Το Ναυτικό των ΗΠΑ αναφέρεται στα καταδρομικά και τα αντιτορπιλικά του συνολικά ως μεγάλες μονάδες μάχης  επιφανείας (LSC).

Ο τρέχων στόχος του αμερικανικού Ναυτικού που αποτελείται από 355 πλοία απαιτεί την  διατήρηση μιας δύναμης 104 LSC. Το 30ετές (FY2023-FY2052) ναυπηγικό σχέδιο του Ναυτικού που δημοσιοποιήθηκε στις 20 Απριλίου 2022, συνοψίζει τις μελέτες Ναυτικού και της γραμματείας Άμυνας (OSD) που σκιαγραφούν τα πιθανά σκάφη που θα διαδεχτούν τις υπάρχουσες κλάσεις (Arleigh Burke DDG 51 και Ticonderoga CG-47)  περιλαμβάνουν από 63 έως 96 LSC.

Υφιστάμενα LSC

Τα CG-47 και DDG-51 του Ναυτικού των ΗΠΑ ονομάζονται συνήθως καταδρομικά και αντιτορπιλικά Aegis επειδή είναι εξοπλισμένα με το σύστημα μάχης Aegis, μια ολοκληρωμένη συλλογή αισθητήρων και όπλων.

Το Ναυτικό προμηθεύτηκε 27 CG-47 μεταξύ FY1978 και FY1988. Τα πλοία τέθηκαν σε υπηρεσία μεταξύ 1983 και 1994. Τα πρώτα πέντε, τα οποία ναυπηγήθηκαν σύμφωνα με παλαιότερα τεχνικά πρότυπα, κρίθηκαν από το Ναυτικό ότι ήταν πολύ ακριβά για να εκσυγχρονιστούν και παροπλίστηκαν ν από την υπηρεσία το 2004-2005. Το αμερικανικό Ναυτικό άρχισε να αποσύρει τα υπόλοιπα  πλοία το 2022 και θέλει να αποσύρει και τα υπόλοιπα 22 μέχρι το τέλος του 2027.

Το πρώτο DDG-51 παραγγέλθηκε   το FY1985 και τέθηκε σε υπηρεσία το 1991. Η έκδοση του DDG-51 που χρησιμοποιείται σήμερα ονομάζεται Flight III.

Το USN  διαθέτει επίσης τρία αντιτορπιλικά κλάσης Zumwalt (DDG-1000) που αγοράστηκαν το FY2007-FY2009 και είναι εξοπλισμένα με ένα σύστημα μάχης διαφορετικό από το σύστημα Aegis.

Όλες οι μεγάλες μονάδες επιφανείας  LSC που αγοράστηκαν για το Ναυτικό από το 1985 έχουν ναυπηγηθεί στη General Dynamics/Bath Iron Works (GD/BIW) του Bath, και στα ναυπηγεία  Huntington Ingalls Industries/Ingalls Shipbuilding (HII/Ingalls) της Pascagoula, MS. Lockheed Martin και Raytheon είναι σημαντικοί εργολάβοι για τον εξοπλισμό μάχης πλοίων επιφανείας. Η βιομηχανική βάση μάχης επιφανείας περιλαμβάνει επίσης εκατοντάδες πρόσθετες εταιρείες προμηθευτών εξαρτημάτων και υλικών.

Πρόγραμμα DDG(X)

Στην ονομασία του προγράμματος DDG(X), το X σημαίνει ότι ο ακριβής σχεδιασμός για το πλοίο δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Το Ναυτικό των ΗΠΑ θέλει να προμηθευτεί το πρώτο DDG(X) το FY2032, αν και η ημερομηνία για την προμήθεια του πρώτου πλοίου έχει αλλάξει στο παρελθόν και θα μπορούσε να αλλάξει ξανά. Η προμήθεια των DDG-51 – ο τύπος LSC που προμηθεύεται αυτήν τη στιγμή το Ναυτικό – θα λήξει κάποια στιγμή μετά την έναρξη της προμήθειας των DDG(X).

Το σχήμα  δείχνει μια σχεδιαστική του μελλοντικού DDG (X).

Ήδη από τον Δεκέμβριο του 2020 έχουν εγκριθεί  οι  απαιτήσεις ανώτατου επιπέδου του DDG(X) (δηλαδή τα κύρια απαιτούμενα χαρακτηριστικά του).. Μια έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κογκρέσου (CBO) τον Οκτώβριο του 2023 σχετικά με το 30ετές σχέδιο ναυπήγησης  Ναυτικού αναφέρει ότι «το Ναυτικό έχει υποδείξει ότι η αρχική σχεδίαση [DDG(X)] προβλέπει εκτόπισμα 13.500 τόνων», που το κάνει  περίπου 39% μεγαλύτερο από το σχέδιο Flight III DDG-51 των 9.700 τόνων που το φέρνει πιο κοντά στην κλάση Ticoderonga.

Να σημειωθεί ότι πρόγραμμα DDG(X) είναι διαφορετικό από αυτό των νέων φρεγατών κλάσης  USS Constellation (FFG-62).

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ