Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Alain Fougeron, υπεύθυνου του τμήματος προώθησης προϊόντων και πωλήσεων των γαλλικών ναυπηγείων DCNS, το Παρίσι και η Αθήνα αναμένεται να αρχίσουν τις επίσημες διαπραγματεύσεις για την πώληση τεσσάρων έως έξι φρεγατών τύπου FREMM στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Alain Fougeron, υπεύθυνου του τμήματος προώθησης προϊόντων και πωλήσεων των γαλλικών ναυπηγείων DCNS, το Παρίσι και η Αθήνα αναμένεται να αρχίσουν τις επίσημες διαπραγματεύσεις για την πώληση τεσσάρων έως έξι φρεγατών τύπου FREMM στην Ελλάδα.

Ο A. Fougeron είπε πως «προετοιμαζόμαστε για την έναρξη των διαπραγματεύσεων, οι οποίες ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει», ενώ συμπλήρωσε πως «ελπίζουμε να ολοκληρώσουμε τις διαπραγματεύσεις το συντομότερο δυνατόν το οποίο είναι κάτι που θέλουν και οι δύο πλευρές». Ο Γάλλος αξιωματούχος των ναυπηγείων υπογράμμισε επίσης πως οι διαπραγματεύσεις έχουν να κάνουν με την απόκτηση από το Πολεμικό Ναυτικό «τεσσάρων με έξι σκαφών».

Για την ώρα η γαλλική πλευρά δεν αποδέσμευσε κάποιες πληροφορίες για την αξία του συμβολαίου ή τον εξοπλισμό των σκαφών αλλά οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως η πιθανή τιμή θα αγγίξει τα 500 εκατ. ευρώ ανά σκάφος. Υπενθυμίζεται πως τα ναυπηγεία DCNS έχουν έρθει σε συμφωνία με τα ναυπηγεία της Ελευσίνας για την κατασκευή κάποιων εκ των σκαφών στην χώρα μας, ενώ έχουν ανοίξει γραφεία στην Αθήνα από το 2008.

Επιπροσθέτως ενδιαφέρουσες πληροφορίες ήρθαν στο φως της δημοσιότητας και για το θέμα των υποβρυχίων. Με λίγα λόγια, ο A. Fougeron δήλωσε πως τα προβλήματα των ελληνικών υποβρυχίων ουσιαστικά διευκολύνουν την γαλλική πλευρά στις διαπραγματεύσεις της με το Πακιστάν για την πώληση υποβρυχίων! Σύμφωνα με την γαλλική πλευρά, τα προβλήματα του ελληνικού προγράμματος έχουν κάνει το Ισλαμαμπάντ διστακτικό ως προς την απόκτηση των γερμανικών υποβρυχίων με αποτέλεσμα το γαλλικό Marlin, ένα γαλλικό παράγωγο του γαλλο-ισπανικού Scorpene να κερδίζει έδαφος. «Είμαστε μέσα στο παιχνίδι στο Πακιστάν» δήλωσε με έμφαση ο Γάλλος εκπρόσωπος του DCNS.

Υπενθυμίζεται πως τον Σεπτέμβριο του 2008 το τελευταίο από τα τρία συνολικά υποβρύχια τύπου Αgosta 90 βρέθηκε στην θάλασσα για λογαριασμό του Ναυτικού του Πακιστάν. Το συγκεκριμένο υποβρύχιο είναι εξοπλισμένο με το σύστημα AIP  Mesma ενώ τα πρώτα δύο ενσωματώνουν και αυτά το ίδιο σύστημα το οποίο κατά τον Γάλλο αξιωματούχο των DCNS «δουλεύει πολύ κάλα».

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

  

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ