Η εγκατάλειψη της απαίτησης του ΠΝ για την αγορά φρεγάτας ικανής να εκτελεί επιχειρήσεις σε ανοικτές θάλασσες για την υπεράσπιση των ΑΟΖ  και των κοιτασμάτων είναι κάτι παραπάνω από έκδηλη με την επιδιωκόμενη αγορά τεσσάρων σκαφών παράκτιας άμυνας MMSC.

Το γεγονός της ακύρωσης της αγοράς των γαλλικών φρεγατών FDI/Belh@rra με τις πρωτόγνωρες δυνατότητες βολής ASTER 15/30 και MdCN δείχνει ότι η τωρινή πολιτική ηγεσία του τόπου, θέλει να μετατρέψει το ΠΝ σε μια δύναμη  αυτοάμυνας για το Αιγαίο και μόνο, χωρίς να προκαλέσει τους Τούρκους.

Αυτό αυτομάτως θέτει τον περίφημο ενιαίο αμυντικό χώρο με την Κύπρο, ο οποίος αλήθεια είναι πως έχει εγκαταλειφθεί  οριστικά και αμετάκλητα εκτός κάδρου.

Όπως λέει και ο υποπτέραρχος Πουγκιάλης Χρήστος σε άρθρο του, με τίτλο «Αγορά φρεγατών χωρίς άμυνα περιοχής ίσον εγκατάλειψη της Κύπρου»

«Για την αντιμετώπιση των κινδύνων χρειαζόμαστε τουλάχιστον τέσσερα πλοία με αεράμυνα περιοχής. Διότι, εκτός των βάσεων στη Λιβύη, η Τουρκία σύντομα θα διαθέτει και ελικοπτεροφόρο/αεροπλανοφόρο. Έτσι πέραν της Κύπρου πρέπει να προστατεύεται και η Ελλάδα από δυτικά και νότια. Αυτό σημαίνει ανάπτυξη άμυνας από τη στεριά και αριθμό πλοίων με τις ανωτέρω δυνατότητες, που να επιχειρούν ταυτόχρονα και νοτιοδυτικά και στην περιοχή Κύπρου-Καστελλορίζου.»

Σε καμία περίπτωση τα προβληματικά σκάφη MMSC με το αναξιόπιστο σύστημα πρόωσης που διαθέτουν δεν μπορούν να περιφρουρήσουν τα εθνικά συμφέροντα σε ανοικτές θάλασσες, από τη στιγμή που θα να αντιμετωπίσουν νέες τουρκικές κλάσεις όπως οι Istif και οι TF-2000.

Όπως παράλληλα εξηγεί ο υποπτέραρχος: «Ο μόνος τρόπος για να διαφυλαχθεί η ειρήνη είναι να φοβάται η Τουρκία την αποτρεπτική δύναμη της Ελλάδας μέχρι την Κύπρο. Η σχεδιαζόμενη αγορά, εάν προχωρήσει, συνιστά εθνικό σκάνδαλο, για να μη χρησιμοποιήσουμε σκληρότερη γλώσσα. Το ζητούμενο δεν είναι η Ελλάδα να αγοράσει τις γαλλικές Belharra, αλλά φρεγάτες με επαρκή αεράμυνα περιοχής. Εάν θέλουν να αγοράσουν από τις ΗΠΑ, αντί των MMSC, μπορούν να αγοράσουν τα Arleigh Burke που διαθέτουν αεράμυνα περιοχής.»

Δυστυχώς όμως ο σχεδιασμός του εγκλήματος, γιατί περί αυτού πρόκειται της αγοράς δηλαδή των τεσσάρων προβληματικών σκαφών παράκτιων επιχειρήσεων, έχει μπει ήδη σε εφαρμογή.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ