«Ρελάνς» των Ελληνικών Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, στο θέμα των δύο μεγάλων προγραμμάτων ναυπήγησης υποβρυχίων που έχουν αναλάβει με την υποβολή πρότασης…

«Ρελάνς» των Ελληνικών Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, στο θέμα των δύο μεγάλων προγραμμάτων ναυπήγησης υποβρυχίων που έχουν αναλάβει, (ναυπήγηση 214 και πρόγραμμα εκσυγχρονισμού Neptune II), με την υποβολή πρότασης ναυπήγησης δύο νέων υποβρυχίων 214, στην θέση των δύο (δεύτερο και τρίτο) υποβρυχίων κλάσης «Ωκεανός» που επρόκειτο να εκσυγχρονιστούν.

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, έχει αποδώσει μέχρι στιγμής ένα υποβρύχιο, το οποίο δεν έχει γίνει ακόμα αποδεκτό από την ελληνική πλευρά, λόγω ανάγκης τροποποίησης της σύμβασης για έναν αριθμό πρόσθετων εργασιών εκσυγχρονισμού που ανέκυψαν.

Ωστόσο, λόγω χρονικής επιμήκυνσης του προγράμματος, η διοίκηση των ναυπηγείων υπέβαλε στην ΓΔΑΕΕ και στο Π.Ν. πρόταση ματαίωσης του εκσυγχρονισμού των τελευταίων δύο το προγράμματος και αντικατάστασής τους από δύο νέα 214.

Το κόστος του προγράμματος εκσυγχρονισμού ανέρχεται στα 800 εκατομμύρια ευρώ και αντί ενός ποσού που προσεγγίζει τα 400 εκατομμύρια προτείνεται η ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων.

Από την πλευρά της η ΓΔΑΕΕ έκρινε ότι το επιπλέον κόστος είναι πολύ υψηλό και θα πρέπει να υπάρξει δραστική μείωσή του για να υπάρξει και περαιτέρω συζήτηση (όλα αυτά με την προϋπόθεση  ότι θα πρέπει να επιλυθεί από την γερμανική πλευρά το θέμα της ευστάθειας των 214).

Από την άλλη πλευρά, το Π.Ν. πιστεύει ότι αν υπάρξει οικονομική διευθέτηση μεταξύ της κυβέρνησης και των Ναυπηγείων, τότε η πρόταση θα ήταν «ενδιαφέρουσα».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ