Ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για την ευρωκορβέτα – Με ευελιξία στο ραντάρ και το CMS
![Ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για την ευρωκορβέτα – Με ευελιξία στο ραντάρ και το CMS](https://www.defencenet.gr/wp-content/uploads/2021/11/04/doha-class-corvette.jpg)
Σε συνέντευξη, στην αμερικανική αμυντική ιστοσελίδα «DefenseNews», ο Πλοίαρχος Andrea Quondamatteo, αξιωματικός του Ιταλικού Ναυτικού και διευθυντής του προγράμματος της ευρωκορβέτας EPC, στο οποίο συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία, η Γαλλία και η Ιταλία. αναφέρθηκε αρχικά στο κόστος του προγράμματος που θα είναι περί τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ έγινε γνωστό ότι στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχε η Πορτογαλία (ως παρατηρητής) και η Δανία ως ενδιαφέρουσα χώρα.
Μέχρι στιγμής έχει εκφραστεί ενδιαφέρον για 20 πλοία, έξι για τη Γαλλία, έξι και την Ισπανία και οκτώ για την Ιταλία.
Τα πλοία θα έχουν περί τα 105 μέτρα μήκος και 3.000 τόνους εκτόπισμα (αυξομειώσεις περίπου στο 10% αναλόγως των απαιτήσεων), ενώ θα αναπτυχθούν σε δύο κύριες εκδόσεις: Μάχης και μακράς περιπολίας (η Ιταλία επιθυμεί την έκδοση μάχης, ενώ η Γαλλία την έκδοση μακράς περιπολίας).
Και οι δύο εκδόσεις θα ενσωματώνουν ραντάρ 3D με την κάθε χώρα να επιλέγει το ραντάρ της επιθυμίας της. Η ευελιξία στη σχεδίαση θα επιτρέψει σε κάθε χώρα να διαμορφώσει το πλοίο σύμφωνα με τις ανάγκες της (σύστημα διαχείρισης μάχης, αισθητήρες, όπλα κ.ά.).
Και οι δύο εκδόσεις θα ενσωματώνουν βλήματα αεράμυνας, μέσου και/ή μικρού βεληνεκούς όπως τα CAMM-ER της MBDA.
Η έκδοση μάχης θα ενσωματώνει και σύστημα αντιμετώπισης τορπιλών, ενώ η επιθυμητή μέγιστη ταχύτητα είναι 25-26 κόμβοι (46-48 χιλιόμετρα την ώρα). Η έκδοση μακράς περιπολίας θα έχει μέγιστη ταχύτητα περί τους 24 κόμβους (44 χιλιόμετρα την ώρα).
Πάντως η Ιταλία ήδη έχει εγκρίνει κονδύλι ύψους € 1,5 για τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων και παράδοση του πρώτου πλοίου το 2027.