Μια έκθεση της Επιτροπής Άμυνας της γαλλικής Βουλής αναφορικά με τις δυνατότητες του γαλλικού Ναυτικού κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την επιβίωσή του σε μια θερμή σύγκρουση στη Μεσόγειο.

Όπως αναφέρει υπάρχει έλλειψη στις κύριες μονάδες επιφανείας, τα  βλήματα Exocet είναι ανεπαρκή απέναντι στα υπερηχητικά βλήματα επιφανείας-επιφανείας ενώ υπάρχει έντονη υστέρηση στο θέμα των UAV.

Οι δύο βουλευτές που την συνέταξαν και την δημοσίευσαν για λογαριασμό της Επιτροπής Εθνικής Άμυνας. ι Jean-Jacques Ferrara και Philippe Michel-Kleisbauer εμφανίζονται ιδιαίτερα ανήσυχοι για τις δυνατότητες του γαλλικού Ναυτικού σήμερα.

Όπως αναφέρουν στη μεγάλη ναυτική άσκηση Polaris, η οποία διοργανώθηκε από το γαλλικό Ναυτικό και  πραγματοποιήθηκε στη Μεσόγειο, μεταξύ 27 Νοεμβρίου και 3 Δεκεμβρίου 2021, με περίπου είκοσι πλοία, μεταξύ των οποίων το αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle και το σκάφος αμφίβιων επιχειρήσεων [PHA] Tonnerre και στο σενάριο «ολοκληρωτικού πολέμου μεταξύ δύο συμμετρικών δυνάμεων», το γαλλικό Ναυτικό έχασε τα 8 από τα 20 πλοία του.

Παράλληλα τονίζεται η ανάγκη ύπαρξης σημαντικών αποθεμάτων σε πυραύλους και πυρομαχικά.

Οι βουλευτές επικαλούμενοι τον υποναύαρχο Emmanuel Slaars, εξηγούν ότι η  Polaris 21 «επιβεβαίωσε ακόμη και τη σημαντική προστιθέμενη αξία της  αεροπορίας και των ελικοπτέρων, παρά τα γνωστά προβλήματα διαθεσιμότητας των NH-90»

 Παράλληλα  αναφέρεται ότι η ύπαρξη UAV  στα  πλοία του Στόλου θα ήταν ένα «στρατηγικό πλεονέκτημα» σε μια σύγκρουση υψηλής έντασης.

Όπως επίσης αναφέρεται αυτή η άσκηση επέτρεψε να σημειωθεί ότι οι «κύριοι άξονες ανάπτυξης» που πρέπει να έχει το γαλλικό Ναυτικό αφορούν  «τις δυνατότητες των αντιπλοϊκών πυραύλων μας, τον όγκο των αποθεμάτων πυρομαχικών μας καθώς και την ανάγκη ενίσχυσης της ασφάλειας στα επικοινωνιακά μας συστήματα».

Ακόμη στην έκθεση προστίθεται το πεπερασμένο των δυνατοτήτων των βλημάτων Exocet:

«Σε περίπτωση σύγκρουσης υψηλής έντασης, η άσκηση Polaris μας υπενθύμισε πόσο λίγοι είναι οι αντιπλοϊκοί μας πύραυλοί μας, όπως ο Exocet, έναντι  προηγμένων συστημάτων CIWS και ανταγωνιστικών  υπερηχητικών πυραύλων», επέμεινε ο κ. Michel-Kleisbauer, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της έκθεσης στην επιτροπή.

Ακόμη τονίστηκε η ανάγκη ενίσχυσης των δυνατοτήτων των UAV Reaper που διαθέτει η Γαλλία, αλλά και η γρήγορη ολοκλήρωση της ανάπτυξης του προγράμματος Eurodrone.

Σε αυτό το σημείο, ο κ. Ferrara ανέφερε ότι «προβλέπεται η απόκτηση μη επανδρωμένων αεροσκαφών από το εμπόριο , εν αναμονή της διαθεσιμότητας του ευρωπαϊκού μη επανδρωμένου αεροσκάφους MALE» επειδή «υπάρχει επείγουσα ανάγκη  σε αυτόν τον τομέα» όπως και επίσπευση του προγράμματος SDAM «σύστημα ναυτικών UAV»

Σε ό,τι αφορά τις μάχιμες δυνατότητες, το ζήτημα της μορφής του στόλου επιφανείας του γαλλικού Ναυτικού θα πρέπει, κάποια στιγμή, να τεθεί… καθώς είναι προφανές ότι ο αριθμός των δεκαπέντε φρεγατών (8 FREMM, 5 FDI και 2 HORIZON) είναι πλήρως ανεπαρκής.

Οι εισηγητές σημειώνουν επίσης ότι μια τέτοια συζήτηση  τέθηκε στην Ιταλία και το θέμα έχει λυθεί

«Το 2030 οι Ιταλοί θα έχουν 19 φρεγάτες, ενώ η Γαλλία μόνο 15. Πρέπει λοιπόν να παραμείνουμε στο επίπεδο των Ιταλών ή και γιατί όχι να το ξεπεράσουμε», εκτίμησε ο Kleisbauer,.

«Η  αύξηση του αριθμού των κύριων μονάδων επιφανείας  μας, ιδιαίτερα των φρεγατών, φαίνεται απαραίτητος για την εδραίωση της θέσης του γαλλικού Ναυτικού στη Μεσόγειο όσον αφορά τον ναυτικό επανεξοπλισμό του», αναφέρεται στην έκθεση.

Ακόμη σημειώνεται ότι στα τέλη της δεκαετίας του 2000 γινόταν λόγος προμήθειας από το γαλλικό Ναυτικό 17 φρεγατών  FREMM, οι οποίες θα προστίθεντο στις δύο φρεγάτες τύπου HORIZON , ως ένα επιπλέον στοιχείο για την ενίσχυση του γαλλικού Ναυτικού.

Προφανώς αυτή η έκθεση θα ήταν χρήσιμη να αξιολογηθεί και από το ΠΝ καθώς  θεωρεί ότι θα στηρίξει τη ναυτικού του αποτροπή του κατά κύριο λόγο  σε τρεις φρεγάτες FDI και πέντε ακόμη πλοία με μειωμένο οπλικό φορτίο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ