Το ανεπίσημο -αφού δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση για υποβολή προτάσεων- πρόγραμμα για την απόκτηση 3 ή 4 κορβετών για το ΠΝ αναμένεται να μονοπωλήσει το ενδαφέρον για το ΠΝ, μετά το «κλείσιμο» της αγοράς των 3 φρεγατών FDI.

Το ενδιαφέρον του ΠΝ για την απόκτηση 3 ακόμη σκαφών επιφανείας στην κατηγορία της κορβέτας είναι δεδομένο και αυτό ακούει σίγουρα στην Gowind 2500, αν και όπως έχουμε γράψει βέλτιστη λύση θα ήταν η Gowind 3500.

Πάρ΄όλα αυτά ακούγονται και άλλες προτάσεις  καθώς φαίνεται να συγκεντρώνονται πάλι διάφοροι διεκδικητές.

Έτσι εκτός από την γαλλική πρόταση –που είναι η επικρατέστερη βέβαια- ενδιαφέρον έχουν δείξει τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri με την κορβέτα κλάσης Doha ή Al Zubarah ενώ πάντα δεδομένο είναι και το ενδιαφέρον της ολλανδικής Damen με την «φρεγάτα» (ουσιαστικά κορβέτα) SIGMA 10514.

Η Doha είναι η κορβέτα η οποία προορίζεται για το Ναυτικό του Κατάρ. Πρόκειται για ένα σκάφος μήκους 107 μέτρων, μέγιστους εκτοπίσματος 3,250 τόνων και πλήρωμα 112 ατόμων.  Το σκάφος φέρει ισχυρό οπλισμό και είναι επιπέδου φρεγάτας. Αυτός αποτελείται από ένα πυροβόλο OTO Melara  των 76 χλστ. 16 βλήματα ASTER 30 Block 1NT από δύο οκταπλούς SYLVER A50, 8 βλήματα MM-40 Exocet, ένα σύστημα RAM και δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς για πολυβόλα.

Το σκάφος αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 28 κόμβων και έχει αυτονομία 21 ημερών.

Το πρώτο σκάφος της κλάσης το Al Zubarah F101 αναμένεται να παραδοθεί στο Ναυτικό του Κατάρ εντός του έτους.

Η άλλη ανεπίσημη υποψηφιότητα είναι η πρόταση της Damen Group είτε με τη SIGMA 10514 (περιγράφεται ως φρεγάτα πολλαπλών ρόλων) ή με την SIGMA 10513 (περιγράφεται ως ελαφριά φρεγάτα).

Η «514» είναι ένα σκάφος μήκους 105 μέτρων, μέγιστου εκτοπίσματος 2365 τόνων, ικανό να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 28 κόμβων και αυτονομία 20 ημερών συνεχούς περιπολίας.

Στην κλάση R.E. Martadinata που έχει επιλέξει η Ινδονησία ο οπλισμός του σκάφους αποτελείται από ένα πυροβόλο OTO-Melara, δύο σταθμούς για πυροβόλα των 20 χλστ. ένα σύστημα CIWS Rheinmetall Oerlikon Millennium, 12 βλήματα MICA, 8 Exocet Block III και δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες.

Η Sigma 10513, που έχει επιλέξει το Ναυτικό του Μαρόκου,  είναι παρόμοιων διαστάσεων με ελαφρά μικρότερο εκτόπισμα στους 2.300 τόνους και ίδιο οπλισμό (8 βλήματα επιφανείας-επιφανείας και 12 α/α.

Βέβαια το σκάφος που η DAMEN SCHELDE η ίδια χαρακτηρίζει ως «κορβέτα» είναι η έκδοση SIGMA 9113 η οποία έχει εκτόπισμα 1.700 τόνων και μήκξος 90 μέτρων σίγουρα δεν θα ενδιαφέρει το ΠΝ, αφενός γιατί είναι μάλλον μικρή αφετέρου δε γιατί στην έκδοση που έχει προμηθευτεί το Ναυτικό της Ινδονησίας δεν διαθέτει φόρτο αντιαεροπορικών βλημάτων.

Προφανώς το ΠΝ δεν ενδιαφέρεται  για κορβέτα, με την αυστηρή έννοια του όρου αλλά για μια φρεγάτα με μικρότερο κόστος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ