Αυτή είναι η πρόταση Fincantieri-OΝΕΧ για τις κορβέτες FCX-30
Τα κυριότερα επιχειρησιακά και οικονομικά στοιχεία
Σε μία εντυπωσιακή πρόταση τόσο τεχνικά – επιχειρησιακά όσο και οικονομικά όσο προχώρησε η κοινοπραξία Fincantieri-Onex σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα των ελληνικών κορβετών:
Έναρξη ναυπήγησης των πλοίων 30 μήνες μετά την υπογραφή του συμβολαίου, χρηματοδότηση με εξαετή έως οκταετή περίοδο χάριτος και ολοκλήρωση της αποπληρωμής μέσα σε 18 χρόνια, για ναυπήγηση τριών ή τεσσάρων σκαφών στην Ελλάδα και εγκατάσταση οποιουδήποτε οπλικού Συστήματος Μάχης (Combat System) επιλέξει το ΠΝ.
Όπως των Aster-30 της MBA το οποίο εγκαταστάθηκε στις αντίστοιχες με τις ελληνικές, καταριανές κορβέτες κλάσης Doha.
Σε περίπτωση που εγκατασταθεί το αντιαεροπορικό σύστημα Aster-30 υπάρχει ομοιοτυπία με τις Belharra σε ότι αφορά το οπλικό σύστημα.
Και επί της ουσίας η μόνη διαφορά των δύο σκαφών θα είναι οι χίλιοι τόνοι μεγαλύτερου εκτοπίσματος των Belharra και τίποτε άλλο.
H Ficantieri δεσμεύτηκε ότι η ελληνική προστιθέμενη αξία στη ναυπήγηση των σκαφών θα αφορά σε επίπεδο βιομηχανικού έργου το 100% με ναυπηγό πάντα τα ναυπηγεία Ελευσίνας.
Δεσμεύτηκε ότι δεν θα υπάρξουν εκπλήξεις όπως αυτή που καταγράφεται στη σύμβαση που κατατέθηκε στη Βουλή για τις φρεγάτες FDI με αύξηση του κόστους κατά 9% πριν ακόμα ξεκινήσει το πρόγραμμα και ότι οι τιμές θα είναι από την αρχή σταθερές με την ενσωμάτωση του εμπορικού επιτοκίου.
Τέλος, οι εκπρόσωποι των δύο εταιριών σημείωσαν ότι υπάρχει εγγύηση του ιταλικού Δημοσίου σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση και κυρίως το κόστος του προγράμματος.
Να σημειώσουμε ότι ο διευθύνων σύμβουλος της ONEX Πάνος Ξενοκώστας απαντώντας σε ερώτηση για το χρονοδιάγραμμα παράδοσης της έβδομης ΤΠΚ κλάσης Ρουσσέν από τα ναυπηγεία είπε ότι:
«Κάνουμε ότι μπορούμε για να βοηθήσουμε το Πολεμικό Ναυτικό και την πατρίδα, δεν είχαμε καμία σχέση με την εξέλιξη του προγράμματος.
Είναι κάτι που βρήκαμε και απλά το διαχειριζόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χωρίς καν να είμαστε οι οριστικοί ιδιοκτήτες των ναυπηγείων ακόμα.
Είναι τεράστιες οι ευθύνες της προηγούμενης διοίκησης που παρά τα 500 εκατομμύρια € που χρωστούσαν έτυχαν ασυλίας από τους πάντες».