Το γαλλικό Ναυτικό δοκιμάζει το μη επανδρωμένο επιφανειακό σκάφος Drix USV
Η υδρογραφική και ωκεανογραφική υπηρεσία του γαλλικού Ναυτικού πραγματοποίησε πρόσφατα δοκιμή με το μη επανδρωμένο επιφανειακό σκάφος DriX (USV) του iXblue και το σύστημα εκτόξευσης και ανάκτησης (LARS) στο υδρο-ωκεανογραφικό σκάφος Beautemps Beaupré.
Η δοκιμή USV είναι μέρος του προγράμματος “Future Hydrographic and Oceanographic Capacity (CHOF)”, το οποίο διεξήγαγε η γαλλική Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμού (DGA) με την υποστήριξη της γαλλικής υπηρεσίας Shom της Γαλλίας.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν βάσει συμβολαίου μεταξύ του γαλλικού DGA και του iXblue, αποτελούνταν από βαθυμετρικές έρευνες που έφτασαν σε διάφορα βάθη (έως 200 m), με σκοπό να προσδιοριστεί η συνολική απόδοση του DriX USV.
Αρκετές περιοχές αναφοράς ερευνήθηκαν, πιστοποιώντας την ποιότητα των βαθυμετρικών δεδομένων, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες (έως 14 κόμβους) και σε δύσκολες θάλασσες. Η αυτονομία του (έως 10 ημέρες) επέτρεψε να ολοκληρωθούν συνολικά πάνω από 2.000 χιλιόμετρα γραμμών έρευνας κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών.
Ο πολλαπλασιασμός των υδρογραφικών ικανοτήτων της Γαλλίας, ιδίως χάρη στην ταυτόχρονη χρήση πολλών USV, δοκιμάστηκε επίσης επιτυχώς για πρώτη φορά.
Έτσι, δύο DriX αναπτύχθηκαν ταυτόχρονα σε περιοχές έρευνας κοντά στην ακτή και συνεργάστηκαν ανεξάρτητα και συνεργατικά με το BHO Beautemps-Beaupré.
Το DriX USV παρουσίασε επίσης τις δυνατότητες εντοπισμού θέσης και πλοήγησης, όπως αντι-σύγκρουση, σταθερότητα, ταχύτητα εκτέλεσης, αντοχή, ικανότητα πλοήγησης και εργασίας σε κράτη της θάλασσας κ.λπ.