«Σφήνα» της Boeing για το πρόγραμμα του ΑΦΝΣ!
Αιφνιδιαστικό ενδιαφέρον της Boeing για το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας: Σήμερα στελέχη της έλαβαν από την ΓΔΑΕΕ τον φάκελο της προκήρυξης του διαγωνισμού για την προμήθεια από το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) 5+1 Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας συνολικής αξίας 249 εκ. ευρώ! Η συγκεκριμένη κίνηση φυσικά και αλλάζει τα δεδομένα στο συγκεκριμένο πρόγραμμα αφού, μέχρι στιγμής, οι μνηστήρες ήταν τρείς ενώ τώρα εισέρχεται και ένας τέταρτος με το P-8A Poseidon.
Αιφνιδιαστικό ενδιαφέρον της Boeing για το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας: Σήμερα στελέχη της έλαβαν από την ΓΔΑΕΕ τον φάκελο της προκήρυξης του διαγωνισμού για την προμήθεια από το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) 5+1 Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας συνολικής αξίας 249 εκ. ευρώ! Η συγκεκριμένη κίνηση φυσικά και αλλάζει τα δεδομένα στο συγκεκριμένο πρόγραμμα αφού, μέχρι στιγμής, οι μνηστήρες ήταν τρείς ενώ τώρα εισέρχεται και ένας τέταρτος με το P-8A Poseidon.
Αιφνιδιαστικό ενδιαφέρον της Boeing για το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας: Σήμερα στελέχη της έλαβαν από την ΓΔΑΕΕ τον φάκελο της προκήρυξης του διαγωνισμού για την προμήθεια από το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) 5+1 Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας συνολικής αξίας 249 εκ. ευρώ!
Η συγκεκριμένη κίνηση φυσικά και αλλάζει τα δεδομένα στο συγκεκριμένο πρόγραμμα αφού, μέχρι στιγμής, οι μνηστήρες ήταν τρείς ενώ τώρα εισέρχεται και ένας τέταρτος με το P-8A Poseidon.
Ας σημειωθεί πως στο περιβάλλον του Αιγαίου αλλά κυρίως της ανατολικής Μεσογείου, η Ατλαντική συμμαχία θα επιθυμούσε να διαθέτει εναέρια μέσα περιπολίας των δυνατοτήτων του P-8A Poseidon, κάτι το οποίο το έχει εκφράσει προς την ελληνική πλευρά.
Έτσι, εκτός του ότι η νέα δυνητική υποψηφιότητα θα μπορούσε να προσθέσει έναν τέταρτο «μνηστήρα» του προγράμματος, οι δυνατότητες του συστήματος θα μπορούσε να αλλάξουν και τους συσχετισμούς ισχύος στην περιοχή.
Αυτό βέβαια θα μπορούσε να γίνει εάν η κίνηση της Boeing μεταφραστεί σε συγκεκριμένη πρόταση, και εάν η συγκεκριμένη πρόταση, μετά από απόφαση του ΠΝ, υιοθετηθεί από την χώρα μας.
Για την ώρα, η κίνηση της Boeing, έρχεται στην επιφάνεια όταν τουλάχιστον τρεις εταιρείες οι οποίες ενδιαφέρονται για να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό έχουν ζητήσει από την ΓΔΑΕΕ παράταση της προθεσμίας υποβολής προσφορών.
Αναφορικά με την πρόοδο ανάπτυξης του συστήματος θα πρέπει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την Boeing, το αεροσκάφος ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του πτήση. Πιο συγκεκριμένα το αεροσκάφος δοκιμών Τ-1 πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στις 25 Απριλίου. Το Τ-1 απογειώθηκε από το Renton Field στις 10:43 και προσγειώθηκε στις εγκαταστάσεις της Boeing στο Seattle στις 2:14. Kατά τη διάρκεια της πτήσης το αεροσκάφος πραγματοποίησε σειρά δοκιμών, αγγίζοντας και το μέγιστο ύψος πτήσεως, τα 25.000 πόδια, ενώ προσγειώθηκε μετά από μία πτήση 3 ωρών και 31 λεπτών.
Το «μενού» των δοκιμών ήταν απαιτητικό καθώς το πλήρωμα προχώρησε στην επιτάχυνση και επιβράδυνση των κινητήρων, στον έλεγχο της λειτουργίας του αυτόματου πιλότου, καθώς και στην δοκιμαστική χρήση των βοηθητικών μονάδων παροχής ισχύος.
Το πρόγραμμα το οποίο αναπτύσσεται από την Boeing σε συνεργασία με το Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (ΗΠΑ) προβλέπει την έναρξη των επίσημων πτητικών δοκιμών μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2009. Μέχρι τότε, η Boeing θα πρέπει να βάψει το αεροσκάφος, να εγκαταστήσει πρόσθετα όργανα δοκιμών και να διεξαγάγει μία σειρά από δοκιμές εδάφους.
Υπενθυμίζεται πως το P-8A είναι ένα παράγωγο του 737-800 και αυτή τη στιγμή η κατασκευαστική ομάδα κατασκευάζει και δοκιμάζει τα πέντε πρώτα αεροσκάφη. Το Ναυτικό των ΗΠΑ σχεδιάζει να προμηθευτεί 108 P-8A με σκοπό να αντικαταστήσει τον στόλο των P-3C Orion που διαθέτει. Η κήρυξη δε του συστήματος ως επιχειρησιακό αναμένεται να γίνει μέσα στο 2013.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr