Άρματα 10.000.000 ευρώ χωρίς ερπύστριες – Νέα προβλήματα για τα LEO-2HEL (ανανέωση)
Πρόβλημα μειωμένης αντοχής αντιμετωπίζει το ΓΕΣ με τις ερπύστριες των νέων Leopard-2HEL σε σημείο που να έχει συσταθεί στις μονάδες που είναι εξοπλισμένες με τα LEO-2HELνα αποφεύγουν τις μετακινήσεις του άρματος εκτός από τις περιπτώσεις που αυτό είναι απόλυτα απαραίτητο! Όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές της Διεύθυνσης Τεθωρακισμένων στο defencenet.gr, οι ερπύστριες σε πολλά άρματα έχουν παρουσιάσει προβλήματα είτε στα ελαστικά μέρη τους είτε στους μεταλλικούς συνδέσμους ακόμα και όταν τα άρματα είχαν διανύσει λιγότερα από 100 χλμ, έναντι των 2.000 χλμ. (ή δύο ετών εγγύησης) που προβλέπει η σχετική σύμβαση.
Πρόβλημα μειωμένης αντοχής αντιμετωπίζει το ΓΕΣ με τις ερπύστριες των νέων Leopard-2HEL σε σημείο που να έχει συσταθεί στις μονάδες που είναι εξοπλισμένες με τα LEO-2HELνα αποφεύγουν τις μετακινήσεις του άρματος εκτός από τις περιπτώσεις που αυτό είναι απόλυτα απαραίτητο! Όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές της Διεύθυνσης Τεθωρακισμένων στο defencenet.gr, οι ερπύστριες σε πολλά άρματα έχουν παρουσιάσει προβλήματα είτε στα ελαστικά μέρη τους είτε στους μεταλλικούς συνδέσμους ακόμα και όταν τα άρματα είχαν διανύσει λιγότερα από 100 χλμ, έναντι των 2.000 χλμ. (ή δύο ετών εγγύησης) που προβλέπει η σχετική σύμβαση.
Η κατασκευάστρια εταιρεία Krauss-Maffei Wegmann, η οποία δεν ευθύνεται για το πρόβλημα, αφού είχε επιλεγεί για την κατασκευή των ερπυστριών η γερμανική εταιρεία Diehl σε βάρος ελληνικών εταιρειών, ως κύριος κατασκευαστής ανέλαβε τυπικά την ευθύνη, παραδέχθηκε το πρόβλημα και πρότεινε στο ΓΕΣ να δοθούν 60.000 πέδιλα ερπυστριών για να αντικατασταθούν οι ερπύστριες στα 170 άρματα του τύπου που αντιμετωπίζουν πρόβλημα.
Το ζήτημα δεν είναι απλό διότι υπάρχει και μία άλλη πτυχή που αφορά το αν αυτές οι ερπύστριες κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα, όπως κανονικά θα έπρεπε βάσει της σύμβασης (Diehl Hellas) ή έχουν κατασκευαστεί εκτός Ελλάδος και απλώς έχουν συναρμολογηθεί (στην καλύτερη περίπτωση) στην Ελλάδα. Αυτό πέραν του ζητήματος της μειωμένης ΕΠΑ και ΕBΣ, ενέχει και το ζήτημα του που έχουν κατασκευαστεί αυτές οι ερπύστριες και διαλύονται με την ελάχιστη χρήση.
Το ζήτημα των ερπυστριών στα πάσης φύσεως ερπυστριοφόρα οχήματα μπορεί να αντιπροσωπεύει κλάσμα του κόστους (100-150.000 ευρώ ανάλογα με το όχημα), αλλά χωρίς ερπύστριες ένα όχημα αξίας 10.000.000 ευρώ σε τιμές 2003, όπως το LEO-2HEL, απλώς είναι ένα ακίνητο πυροβολείο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr