USN: Ακόμη ένα σκάφος LCS -που θέλουν να φορτώσουν στην Ελλάδα- έμεινε από μηχανές… ξανά!
Σύμφωνα με το δελτίο ειδήσεων του STAR Channel το ΠΝ επέλεξε την κλάση παράκτιας άμυνας MMSC για τη νέα... "κορβέτα" του ΠΝ!
Ακόμη ένα σκάφος της προβληματικής κλάσης παράκτιας άμυνας LCS του αμερικανικού Ναυτικού, πάνω στην οποία βασίζεται και η πρόταση MMSC για το ΠΝ, έπαθε σοβαρή μηχανική βλάβη στο περίπλοκο προωστήριο σκεύος του και το σκάφος αναγκάστηκε να γυρίσει πίσω.
Πρόκειται για το σκάφος Detroit το οποίο ενώ έπλεε σε προγραμματισμένη ανάπτυξη στη Νότια Αμερική παρουσίασε κρίσιμη βλάβη στις μηχανές με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να επιστρέψει πίσω στη βάση του στο ναύσταθμο Mayport της Φλόριντα.
Όπως αναφέρει το Defense News η βλάβη εντοπίστηκε στο περίπλοκο σύστημα μετάδοσης κίνησης το οποίο συνδέει τις δύο μηχανές diesel και τις δύο μηχανές με αεριοστρόβιλους με το σύστημα προώθησης από water-jet.
Όπως ανακοίνωσε ο διοικητής του 4ου Στόλου το σκάφος πρόκειται να επανέλθει στην περιοχή δραστηριότητας όταν διορθωθεί το πρόβλημα.
«Το USS Detroit (LCS 7) είχε μια μηχανική βλάβη κατά τη διάρκεια μιας περιπολίας ρουτίνας και η τεχνική ομάδα διαπίστωσε ότι το σκάφος θα χρειαστεί επισκευές. Το USS Detroit είναι πολύτιμο μέσο του Στόλου και θα επανέλθει σε λειτουργία μόλις επισκευαστεί», αναφέρεται στην ανακοίνωση του 4ου Στόλου των ΗΠΑ.
Η κλάση Freedom ταλαιπωρείται εδώ και καιρό από προβλήματα αξιοπιστίας. Το σκάφος μπορεί να κινηθεί με 10 έως 12 κόμβους μόνο με τις μηχανές ντίζελ, αλλά για να πλεύσει ταχύτερα είναι απαραίτητη η εμπλοκή των αεριοστρόβιλών. Και εκεί είναι που ξεκινά το… χάος.
Το πολύπλοκο σύστημα μετάδοσης παθαίνει συχνά αβαρίες.
Το 2015 το LCS Milwaukee χάλασε στη μέση της θάλασσας στο πρώτο του ταξίδι και υπήρξε ανάγκη ρυμούλκησης!
Την επόμενη χρονιά το Fort Worth χάλασε και αυτό όταν τέθηκαν σε κίνηση όλες οι μηχανές χωρίς το πλήρωμα κατά λάθος να θέσει σε κίνηση το μηχανισμό λίπανσης του συστήματος.
Το ίδιο και με το τριμαράν (αδερφή κλάση Independence) την ΄δια χρονιά το 2016 και τα Montgomery και Coronado.
Την κλάση αυτή που δεν θέλει ούτε τον αμερικανικό Ναυτικό, και που είναι κατασκευασμένη από… αλουμίνιο αντί για χάλυβα, (στην υπερκατασκευή) κάποιοι πασχίζουν μερόνυχτα σκεφτόμενοι πως θα βρουν τρόπο για να δικαιολογήσουν την αγορά της στην κοινή γνώμη, τη στιγμή που όχι μόνο είναι ακατάλληλη λόγω αξιοπιστίας αλλά δεν ικανοποιεί καμία απολύτως απαίτηση του ΠΝ.
Παρ΄όλα αυτά σιγά-σιγά αλλά σταθερά δημιουργούν κλίμα με δημοσιεύματα για μελλοντική αγορά του.
Ο αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης, πρώην Α/ΓΕΝ στην τελετή κοπής του ελάσματος για την πρώτη φρεγάτα Belh@rra στις 24 Οκτωβρίου του 2019.
Από τότε μεσολάβησε η περίφημη δικαιολογία για τα αναδρομικά των συνταξιούχων, για να δικαιολογηθεί η ακύρωση της αγοράς των δύο Belh@rra και φυσικά σε όλο το μεσοδιάστημα η μεθόδευση της αγοράς των αμερικανικών αλουμινένιων σκαφών παράκτιας άμυνας.
Όταν ο Α./ΓΕΝ στο ίδιο του ταξίδι στην Γαλλία είχε γίνει αποδέκτης και του μεταλλίου του «Ιππότη του Τάγματος της Τιμής», από τους Γάλλους, οι οποίοι ήλπιζαν στην παραγγελία των Belh@rra.
Αλλά ήταν πολλά τα… αναδρομικά.