Η Γαλλία θα είναι υποψήφια μέσω της DCNS στον διαγωνισμό για το καινούριο αεροπλανοφόρο της Βραζιλίας που θα πλεύσει μέχρι το 2025 και ήδη προτείνει μια παραλλαγή της σχεδίασης PA2 (Porte-Avions 2) η οποία παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση αμυντικών συστημάτων LAAD 2013 στο Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, το ναυτικό της Βραζιλίας σκοπεύει να προχωρήσει στην προμήθεια ενός ή δύο αεροπλανοφόρων που θα αντικαταστήσουν το υπάρχον (NAe Sao Paulo) μετά το 2025.

Για αυτό και το 2012 εκδόθηκε μία αίτηση για προσφορά (RfP) για την υποβολή σχεδιάσεων και προδιαγραφών στην οποία η DCNS ηγούμενη ομάδας αρκετών εταιριών υπέβαλε μία εξέλιξη της αρχικής σχεδίασης PA2. Ας σημειωθεί ότι μετά την κατάρρευση του γαλλο-βρετανικού (BAE Systems-DCNS) σχεδίου συνεργασίας για τη σχεδίαση αεροπλανοφόρων, η DCNS συνέχισε τις εργασίες σχεδίασης του PA2 που διαθέτει συμβατικό σύστημα πρόωσης και καταπέλτη για την απογείωση των αεροσκαφών.

Το δεύτερο χαρακτηριστικό θεωρείται από τη γαλλική πλευρά ως συγκριτικό πλεονέκτημα της σχεδίασης καθώς το Ναυτικό της Βραζιλίας (σήμερα συνεχίζει να χρησιμοποιεί τα A-4 Skyhawk που έχουν εκσυγχρονιστεί από την Embraer) έχει μακρόχρονη παράδοση στην επιχειρησιακή χρήση αεροσκαφών που απογειώνονται από αεροπλανοφόρο με καταπέλτη.

Αξιωματούχος της γαλλικής εταιρίας κατά τη διάρκεια της έκθεσης συσχέτισε μάλιστα το πρόγραμμα του αεροπλανοφόρου με αυτό του νέου μαχητικού (FX-2) σημειώνοντας με νόημα ότι δύο από τις τρεις υποψηφιότητες (F-18, Rafale και Gripen) μπορούν να επιχειρήσουν από αεροπλανοφόρα. Κατά συνέπεια δεν αποκλείεται το Ναυτικό της Βραζιλίας να αναμείνει την κατάληξη του προγράμματος FX-2 προτού προχωρήσει στην οριστικοποίηση των προδιαγραφών για το νέο αεροπλανοφόρο. Οπότε οι Γάλλοι προσδοκούν σε ένα πραγματικά προσοδοφόρο συμβόλαιο δύο σε ένα.Εάν η Βραζιλία προχωρήσει και στην απόκτηση του γαλλικού αεροσκάφους, θα έχει καταφέρει μια σοβαρή εξαγωγική επιτυχία.

Σήμερα το Ναυτικό της Βραζιλίας επιχειρεί το τύπου Clemenceau αεροπλανοφόρο NAe Sao Paulo, το οποίο πριν υπηρετούσε στο γαλλικό Ναυτικό με την ονομασία Foch και εισήχθη σε υπηρεσία στη Βραζιλία το 2000. Το εκτοπίσματος 32.800 τόνων πλοίο ολοκλήρωσε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού το 2011.

Όπως φαίνεται η Γαλλία έχει εισχωρήσει βαθιά στην βραζιλιάνικη αγορά και θέλει να το διατηρήσει, ενώ η Βραζιλία επιθυμεί την κάθετη αναβάθμιση των ενόπλων δυνάμεών της όπως αρμόζει στην έκτη οικονομική δύναμη στον κόσμο.

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ