Ο ταξίαρχος Διευθυντής της Διεύθυνσης Τεθωραακισμένων του Ισραήλ, Σ.Olansky αναγνω΄ρισε ότι ο ισραηλινός Στρατός έχει πρόβλημα στην προσέλκυση των στρατευσίωμν, ειδικά στο Όπλο των τεθωρακισμένων.

Με την εξαίρεση της 401ης Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας «Ikvot HaBarzel» (σε ελεύθερη μετάφραση «ατσάλινες ερπύστριες») που επιχειρεί τα υπερσύγχρονα άρματα μάχης Merkava IV, όλοι οι υπόλοιποι σχηματισμοί και μονάδες του Όπλου αντιμετωπίζουν προβλήματα στο να προσελκύσουν τον αναγκαίο αριθμό στρατεύσιμων.

Η κατάσταση πιθανώς θα βελτιωθεί το 2014 όταν και η 7η Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία «Saar» («Καταιγίδα»), η δεύτερη από τις τέσσερις ενεργές τεθωρακισμένες ταξιαρχίες (οι άλλες δύο είναι η 188η και η 460η), θα επιχειρεί με άρματα μάχης Merkava IV, καθώς τώρα σε υπηρεσία βρίσκονται 360 άρματα του τύπου ενώ υπό παραγωγή βρίσκονται επιπλέον 300).

Στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών θα διαλυθούν έξι εφεδρικές τεθωρακισμένες ταξιαρχίες, εξέλιξη που αυτόματα θα σηματοδοτήσει την απόσυρση από την ενεργό υπηρεσία των αρμάτων μάχης Merkava I και Magach 7 (αναβαθμισμένη έκδοση του αμερικανικής προέλευσης M60 Patton).

Σύμφωνα με ανοικτές πηγές, περί τα 180 άρματα μάχης Merkava I και περί τα 1.040 άρματα μάχης Magach 7 διατηρούνται σε εφεδρεία για τον εξοπλισμό των προαναφερθέντων έξι εφεδρικών τεθωρακισμένων ταξιαρχιών.

Ποιες είναι οι έξι εφεδρικές τεθωρακισμένες ταξιαρχίες που πρόκειται να διαλυθούν δεν ανακοινώθηκε. Μέχρι πρόσφατα αναφέρονταν στη δομή των ενόπλων δυνάμεων του Ισραήλ πέντε τεθωρακισμένες ταξιαρχίες, οι: 10η «Harel», 14η, 211η «Yishai» (ακρωνύμιο των «Φρουρών της Ιερουσαλήμ»), 847η «Merkavot HaPlada» («ατσάλινα άρματα») και 500η «Kfir» («νεαροί λέοντες»), με την τελευταία να φέρεται να έχει διαλυθεί το 2003.

Η απόφαση για τη διάλυση των έξι εφεδρικών τεθωρακισμένων ταξιαρχιών λήφθηκε τον περασμένο Ιούλιο από τον υπουργό Άμυνας του Ισραήλ, Moshe Ya’alon, κατόπιν εισήγησης των ενόπλων δυνάμεων του Ισραήλ.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ