“Χείμαρρος” στην παροχή ειδήσεων ήταν σήμερα ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (Α/ΓΕΝ) αντιναύαρχος Γεώργιος Καραμαλίκης, κατά την παρουσίαση του νέου εκπροσώπου Τύπου του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ), ο οποίος εκτός των εξελίξεων που αφορούν τον υποβρυχιακό στόλο ανακοίνωσε και τις αλλαγές αναφορικά με τους μελλοντικούς σχεδιασμούς του ΠΝ, εκ τον οποίων η κυριότερη είναι η αύξηση του αριθμού των κύριων μονάδων επιφανείας (φρεγάτες) από 14 σε 16!

“Χείμαρρος” στην παροχή ειδήσεων ήταν σήμερα ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (Α/ΓΕΝ) αντιναύαρχος Γεώργιος Καραμαλίκης, κατά την παρουσίαση του νέου εκπροσώπου Τύπου του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ),  ο οποίος εκτός των εξελίξεων που αφορούν τον υποβρυχιακό στόλο ανακοίνωσε και τις αλλαγές αναφορικά με τους μελλοντικούς σχεδιασμούς του ΠΝ, εκ τον οποίων η κυριότερη είναι η αύξηση του αριθμού των κύριων μονάδων επιφανείας (φρεγάτες) από 14 σε 16!

Τα θέματα επικεντρώθηκαν στις οροφές και τα προγράμματα απόκτησης νέων φρεγατών και αναβάθμισης των παλαιών, στα χρονίζοντα θέματα του ΑΦΝΣ, των υποβρυχίων, ενώ δημοσιεύτηκαν και περισσότερες πληροφορίες για τον προγραμματισμό αποκτήσεως νέων βοηθητικών σκαφών και βλημάτων. Πιο συγκεκριμένα:

1. Η νέα δομή δυνάμεων προβλέπει την αύξηση της οροφής των φρεγατών από τις 14 που είναι σήμερα, στις 16. Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα από τη νέα κλάση θα ναυπηγηθούν, ίσως και οκτώ σκάφη.

Η συγκεκριμένη απόφαση έχει διττή ερμηνεία: Πρώτον, όπως ο Α/ΓΕΝ υπογράμμισε, τo ΠΝ χρησιμοποιεί τα κύρια σκάφη επιφανείας για πάνω από 200 ημέρες τον χρόνο με αποτέλεσμα το υλικό και τα σκάφη να καταπονούνται ιδιαιτέρως αφού το συγκεκριμένο επίπεδο χρήσης είναι ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως. Ας σημειωθεί πως κάποιες ΝΑΤΟικές ναυτικές δυνάμεις έχουν έχουν ως αντίστοιχο μέσο όρο τις 120 ημέρες! Δεύτερον, το ΠΝ, αν και δεν θα μπορούσε να το σχολιάσει δημόσια, θα πρέπει να είναι σε θέση να διατηρήσει μία συγκεκριμένη αναλογία σε σχέση με τον δυνητικό αντίπαλο, δηλαδή το τουρκικό Ναυτικό το οποίο είναι γνωστό πως σκοπεύει να έχει ως οροφή τουλάχιστον 20 σκάφη του συγκεκριμένου τύπου, αριθμός ο οποίος αυξάνει σε 24 με 26 εάν κάποιος προσμετρήσει και τις 6 κορβέτες κλάσης D’ Estienne d’ Orves. Υπενθυμίζεται ακόμα και το εν εξελίξει πρόγραμμα της κορβέτας μεγάλων δυνατοτήτων MILGEM η οποία αναμένεται να προσδώσει τουλάχιστον 8 σκάφη. Με άλλα λόγια το ΠΝ σχεδιάζει να αντιμετωπίσει έναν αριθμό 20 με 26 τουρκικών κύριων σκαφών επιφανείας με 16.

2. Συστήνεται, μέχρι τις αρχές Ιουνίου, η επιτροπή διαπραγματεύσεων για τις φρεγάτες FREMM. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας θα περιλαμβάνουν το πληρέστερο δυνατό «πακέτο» το οποίο θα εμπεριέχει το σκάφος τους αισθητήρες και το οπλικό σύστημα.

3. Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξει πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής (ΕΜΖ) των τεσσάρων ΜΕΚΟ-200ΗΝ το οποίο θα κατακυρωθεί μέσω διαγωνισμού. Στο συγκεκριμένο ζήτημα ο Α/ΓΕΝ υπογράμμισε πως το όλο ζήτημα θα πρέπει να βρίσκεται σε εξέλιξη μέσα στο επόμενα δύο έτη αλλιώς δεν υπάρχει κανένα νόημα για να γίνει αργότερα. Αναφορικά με το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των έξι φρεγατών τύπου “S” υπογραμμίστηκε πως θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2010. 

4. Για το ακυρωθέν πρόγραμμα του Αεροσκάφους Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ) πρόκειται να γίνει επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού μέχρι τον Αύγουστο του 2009. Για την ώρα, το ΠΝ έχει εξασφαλίσει 200 επιπλεόν ώρες για ένα P-3Β Orion ενώ χρησιμοποιεί για τις ανάγκες του και ένα C-130 της Πολεμικής Αεοπορίας.

5. Το ΠΝ θα προμηθευτεί 16 νέα συστήματα Exocet Block III τα οποία προορίζονται για τις δύο νέες πυραυλακάτους, την 6η και 7η Super Vita του στόλου οι οποίες θα έχουν αποκτηθεί μέχρι το 2010. Ας σημειωθεί πως μαζί με τους πυραύλους το ΠΝ θα προμηθευτεί και μία συσκευή ελέγχου με την οποία θα διευκολυνθεί η συντήρηση των συστημάτων ενώ οι διαπραγματεύσεις με την Γαλλία κατέληξαν στην δημιουργία ενός περιφερειακού-διαβαλκανικού κέντρου συντήρησης και επισκευών στο οποίο θα υποστηρίζονται και τα συστήματα για παράδειγμα της Βουλγαρίας, εάν και εφόσον η χώρα προμηθευτεί τις γαλλικές κορβέτες, πρόγραμμα το οποίο για την ώρα έχει μείνει στάσιμο. Θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως η συγκεκριμένη προμήθεια είναι σημαντική επίσης διότι το σύστημα το οποίο διαθέτει αυτή τη στιγμή το ΠΝ δεν μπορεί να υποστηρίξει την έκδοση Block III.

6. Θα υπάρξει πρόγραμμα αντικατάστασης του στόλου των βοηθητικών σκαφών. Πιο συγκεκριμένα το ΠΝ σχεδιάζει:

–  Να αποκτηθεί ένα σκάφος διάσωσης υποβρυχίων που θα διαθέτει δυνατότητα μεταφοράς και υποστήριξης ελικοπτέρου, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως νοσοκομειακό καθώς και θα διαθέτει βαθυσκάφος με δυνατότητες καταδύσεως έως τα 1000 μέτρα. Η συγκεκριμένη προμήθεια έχει εγκριθεί από το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο και βρίσκεται για υπογραφή στο γραφείο του υπουργού. Το κόστος του συγκεκριμένου σκάφους αναμένεται να ανέλθει στα 100 εκ. ευρώ ενώ θα είναι μοναδικό στην Μεσόγειο λόγω ακριβώς της δυνατότητας διεξαγωγής επιχείρησης διάσωσης στο προαναφερόμενο βάθος.

– Να αγοράσει 6 νέα ρυμουλκά από τα οποία τα 2 θα είναι ανοιχτής θαλάσσης και τα υπόλοιπα 4 θα είναι λιμένος.

– Θα αποκτηθούν δύο μεταχειρισμένα σκάφη μεταφοράς προσωπικού.

7. Θα υπάρξει ένα νέο πληροφοριακό σύστημα ηλεκτρονικών προμηθειών. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα ανατπυχθεί μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ και αναμένεται να κοστίσει περί τα 8 εκ. ευρώ.

Tμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ