Και η Βραζιλία FREMM; (βίντεο)
Δεν έχουν σκοπό οι Γάλλοι να χάσουν το μερίδιο της αγοράς στο ναυτικό τομέα της Βραζιλίας. Με αιχμή του δόρατος το πλέον σύγχρονο σχέδιο πλοίου πολλαπλών αποστολών την FREMM, η νεότευκτη φρεγάτα D650 Aquitaine του γαλλικού Ναυτικού, η DCNS συμμετέχει στη διεθνή έκθεση αμυντικών συστημάτων LAAD 2013, στο Ριο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας, από τις 9 μέχρι τις 12 Απριλίου.
Η παρουσία της D650 Aquitaine είναι αυτονόητο ότι συνδέεται άμεσα με την παγίωση της θέσης του γαλλικού ομίλου στη βραζιλιάνικη αγορά ναυτικών συστημάτων και ότι επιχειρεί να εκμεταλλευτεί την ισχυρή δυναμική που έχει δημιουργήσει η υλοποίηση της γαλλο-βραζιλιάνικης συμφωνίας για την ναυπήγηση υποβρυχίων.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2009 στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας Γαλλίας – Βραζιλίας η DCNS ανέλαβε τη σχεδίαση και ναυπήγηση στη Βραζιλία τεσσάρων συμβατικής πρόωσης υποβρυχίων τύπου Scorpene στο πλαίσιο του προγράμματος PROSUB (PROgrama de SUBmarinos). Η ίδια συμφωνία περιλαμβάνει και την παροχή τεχνογνωσίας για τη σχεδίαση και ναυπήγηση του πρώτου βραζιλιάνικου πυρηνοκίνητου υποβρυχίου (πλην του πυρηνικής ενέργειας συστήματος πρόωσης), όπως επίσης και την υποστήριξη για την κατασκευή μίας ναυτικής βάσης και ενός ναυπηγείου στη Βραζιλία.
Μάλιστα στις 1 Μαρτίου 2013, η πρόεδρος της Βραζιλίας Dilma Rousseff έκανε τα επίσημα εγκαίνια της εγκατάστασης ναυπήγησης των υποβρυχίων Scorpene που περιλαμβάνει όλες τις υποδομές και τον εξοπλισμό για την κατασκευή του ανθεκτικού σκάφους και την εγκατάσταση των διαφόρων συστημάτων και υποσυστημάτων.
Καλά πληροφορημένες πηγές εκτιμούν ότι η εντυπωσιακή παρουσία της DCNS στη LAAD 2013 δεν είναι μόνο απόρροια της ισχυρής παρουσίας της και εμπλοκής στη Βραζιλία αλλά μπορεί και πιθανά να συνδέεται με την κατάληξη του περιβόητου προγράμματος νέου μαχητικού της λατινοαμερικανικής χώρας.
Μετά την απόφαση της Αεροπορίας των ΗΠΑ να απορρίψει για δεύτερη φορά την αμερικανική Beechcraft και να επιλέξει το A-29 Super Tucano της βραζιλιάνικης Embraer και μάλιστα ενώ εκκρεμεί η απόφαση για τη δεύτερη προσφυγή της Beechcraft να δώσει εντολή για έναρξη παραγωγής του A-29, πολλοί θεωρούν ότι η υποψηφιότητα του F-18E/-F Super Hornet απόκτησε προβάδισμα στη Βραζιλία. Υπό αυτό το πρίσμα η ισχυρή και εντυπωσιακή παρουσία της DCNS ερμηνεύεται ως επικέντρωση των Γάλλων στον ναυτικό τομέα όπου η διείσδυση τους στη βραζιλιάνικη αγορά είναι ήδη μεγάλη.
Πάντως σε κάθε περίπτωση ακόμη και αν η παραπάνω επιχειρηματολογία στερείται βάσης, η Βραζιλία είναι βέβαιο ότι έχει αποφασίσει τη δραματική αναβάθμιση των ναυτικών της δυνάμεων ώστε να ανταποκρίνονται στο status της χώρας ως μία από τις μεγαλύτερες αναδυόμενες οικονομίες στον κόσμο.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr