεκτό από γαλλικής πλευράς.

Τρεις βασικές βιομηχανίες, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, η ΙNTRACOM και η Miltech θα αναλάβουν το κύριο κατασκευαστικό έργο σε ότι αφορά των εγχώρια βιομηχανική κατασκευή, ενώ συνολικά θα εμπλακούν περισσότερες από 2.000 μικρές και μεσαίες εταιρείες, αμέσως ή εμμέσως στη ναυπήγηση των φρεγατών.

Το πρώτο σκάφος θα παραδοθεί έξι χρόνια μετά την υπογραφή του συμβολαίου και αναμένεται να καταστεί επιχειρησιακό ένα χρόνο μετά. Αν κριθεί ότι θα πρέπει να υπάρξει επίσπευση του προγράμματος, μπορεί το πρώτο σκάφος να παραδοθεί και σε 48 μήνες (4 χρόνια) μετά την υπογραφή των συμβολαίων.

Σε ότι αφορά τον οπλισμό και τις προδιαγραφές του, μέχρι στιγμής έχουν καταλήξει: SCALP Naval κατά στόχων εδάφους και Εxocet Block 3 κατά στόχων επιφανείας και εδάφους, ΑSTER 30 για Α/Α περιοχής με προστασίας σε ακτίνα άνω των 120 χλμ. περιμετρικά του σκάφους, ΜΙCA VL για Α/Α σημείου, 127άρι πυροβόλο, δύο CIWS Μillennium στο τελευταίο στάδιο της αντιβληματικής προστασίας και δύο πυροβόλα των 20 χλστ. για προστασία από ασύμμετρες απειλές. Εντυπωσιακός οπλισμός που θα θέσει νέα στάνταρντς στις ναυτικές δυνάμεις της Ευρώπης…

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ