2 δισ. ευρώ για τα Type 214 αλλά η βαφή είναι … εκτός εγγύησης!
Στην πλέον σκανδαλώδη προμήθεια οπλικού συστήματος που έχει γίνει μέχρι σήμερα στην Ελλάδα (τουλάχιστον από αυτά που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας μέχρι στιγμής) συμβαίνει και αυτό: Παρά την καταβολή δύο δισεκατομμυρίων ευρώ, το υποβρύχιο δεν είχε βαφτεί με ειδική αντικολλητική βαφή προκειμένου να μην επικάθονται στο κύτος του μύδια, στρείδια, "πρασινάδες" κλπ, με αποτέλεσμα το σκάφος να εμφανίζει ... αυξημένο ακουστικό ίχνος!
Στην πλέον σκανδαλώδη προμήθεια οπλικού συστήματος που έχει γίνει μέχρι σήμερα στην Ελλάδα (τουλάχιστον από αυτά που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας μέχρι στιγμής) συμβαίνει και αυτό: Παρά την καταβολή δύο δισεκατομμυρίων ευρώ, το υποβρύχιο δεν είχε βαφτεί με ειδική αντικολλητική βαφή προκειμένου να μην επικάθονται στο κύτος του μύδια, στρείδια, “πρασινάδες” κλπ, με αποτέλεσμα το σκάφος να εμφανίζει … αυξημένο ακουστικό ίχνος!
Αλλά τα απίστευτα δεν τελειώνουν εδώ: Αντίθετα με κάποια άλλα υποσυστήματα, η βαφή του υποβρυχίου ΔΕΝ περιλαμβάνεται στην εγγύηση που υπάρχει και η οποία τελειώνει τον Δεκέμβριο και μόνο μετά από μεγάλη προσπάθεια του ΓΕΝ και προσωπικά του Α/ΓΕΝ Δημήτρη Ελευσινιώτη, κατάφεραν οι Γερμανοί να πειστούν και να δεχθούν να καλύψουν την δαπάνη της βαφής η οποία δεν είναι καθόλου αμελητέα δεδομένου ότι: Πρώτον το σκάφος θα βγει από την θάλασσα. Δεύτερον θα καθαρίσουν ολόκληρο το κύτος με αμμοβολή. Και έπειτα θα γίνουν οι εργασίες βαφής με το ειδικό νέο χρώμα που αποτρέπει στα πάσης φύσεως θαλασσινά να κολλούν επάνω του.
Σε ότι αφορά το θέμα του ηχητικού ίχνους, έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν ότι δεν ικανοποιεί 100% την αρχική προδιαγραφεί, αλλά ελπίζεται ότι μόλις καθαριστεί από τα μύδια, θα μειώσει και τα επίπεδα θορύβου. ΟΙ εργασίες θα διαρκέσουν ένα μήνα.
Όλα αυτά ενώ φαίνεται ότι μπορεί να έχουμε μέχρι τις αρχές Ιουνίου νέα κρίση στα ΕΝΑΕ, καθώς η πλευρά Σάφα, έχει έρθει σε αδιέξοδο μετά την άρνηση του υπουργείου να του καταβάλει την δεύτερη δόση των 50 εκατ. ευρώ αν δεν προχωρήσει η ναυπήγηση της νέας παραγγελίας. Και είχαμε και την επιστροφή του αντιναυάρχου (ε.α.) Ηλία Σιωνίδη στο Δ.Σ. των ΕΝΑΕ, ο οποίος θεωρείται ότι πρόσκειται στους Γερμανούς, αφού συμμετείχε και στο προηγούμενο Δ.Σ. (μάλιστα ξεκίνησε να συμμετέχει ματά την καταγγελία της σύμβασης στις 22 Σεπτεμβρίου 2009). Που σημαίνει αλλαγή ισορροπιών…
Στο μεταξύ σε συνέντευξή του στο ΒΗΜΑ ο επιχειρηματίας Αλέξανδρος Αβατάγγελος, ο οποίος εμφανίζεται στη γερμανική δικογραφία ως πρωταγωνιστής της υπόθεσης των υποβρυχίων, ο άνθρωπος που εισέπραξε από τη γερμανική κοινοπραξία HDW/Ferrostaal το ποσό των 11 εκατ. ευρώ έπειτα από διαιτησία στην Ελβετία (είχε λάβει άλλα 11,5 εκατ. ευρώ μέσω της εταιρείας του Wilbforce) ως υπόλοιπο οφειλής για τις υπηρεσίες συμβούλου, υποστηρίζει ότι αυτό ποσό ήταν αμοιβή για συμβουλές των offshore εταιρειών του και ότι δεν γνωρίζει τον εφοπλιστή Μ.Ματαντό, το άλλο πρόσωπο το οποίο καταγράφεται από τους γερμανούς εισαγγελείς ότι κατέβαλε χρήματα σε άγνωστους αποδέκτες στη χώρα μας (μέσω της εταιρείας ΜΙΕ και άλλης θυγατρικής της στην Κύπρο) επίσης για να προωθήσει τη δουλειά επηρεάζοντας πολιτικούς και στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού. Επίσης αναφέρει ότι «Δεν έχω συναντήσει ποτέ τον πρώην υπουργό Ακη Τσοχατζόπουλο».
Σε ότι αφορά την αγωγή κατά της γερμανικής εταιρείας, η οποία αποτέλεσε και την αρχή της διερεύνησης της υπόθεσης από τη γερμανική Δικαιοσύνη, υποστηρίζει ότι “”συντάχθηκε αλλά δεν κατατέθηκε ποτέ. Συντάχθηκε, διότι, όπως έχει υποστηρίξει ο επιχειρηματίας σταμάτησαν οι καταβολές, παρ΄ ότι η σύμβασή του υπαγόρευε ότι έπρεπε να εισπράξει συγκεκριμένα ποσά. Ως τότε είχαν καταβληθεί ήδη 22 εκατ. ευρώ.
Οπως παραδέχεται ο κ. Αβατάγγελος σήμερα «προτού ξεκινήσω δικαστικές ενέργειες διεκδίκησα την πληρωμή μου συνομιλώντας με τους εκάστοτε επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας,κατ΄ αρχήν με τον κ.Χάουν και στη συνέχεια με τον κ.Βερετέκι.Οταν οι συνομιλίες δεν ευοδώθηκαν συντάχθηκε η αγωγή, την οποία γνωρίζετε, αλλά τελικά καταλήξαμε στη διαιτησία ».
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr