Οι «θολές» προτεραιότητες του Πολεμικού Ναυτικού…
«Δεν ανατρέπεται η προτεραιότητα απόκτησης νέας φρεγάτας από το Πολεμικό Ναυτικό...» τόνιζαν έγκυρες πηγές του ΠΝ αναφερόμενες σε δημοσιεύματα σχετικά με το θέμα αυτό...
«Δεν ανατρέπεται η προτεραιότητα απόκτησης νέας φρεγάτας από το Πολεμικό Ναυτικό…» τόνιζαν έγκυρες πηγές του ΠΝ αναφερόμενες σε δημοσιεύματα σχετικά με το θέμα αυτό…
«Δεν ανατρέπεται η προτεραιότητα απόκτησης νέας φρεγάτας από το Πολεμικό Ναυτικό…» τόνιζαν έγκυρες πηγές του ΠΝ αναφερόμενες σε δημοσιεύματα σχετικά με το θέμα αυτό…
Τα δημοσιεύματα πυροδοτήθηκαν από ανοιχτή συζήτηση του νέου Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού αντιναύαρχου Γ. Καραμαλίκη με τους δημοσιογράφους του αμυντικού Τύπου περί «προτεραιότητας που πρέπει να δοθεί στα αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας».
Οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι «τα δύο προγράμματα είναι εντελώς ανόμοια μεταξύ τους και σε οικονομική και σε επιχειρησιακή βάση και εφόσον έχουν προτεραιότητα ένα και δυο, το λογικό και αναμενόμενο είναι να εκτελεστούν ταυτοχρόνως».
Είναι γεγονός ότι η πρόσκτηση 5 αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας όπως προβλέπεται στο ΕΜΠΑΕ απαιτεί χρηματοδότηση 250 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ θα απαίτηση διετή με τριετή υλοποίηση.
Αντίθετα, η χρηματοδότηση των 6 νέων φρεγατών προβλέπει αρχική χρηματοδότηση 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ με περίοδο υλοποίησης του έργου τουλάχιστον 10 έτη.
Όπως τόνιζαν οι ίδιες πηγές «απλώς ο Αρχηγός τόνιζε την απόλυτη ανάγκη προμήθειας νέων αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας αφού τα Ρ-3Β Orion που διαθέτει σήμερα το ΠΝ υφίστανται μόνο στα χαρτιά και έχουν διαθεσιμότητα που κυμαίνεται από 0 έως 25%.»
Εκτός αυτού, μόνο αρμόδιο για την κατάρτιση του ΕΜΠΑΕ, την επικαιροποίηση και τον καταρτισμό των προτεραιοτήτων είναι το ΓΕΕΘΑ και μόνο αυτό από το 2002.
Στο πλαίσιο αυτό, ανώτατη πηγή του ΓΕΕΘΑ διαβεβαίωνε στο www.defencenet.gr ότι «Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αλλαγή των προτεραιοτήτων απόκτησης νέων φρεγατών από το ΠΝ.»
Άλλωστε ήδη η επικαιροποίηση του ΕΜΠΑΕ φαίνεται ότι έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται στο γραφείο του ΥΠΕΘΑ κ. Ε. Μειμαράκη.
Άλλες πηγές του ΠΝ σημείωναν ότι αν δεν υπάρξει και απόφαση προμήθειας νέας κλάσης φρεγάτας μέχρι στους επόμενους 18 μήνες, θα ανατραπεί το σύνολο της αμυντικής σχεδίασης του ΠΝ δεδομένου ότι οι φρεγάτες κλάσης «S» την επόμενη πενταετία θα αρχίσουν να αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα επάρκειας ανταλλακτικών ενώ οι ΜΕΚΟ 200 θα ακολουθήσουν πρόγραμμα αναβάθμισης μέσης ζωής (MLU) το οποίο σημαίνει ότι ένα σημαντικό μέρος των κύριων μονάδων επιφάνειας του ΠΝ θα βρίσκεται εκτός επιχειρησιακής δράσης.
Σημειώνεται ότι ο αμυντικός σχεδιασμός με καταληκτική ημερομηνία το 2020 προβλέπει την ύπαρξη 12 κύριων μονάδων επιφάνειας από τις οποίες οι δυο θα είναι κλάσης «S» (αυτές που φέρουν εξοπλισμό δορυφορικών τηλεπικοινωνιών), 4 εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ-200Η και 6 νέες φρεγάτες από την κλάση των οποίων θα προέλθει και η αντικατάσταση των υπολοίπων «S» μετά το 2020.
Σημειώνεται ότι από την υπογραφή μίας σύμβασης μέχρι να τεθεί σε επιχειρησιακή διαθεσιμότητα το πλοίο μιας νέας κλάσης απαιτούνται κατ’ ελάχιστον και αν δεν υπάρξουν τα απολύτως αναμενόμενα προβλήματα αποδοχής, 60 μήνες, δηλαδή 5 χρόνια.
Από εκεί και πέρα, για το πρώτο από τα επιπλέον πλοία της κλάσης απαιτούνται 18 μήνες.
Το χάσμα και η απώλεια ναυτικής κυριαρχίας που θα δημιουργηθούν γίνεται καλύτερα αντιληπτό αν ληφθούν υπόψιν οι εξής παράγοντες:
>Η τωρινή δυναμικότητα του τουρκικού Ναυτικού (TDK)-18 διαφόρων κλάσεων (υπό παραλαβή 2 νέες O.H. Perry)
>Το πρόγραμμα ναυπήγησης νέων φρεγατών κλάσης TF2000 του TDK (6 νέες μονάδες),
>το πρόγραμμα εγχώριας ναυπήγησης νέων κορβετών κλάσης Milgem του TDK (8 νέες μονάδες).