ΠΝ και πρόγραμμα απόκτησης φρεγατών: Πώς φτάσαμε από φρεγάτες αεράμυνας περιοχής στις παράκτιες MMSC
Το ΠΝ έχει ορισμένες απαιτήσεις και δεν θα πρέπει να γίνει έκπτωση καθώς μετά μιλάμε για αδυναμία εκπλήρωσης των αποστολών του.
Και προφανώς το ΠΝ και τα στελέχη του γνωρίζουν την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αγοραστεί οτιδήποτε της προσφέρεται.
Και καταλαβαίνει ότι ευελιξία που δίνει σε μια διαπραγμάτευση είναι καλύτερη αν οριστεί με ένα τίτλο “πολλαπλών αποστολών” και όχι αεράμυνας περιοχής αποκλειστικά αλλά από την στιγμή που προσφέρονται όπλα που δεν θα μπορέσει να παραλάβει το τουρκικό ναυτικό δεν θα πρέπει να εκτραπεί ο προγραμματισμός αλλά να πιεστούν(εάν θέλουν και μπορούν) να παραδώσουν παρόμοια συστήματα.
Στις 8 Απριλίου 2008 εισάγεται στο Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο (ΑΝΣ) η Μελέτη Γενικών Επιχειρησιακών Απαιτήσεων (ΜΓΕΑ) που μετά τις τροποποιήσεις έλαβε χώρα η Μελέτη Επιχειρησιακών Απαιτήσεων και Προδιαγραφών Επιδόσεων (ΜΕΑ-ΠΕ) η οποία και εγκρίνεται με την απόφαση 46/08 του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου στις 26 Αυγούστου 2008.
Αυτή περιλαμβάνει(στα βασικά της σημεία) τα εξής και οι απαιτήσεις ήταν για 6 σκάφη:
Κατάργηση της απαίτησης για δύο ξεχωριστά ραντάρ καθώς έγινε πλέον αντιληπτή η διαμόρφωση των τεχνολογικών εξελίξεων και μη θέλοντας να περιορίσει τις επιλογές μόνο σε πολύ μεγάλου εκτοπίσματος σκάφη.
Μέγιστη συνεχή ταχύτητα 27 κόμβων
Τουλάχιστον 32 θέσεις βλημάτων για 16 και 16 βλήματα Α/Α περιοχής και τοπικής Α/Α αντίστοιχα. Προβλεπόταν επίσης ικανότητα φόρτωσης 8 βλημάτων cruise βεληνεκούς στη θέση μέρους του φόρτου Α/Α Κ/Β.
Και είμαστε εκεί. Τα σκάφη που μπορούν να προσφέρουν αυτά στις τιμές που το ΠΝ έχει στα χέρια του θα πρέπει να πάρει και το συμβόλαιο.