Έτοιμη είναι να ξεκινήσει η εκπαίδευση των ελληνικών πληρωμάτων στα ανθυποβρυχιακά αεροσκάφη Atlantique 2 (ATL-2) με την αποστολή του πρώτου τμήματος στη Γαλλία για εκπαίδευση στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας για την προμήθεια των Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ).

Η εκπαίδευση θα περιλαμβάνει τόσο το πτητικό κομμάτι, όσον αφορά τους πιλότους αλλά και το επιχειρησιακό σε ότι αφορά το πλήρωμα αποστολής.

Ιδιαίτερα η τελευταία είναι κρίσιμης σημασίας καθώς τα ανθυποβρυχιακά συστήματα και συστήματα αποστολής των γαλλικών αεροσκαφών είναι διαφορετικά από τα αντίστοιχα των αμερικανικών αεροσκαφών Ρ-3Β που χρησιμοποίησε η 353ΜΝΑΣ και ο χρόνος για την ανάπτυξη των αεροσκαφών στο Αιγαίο στενεύει επικίνδυνα.

Ο μέχρι τώρα σχεδιασμός του ΠΝ –σε συνεργασία με το γαλλικό Ναυτικό- θέλει τα πρώτα αεροσκάφη να έρχονται στην Ελλάδα όχι αργότερα από το τέλος του έτους και αν αναλαμβάνουν επιχειρησιακές αποστολές από τις αρχές του 2014. Το παραπάνω χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με επιτελείς του ΠΝ, αν και «σφιχτό» δεν επιδέχεται καθυστερήσεων καθώς οι ανάγκες του ΠΝ στον συγκεκριμένο τομέα επιχειρήσεων είναι ανελαστικές.

Το τουρκικό Ναυτικό ουσιαστικά «αλωνίζει» στο Ν.Α. Αιγαίο με τα CN-235MPA που διαθέτει ενώ αναμένονται και τα ATR-72ASW, αναλαμβάνοντας αποστολές του ΝΑΤΟ που κανονικά θα έπρεπε να εκτελεί η Ελλάδα. Για αυτόν ακριβώς το λόγο το ΥΠΕΘΑ θεωρεί το θέμα ως επειγούσης σημασίας και οι γνωρίζοντες ξέρουν καλά πως αυτό δεν επιδέχεται αναβολής ή άλλης κωλυσιεργίας.

Η προμήθεια άλλωστε των γαλλικών AFNS εντάσσεται στο πλαίσιο της ελληνικής παρουσίας στην εν δυνάμει ελληνική ΑΟΖ  καθώς χωρίς ελληνικά αεροσκάφη να περιπολούν στις θαλάσσιες εκτάσεις του Ν.Α. αλλά και τπου Βόρειου Αιγαίου αφήνοντας τα τουρκικά να μονοπωλούν φανερώνει την παντελή αδυναμία της χώρας να δηλώσει παρουσία. Έτσι δύο είναι οι κύριες περιοχές στις οποίες το ΠΝ σκοπεύει να καθιερώσει τις περιπολίες του:

Η πρώτη αφορά το βόρειο Αιγαίο και η δεύτερη στην περιοχή μεταξύ Ρόδου και Στρογγύλης. Για τέτοιου είδους περιπολίες το  Atlantique 2 μπορεί να μείνει στον αέρα για μέγιστο διάστημα 18(!) ωρών –με οικονομικά στοιχεία πτήσης- πολύ πιο πάνω από τις τυπικές αποστολές στο πλαίσιο της Active Endeavour η οποία κυμαίνεται μεταξύ 6 και 8 ωρών. Το παραπάνω μεταφράζεται σε μια μέγιστη εμβέλεια της τάξης των 9000 (!) χιλιομέτρων. Η επιχειρησιακή οροφή του αεροσκάφους φτάνει τα 9145 μέτρα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ