Σοβαρά προβλήματα αρχίζει να αντιμετωπίζει, πριν καλά-καλά φτάσει η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών, ο διαγωνισμός του αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας, κυρίως λόγω της εξαιρετικά σφιχτού χρονοδιαγράμματος που έχει επιβληθεί από την ΓΔΑΕΕ: Η προθεσμία κατάθεσης των προσφορών λήγει στις 18 Μαίου, λιγότερο από δύο μήνες μετά την δημοσιοποίηση της προκήρυξης, χρόνος ελάχιστος για έναν τόσο σοβαρό διαγωνισμό, δεδομένου ότι ζητείται ικανοποίηση λεπτομερών προδιαγραφών ακόμα και στην πρόταση ενδιάμεσης λύσης!

Σοβαρά προβλήματα αρχίζει να αντιμετωπίζει, πριν καλά-καλά φτάσει η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών, ο διαγωνισμός του αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας, κυρίως λόγω της εξαιρετικά σφιχτού χρονοδιαγράμματος που έχει επιβληθεί από την ΓΔΑΕΕ: Η προθεσμία κατάθεσης των προσφορών λήγει στις 18 Μαίου, λιγότερο από δύο μήνες μετά την δημοσιοποίηση της προκήρυξης, χρόνος ελάχιστος για έναν τόσο σοβαρό διαγωνισμό, δεδομένου ότι ζητείται ικανοποίηση λεπτομερών προδιαγραφών ακόμα και στην πρόταση ενδιάμεσης λύσης!

Ήδη οι τρεις από τις τέσσερις εταιρείες που επρόκειτο να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό (Αlenia-Thales με τον συνδυασμό ΑΤR-72 AMASCOS, EMBRAER, με το Ρ-99, και Bombardier με Field Aviation και ISI), έχουν ζητήσει παράταση κατάθεσης προσφορών, για να εισπράξουν την αρνητική απάντηση από την ΓΔΑΕΕ, όπως γράφει ήδη η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τεύχος που κυκλοφορεί.

Η τέταρτη εταιρεία είναι η ισπανική CASA, η οποία κατεβαίνει με το C-295, την οποία, όπως υποστηρίζουν οι λοιποί κατασκευαστές, έτσι ή αλλιώς την ευνοούν “αποφασιστικά” οι προδιαγραφές του ΓΕΝ και είναι η μοναδική που δεν έχει ζητήσει παράταση κατάθεσης προσφοράς.

Οι λοιποί κατασκευαστές διατυπώνουν την απορία τους πως είναι δυνατόν οι τελικές προδιαγραφές να έχουν μορφοποιηθεί από το περασμένο φθινόπωρο από το ΓΕΝ, αλλά η ΓΔΑΕΕ να προκηρύσσει τον διαγωνισμό τέλη Μαρτίου με καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών την 18η Μαίου! Και πέραν αυτού να μην δίνεται ούτε μία εβδομάδα παράταση!

Ως αποτέλεσμα της στάσης αυτής της ΓΔΑΕΕ, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες του defencenet.gr, ήδη μία εταιρεία, η EMBRAER με το σύστημα μάχης της αμερικανικής L-3 δεν πρόκειται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, ενώ τον ίδιο δρόμο σκεφτόταν να ακολουθήσει και η Alenia, αλλά η Thales, η οποία έχει τον έλεγχο του προγράμματος παρά το γεγονός ότι οι προδιαγραφές αποκλείουν εκ των πραγμάτων την πρότασή της, αποφάσισε να συμμετάσχει.

Ουσιαστικά εντός προδιαγραφών είναι μόνο η CASA με το C-295 και το σύστημα Fits της EADS και η Bombardier (με το αεροσκάφος Dash 8) με την Field Aviation, οι οποίες κατεβαίνουν για πρώτη φορά στην ιστορία των ελληνικών αμυντικών προγραμμάτων με…ελληνικής κατασκευής σύστημα μάχης, της εταιρείας ISI! Η ατμόσφαιρα για το πρόγραμμα είναι γενικά επιβαρυμένη αφού χρεώνεται στην ΓΔΑΕΕ σκοπιμότητα τόσο σε ότι αφορά την καθυστέρηση προκήρυξης του διαγωνισμού, όσο και στο απίστευτο μικρό χρονικό περιθώριο κατάθεσης των προσφορών. Στην ηγεσία του Π.Ν. “χρεώνεται” η “φωτογραφική”, κατά την άποψή τους, διάσταση του διαγωνισμού.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό 249 εκατ. ευρώ και τα αεροσκάφη θα πρέπει να παραδοθούν με τα συστήματά τους εντός 36 μηνών, ενώ την ίδια χρονική διάρκεια προβλέπεται να έχει και η ενδιάμεση λύση.Τα νέα αεροσκάφη θα αντικαταστήσουν τα γερασμένα P-3B TACNAVMOD Orion (φωτό α’ σελίδας).

Τέλος, υποτίθεται ότι στα τέλη Ιουλίου θα έχει επιλεγεί μία από τις προτάσεις. Δεδομένου του όγκου των προβλημάτων πού έχουν συσσωρευθεί θεωρείται βέβαιο ότι η απόφαση θα επενεξεταστεί σε περίπτωση εθνικών εκλογών τον Σεπτέμβριο και αλλαγής της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας υπουργείου και ΓΔΑΕΕ.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ