Κατάθεση προσφορών και ανατροπές για το πρόγραμμα του ΑΦΝΣ (ανανέωση)
Στις 10:00 ώρα Ελλάδος, έληγε η προθεσμία κατάθεσης προσφορών, την οποία είχε θέσει η ΓΔΑΕΕ (Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων), αναφορικά με το πρόγραμμα απόκτησης 5 + 1 ΑΦΝΣ (Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας) και τελικά υπήρξαν πολλές ανατροπές της τελευταίας στιγμής: Mόνο δύο εταιρείες κατέθεσαν προσφορές, εξέλιξη την οποία είχε προβλέψει το defencenet.gr και η οποία ναρκοθετεί τον διαγωνισμό: Τόσο σοβαρό πρόγραμμα δύσκολα μπορεί να προχωρήσει μόνο με δύο προσφορές...
Στις 10:00 ώρα Ελλάδος, έληγε η προθεσμία κατάθεσης προσφορών, την οποία είχε θέσει η ΓΔΑΕΕ (Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων), αναφορικά με το πρόγραμμα απόκτησης 5 + 1 ΑΦΝΣ (Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας) και τελικά υπήρξαν πολλές ανατροπές της τελευταίας στιγμής: Mόνο δύο εταιρείες κατέθεσαν προσφορές, εξέλιξη την οποία είχε προβλέψει το defencenet.gr και η οποία ναρκοθετεί τον διαγωνισμό: Τόσο σοβαρό πρόγραμμα δύσκολα μπορεί να προχωρήσει μόνο με δύο προσφορές…
Στις 10:00 ώρα Ελλάδος, έληγε η προθεσμία κατάθεσης προσφορών, την οποία είχε θέσει η ΓΔΑΕΕ (Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων), αναφορικά με το πρόγραμμα απόκτησης 5 + 1 ΑΦΝΣ (Αεροσκάφος Ναυτικής Συνεργασίας) και τελικά υπήρξαν πολλές ανατροπές της τελευταίας στιγμής: Mόνο δύο εταιρείες κατέθεσαν προσφορές, εξέλιξη την οποία είχε προβλέψει το defencenet.gr και η οποία ναρκοθετεί τον διαγωνισμό: Τόσο σοβαρό πρόγραμμα δύσκολα μπορεί να προχωρήσει μόνο με δύο προσφορές…
Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες του defencenet.gr, η ιταλική Alenia και η EADS-CASA είναι οι μόνες ομάδες εταιρειών οι οποίες εμπρόθεσμα κατέθεσαν τις προτάσεις τους και οι οποίες αναμένεται να αξιολογηθούν από τα αρμόδια όργανα της ΓΔΑΕΕ, και τα επιτελεία των Ενόπλων Δυνάμεων. Εδώ έχουμε την πρώτη ανατροπή, αφού η Alenia δεν κατεβαίνει στον διαγωνισμό με την Thales, η οποία μάλιστα είχε αναλάβει “ηγετική” θέση στο δίδυμο Alenia-Thales, αλλά με άλλη ιταλική εταιρεία του ομίλου Finmeccanica, την Selex με το σύστημα Atos! Η εξέλιξη αυτή άρχισε να προδιαγράφεται την περασμένη Παρασκευή όταν για διάφορους λόγους επήλθε το διαζύγιο Alenia-Thales!
H δεύτερη ανατροπή είναι η μη κατάθεση προσφοράς από την ομάδα που μέχρι χθες το βράδυ έδειχνε φαβορί λόγω του αεροσκάφους (Dash-8), το οποίο ήταν το μόνο εκτός από το C-295 που πληρούσε με βεβαιότητα τις προδιαγραφές, αλλά και λόγω ελληνικού συστήματος μάχης της ΙSI, το οποίο έδινε τεράστιο πλεονέκτημα στην ΕΒΣ και την ΕΠΑ. Όμως η εταιρεία που θα προχωρούσε στην σύζευξη των παραπάνω και είχε λάβει ηγετική θέση στο πρόγραμμα, η καναδική Field Aviation, αποφάσισε να μην μετάσχει λόγω χαμηλού προϋπολογισμούμ (249 εκατ. ευρώ θεωρείται πολύ χαμηλός προϋπολογισμός για 5+1 αεροσκάφη), όπως αναφέρουν πληροφορίες που δεν έχουν διασταυρωθεί
Έτσι, μέχρι στιγμής, φαίνεται πως το πρόγραμμα αξίας 249 εκατομμυρίων ευρώ θα αποτελέσει το πεδίο του ανταγωνισμού μεταξύ του ισπανικού EADS-CASA C-295 (με σύστημα αποστολής FITS επίσης της EADS-CASA) και του ιταλικού Alenia ATR-72 (με σύστημα αποστολής ATOS της ιταλικής SELEX). Ας σημειωθεί πως η βραζιλιάνικη Embraer με το P99 (με σύστημα αποστολής της αμερικανικής L-3) αποσύρθηκε.
Το defencenet.gr θα επανέλθει στο θέμα με περισσότερες πληροφορίες το συντομότερο δυνατόν.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr