Εξελίξεις στο πρόγραμμα των νέων φρεγατών του Π.Ν. (βίντεο)
Εξελίξεις στο πρόγραμμα των φρεγατών FREMM: Σε ότι αφορά την πολιτική διάσταση υπήρξαν δηλώσεις του επικεφαλής της DCNS κατά την διάρκεια της τελετής κοπής των ελασμάτων της τρίτης FREMM στα ναυπηγεία Λοριέντ, στη Νορμανδία όπου με σαφήνεια προσδιορίζει την Ελλάδα ως μία από τις χώρες που θα προμηθευτούν την φρεγάτα! Σε βιομηχανικό επίπεδο στην ίδια τελετή τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, συμφώνησαν εκ νέου με την DCNS για την ναυπήγηση των φρεγατών στην Ελλάδα!
Εξελίξεις στο πρόγραμμα των φρεγατών FREMM: Σε ότι αφορά την πολιτική διάσταση υπήρξαν δηλώσεις του επικεφαλής της DCNS κατά την διάρκεια της τελετής κοπής των ελασμάτων της τρίτης FREMM στα ναυπηγεία Λοριέντ, στη Νορμανδία όπου με σαφήνεια προσδιορίζει την Ελλάδα ως μία από τις χώρες που θα προμηθευτούν την φρεγάτα! Σε βιομηχανικό επίπεδο στην ίδια τελετή τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, συμφώνησαν εκ νέου με την DCNS για την ναυπήγηση των φρεγατών στην Ελλάδα!
Συγκεκριμένα ο πρόεδρος των ναυπηγείων ΝίκοςΤαβουλάρης,ο οποίος παρέστη στη τελετή, συμφώνησε την επανενεργοποίηση του συμβολαίου που αρχικά είχε συνάψει με την DCNS και για το οποίο είχε υπάρξει έντονο πολιτικό παρασκήνιο το περασμένο καλοκαίρι όταν ο Ν.Ταβουλάρης με επιστολές του που έφερε στην δημοσιότητα το defencenet.gr, είχε διαμαρτυρηθεί στην ΓΔΑΕΕ και προσωπικά στον τότε Γενικό Διευθυντή της Ε.Βασιλάκο, ότι «Συστήνει στους Γάλλους να μην ανανεώσουν την συμφωνία με την Ελευσίνα».
Είχε ακολουθήσει εξίσου σκληρή απαντητική επιστολή του Ε.Βασιλάκου προς τον Ν.Ταβουλάρη με την οποία τον…απειλούσε με προσφυγή σε ένδικα μέσα για να ολοκληρωθεί το πολιτικοβιομηχανικό μπάχαλο με «πάγωμα» των συνομιλιών μεταξύ ΓΔΑΕΕ και DCNS και γαλλικού δημοσίου.
Τελικά τα γεγονότα καταδεικνύουν ότι η DCNS ουδέποτε είχε κάποιο πρόβλημα με την Ελευσίνα και η συνεργασαία τους συνεχίζεται.
Η τρίτη φρεγάτα ναυπηγείται για το γαλλικό Ναυτικό, αφού η δεύτερη της κλάσης,τελικά αγοράστηκε από το Μαρόκο.
Το πρόγραμμα των φρεγατών στο ελληνικό Π.Ν. έχει αποκτήσει κρίσιμο χαρακτήρα καθώς έχει παρέλθει κάθε χρονικό όριο για την έναρξη του προκειμένου περί το 2013 να εισέλθει σε υπηρεσία το πρώτο σκάφος. Τώρα στην καλύτερη περίπτωση το 2015-16 θα έχουμε το πρώτο σκάφος επιχειρησιακό στο Αιγαίο, αν όλα πάνε καλά με τον κορμό των κύριων σκαφών επιφανείας, τις φρεγάτες κλάσης “S” να ξεπερνούν τότε τα 35 χρόνια σε υπηρεσία!
Στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου, υπάρχει ρεπορτάζ για τα προγράμματα που προτείνονται στη νέα κυβέρνηση από την στρατιωτική ηγεσία ως «άμεσης ανάγκης» και η προμήθεια των φρεγατών είναι ένα από αυτά.
Πάντως θα έχουμε ιδιαίτερα έντονο πολιτικόβιομηχανικό παρασκήνιο γύρω από την προμήθεια αυτή, καθώς τα ΕΝΑΕ (Σκαραμαγκάς) δεν έχει «πετάξει λευκή πετσέτα» και θα επιχειρήσει να ανατρέψει την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης για έναρξη διαπραγματεύσεων με την Γαλλία.
Όπως σημειώνεται και στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ένα θέμα που θα κριθεί από τη νέα κυβέρνηση είναι το αν η ίδια θέλει να αποκτήσει το ελληνικό Π.Ν. δυνατότητες πλήγματος σε υποστρατηγική απόσταση 1000 χλμ. μέ την απόκτηση βλημάτων SCALP Naval μαζί με τις FREMM… Κάτι με το οποίο οι ΗΠΑ δεν συμφωνούν…
/>
/>Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr