Πίσω από τις μεγαλύτερες διεθνείς συγκρούσεις και κρίσεις των δύο τελευταίων δεκαετιών της μετα-ψυχροπολεμικής εποχής κρύβεται η ευρύτερη και προαιώνια  σύγκρουση Ανατολής και Δύσης, Ορθοδοξίας και Δυτικών.

Το είδαμε στα Βαλκάνια καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990: ΕΕ και ΗΠΑ υποστήριξαν τους καθολικούς και μουσουλμάνους της Γιουγκοσλαβίας, για να αποτρέψουν μετά την πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού, την ανάδειξη μιας μεγάλης ορθόδοξης δύναμης στα δυτικά Βαλκάνια. Διαφορετικά η Γιουγκοσλαβία σήμερα θα ήταν η «Ρωσία» των Βαλκανίων…

Το βλέπουμε και σήμερα: στην πατρίδα μας την Ελλάδα, όπου ήδη οι έννοιες Πατρίδα και Ορθοδοξία θεωρούνται «τελειωμένες» από όλους τους ξένους και εγχώριους εχθρούς τους – αλλά ευτυχώς δεν είναι ακόμα. 

Συμβαίνει εδώ και χρόνια στην Συρία, όπου οι δυτικοί υποστηρίζουν τους ίδιους ισλαμιστές τρομοκράτες που έχουν αιματοκυλίσει επανειλημμένα τις πατρίδες τους, στην δυτική Ευρώπη και τις ΗΠΑ από το 2001 και μετά, μόνο και μόνο για να δουν να καταστρέφονται μαζί με τους αλεβίτες και οι στενοί σύμμαχοί τους, οι Ορθόδοξοι της Συρίας.

Το ίδιο συμβαίνει βεβαίως και τώρα στην Ουκρανία. Όπου εξελίσσεται μια σκληρή και αδυσώπητη μάχη μεταξύ Ορθοδοξίας και Δύσης για την επικράτηση στην γεωπολιτική «καρδιά» (σύμφωνα με το δόγμα ΜακΊντερ) της Ευρασίας.

Αλλά όχι μόνο. Στις μέρες μας εξελίσσεται μια άνευ προηγουμένου παγκόσμια σύγκρουση πολιτισμών και θρησκειών.

Αν οι δυτικοί επικρατήσουν τελικά στην Ουκρανία, θα έχουν καταφέρει ένα μεγάλο πλήγμα στην καρδιά της Ορθοδοξίας. Και η Νέα Τάξη θα έχει κάνει ένα παραπάνω βήμα στην τελική επικράτησή της.

Γιατί αν οι Σλάβοι Ορθόδοξοι αποτελούν παγκοσμίως το μεγαλύτερο ποσοστό των απανταχού Ορθοδόξων, αξίζει να γνωρίζει κανείς, ότι το Κίεβο είναι η «πατρίδα», η «πρωτεύουσα» της Σλαβικής Ορθοδοξίας, γιατί εκεί γεννήθηκε, χάρη στους Έλληνες του Βυζαντίου, πριν 1025 χρόνια.

Είναι παγκόσμια προσκύνημα πολύ σημαντικό για εκατομμύρια Σλάβους Ορθοδόξους το Κίεβο με τα πολλά και αρχαία μοναστήρια του, αλλά και η Χερσώνα της Κριμαίας, όπου βαπτίσθηκε ο τσάρος του Κιέβου Βλαδίμηρος το 988 μΧ.

Το γεγονός αυτό ακριβώς, ο εκχριστιανισμός των Ρώσων, καθόρισε αποφασιστικά την παγκόσμια Ιστορία, όπως την γνωρίζουμε σήμερα – χάρη στους Έλληνες.

Και οι δυτικοί σήμερα θέλουν να κτυπήσουν την παγκόσμια Ορθοδοξία στην δεύτερη «καρδιά» της που είναι το Κίεβο – η πρώτη είναι η «καρδιά» των Ελλήνων Ορθοδόξων, η Κωνσταντινούπολη και η Αγιά Σοφιά, την οποία επίσης τα ξένα κέντρα εξουσίας θεωρούν «χαμένη»…

Ακολουθεί, λοιπόν, περιληπτικά η ιστορία του εκχριστιανισμού των Ρως του Κιέβου το 988 μΧ.

Σύμφωνα με το Πρώτο Χρονικό, ο Βλαδίμηρος έστειλε τους σοφούς του να επισκεφθούν όλες τις γειτονικές χώρες και να ανακαλύψουν ποια θρησκεία είναι καλύτερη.

Για τους μουσουλμάνους Βουλγάρους του Βόλγα του είπαν ότι βασιλεύει η μιζέρια και η θλίψη, δεν τρώνε χοιρινό, δεν πίνουν οινοπνευματώδη. Αυτό του προκάλεσε έκπληξη και είπε «μα το ποτό είναι η χαρά μας». 

Μετά συμβουλεύθηκε κάποιους ιουδαϊστές απεσταλμένους, πιθανότατα Χαζάρους, αλλά απέρριψε τη θρησκεία τους με το αιτιολογικό πως «αν ο Θεός σάς υποστήριζε, δε θα χάνατε την Ιερουσαλήμ».

Τελικά ο Βλαδίμηρος αποφάσισε να ερευνήσει και το χριστιανισμό. Όμως, στις εκκλησίες των Γερμανών οι απεσταλμένοι του δε βρήκαν καμία ομορφιά, αλλά στην Κωνσταντινούπολη ανακάλυψαν αυτό που έψαχναν.

Περιγράφοντας τις εντυπώσεις τους από μια Θεία Λειτουργία που παρακολούθησαν στην Αγιά Σοφιά, ανέφεραν πως “δεν ξέραμε εάν βρισκόμαστε στη γη ή στον ουρανό. Δεν ξέρουμε πώς να το περιγράψουμε με λόγια”.

Έτσι ο Βλαδίμηρος ζήτησε από το βυζαντινό αυτοκράτορα να τον βαπτίσει χριστιανό. 

Η τελετή έγινε το 988 μΧ στη Χερσώνα της Κριμαίας – ο Βλαδίμηρος έλαβε το χριστιανικό όνομα του νονού του (Βασίλειος) και παντρεύτηκε την αδελφή του Άννα, χωρίζοντας όλες τις άλλες γυναίκες του.

Επιστρέφοντας θριαμβευτικά στο Κίεβο, ο νεοφώτιστος Βλαδίμηρος διέταξε τους βογιάρους (αριστοκράτες) και τους γιους του να προσέλθουν στο Δνείπερο για να βαπτισθούν χριστιανοί.

Την επόμενη μέρα κάλεσε για τον ίδιο λόγο όλους κατοίκους της πρωτεύουσας, πλούσιους και φτωχούς, ζητιάνους, ακόμα και σκλάβους, αλλιώς κινδύνευαν να γίνουν εχθροί του.

Στο σημείο της μαζικής βάπτισης ανήγειρε το ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ή Ναό της Δεκάτης, διότι διέθεσε για την κατασκευή της το 1/10 της περιουσίας του.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ