Εγκρίθηκε το πρόγραμμα βαρέων τορπιλών 140 εκατ. ευρώ – Μέχρι το 2013 το Π.Ν. θέλει τα νέα όπλα
Με τίτλο "Προμήθεια νέων βαρέων τορπιλών και ολοκλήρωση στο οπλικό σύστημα Υ/Β τύπου 214 και 209 ΑΙΡ" το πρόγραμμα των νέων υποβρυχίων Type 214 βρίσκεται στο νούμερο "6" του συνόλου των διακλαδικών εξοπλιστικών προτεραιοτήτων στα 29 προγράμματα που ενέκρινε το ΣΑΓΕ και παρουσιάζει κατ'αποκλειστικότητα η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τεύχος που κυκλοφορεί. Όπως αναφέρουν πηγές του Π.Ν. "Μόλις εγκριθούν από το ΣΑΜ και περάσουν ΚΥΣΕΑ τα 29 προγράμματα θα αρχίσει άμεσα η διαδικασία προμηθείας των τορπιλών και φιλοδοξούμε μέχρι τα μέσα του 2013 να έχουμε τα πρώτα όπλα". Σε διαφορετική περίπτωση, σημειώνεται από το Π.Ν. "Θα είναι σα να έχουμε πετάξει στη θάλασσα τρία δισεκατομμύρια ευρώ που θα έχει κοστίσει η ναυπήγηση των 214 και ο εκσυγχρονισμός του S118 ΩΚΕΑΝΟΣ, αφού οι νυν τορπίλες που εξοπλίζουν τα 214 είναι μιας άλλης εποχής όπλα".
Με τίτλο “Προμήθεια νέων βαρέων τορπιλών και ολοκλήρωση στο οπλικό σύστημα Υ/Β τύπου 214 και 209 ΑΙΡ” το πρόγραμμα των νέων υποβρυχίων Type 214 βρίσκεται στο νούμερο “6” του συνόλου των διακλαδικών εξοπλιστικών προτεραιοτήτων στα 29 προγράμματα που ενέκρινε το ΣΑΓΕ και παρουσιάζει κατ’αποκλειστικότητα η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τεύχος που κυκλοφορεί. Όπως αναφέρουν πηγές του Π.Ν. “Μόλις εγκριθούν από το ΣΑΜ και περάσουν ΚΥΣΕΑ τα 29 προγράμματα θα αρχίσει άμεσα η διαδικασία προμηθείας των τορπιλών και φιλοδοξούμε μέχρι τα μέσα του 2013 να έχουμε τα πρώτα όπλα”.
Σε διαφορετική περίπτωση, σημειώνεται από το Π.Ν. “Θα είναι σα να έχουμε πετάξει στη θάλασσα τρία δισεκατομμύρια ευρώ που θα έχει κοστίσει η ναυπήγηση των 214 και ο εκσυγχρονισμός του S118 ΩΚΕΑΝΟΣ, αφού οι νυν τορπίλες που εξοπλίζουν τα 214 είναι μιας άλλης εποχής όπλα”.
Το πρόγραμμα έχει χρηματοδότηση 140 εκατ. ευρώ και είναι το κορυφαίο και πιο άμεσο πρόγραμμα του ΓΕΝ. To αρχικό υποβρύχιο Τύπου 214 που διεξάγει αυτή τη περίοδο επιχειρησιακές δοκιμές στο Αιγαίο, είναι εξοπλισμένο με τορπίλες SUT και SST-4.
Στο διαγωνισμό για τη προμήθεια 51 βαρέων τορπιλών που πραγματοποιήθηκε το 2001 συμμετείχαν η γερμανική εταιρεία Atlas Elektronik (θυγατρική της ThyssenKrupp) με τη τορπίλη DM2A4 και η ιταλική Whitehead Alenia (WASS) με τη τορπίλη Βlack Shark, η οποία και επικράτησε.
Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε τον Ιούλιο του 2004 λόγω “θερμής” παρασκηνιακής σύγκρουσης των ιταλικών τορπιλών Black Sark (oι οποίες εμφάνιζαν καλύτερα τανικά χαρακτηριστικά, αλλά χρειάζονταν περίπου διπλό ποσό για να πιστοποιηθούν στο σύστημα μάχης ISUS-90 των υποβρυχίων που είχε κατασκευάσει η Atlas Elektronik που προσέφερε την τορπίλη DM2A4.
Το θέμα είναι ότι και μεταξύ των κατασκευαστών της DM2A4 υπήρχε σοβαρό πρόβλημα, αφού από την μία πλευρά υπήρχε η ελληνική Sunlight (θυγατρική της ΓΕΡΜΑΝΟΣ), η οποία πρότεινε και την κατασκευή μίας ελληνοποιημένης έκδοσης της DM2A4 στη Ξάνθη σε συνεργασία με την Atlas και από την άλλη πλευρά υπήρχαν κύκλοι μέσα στην Atlas με ισχυρή εγχώρια αντιπροσώπευση που σαμποτάριζαν την πρόταση της Sunlight.
Με την πλευρά των Ιταλών είχαν ταχθεί ισχυρά νεοδημοκρατικά συμφέροντα και ειδικότερα ένας κύκλος ανθρώπων γύρω από έναν “γαλάζιο” εφοπλιστή και με αντιπρόσωπο έναν συγγενή πρώην υπουργού κυβερνήσεων της Ν.Δ.
Ας ελπίσουμε ότι τώρα δεν θα επαναληφθούν τα ίδια κρούσματα που άφησαν το Π.Ν. χωρίς σύγχρονα όπλα για τα Type 214.
Ο αρχικός υπό προμήθεια αριθμός τορπιλών πιθανότητα θα είναι μικρότερος των 96 που απαιτούνται για το πλήρη εξοπλισμό των 4 + 2 υπό ναυπήγηση υποβρυχίων Τύπου 214 (6 υποβρύχια x 8 τορπιλοσωλήνες x 2 τορπίλες) και αφορά 56 τορπίλες. Σημειώνεται πως η Άγκυρα ήδη αναπτύσσει τη πρώτη εγχώρια τορπίλη διαμετρήματος 533mm.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr