Ξεκίνησε η εκπαίδευση της Αεροπορίας Στρατού στα ΝΗ-90 (φωτό)
Τη Τρίτη πέταξε στις εγκαταστάσεις της ΝΗΙ στο αεροδρόμιο Marignan της Μασσαλίας, το πρώτο πλήρωμα της Αεροπορίας Στρατού μαζί με εκπαιδευτές της κατασκευάστριας εταιρείας με ελικόπτερο ΝΗ-90. Οι παραδόσεις των ελικοπτέρων ξεκινούν τον Μάρτιο και ολοκληρώνονται το 2014-2015. Έχει υπογραφεί σύμβαση συνολικά για 16+4 ειδικών δυνάμεων Ε/Π ΝΗ-90. Τα 4 (SOH) είναι ειδικών επιχειρήσεων (με θωράκιση στο πάτωμα, radar καιρού, ψηφιακό χάρτη κλπ). Τα πρώτα 4 NH-90 θα παραλειφθούν εντός του 2011.
Τη Τρίτη πέταξε στις εγκαταστάσεις της ΝΗΙ στο αεροδρόμιο Marignan της Μασσαλίας, το πρώτο πλήρωμα της Αεροπορίας Στρατού μαζί με εκπαιδευτές της κατασκευάστριας εταιρείας με ελικόπτερο ΝΗ-90. Οι παραδόσεις των ελικοπτέρων ξεκινούν τον Μάρτιο και ολοκληρώνονται το 2014-2015. Έχει υπογραφεί σύμβαση συνολικά για 16+4 ειδικών δυνάμεων Ε/Π ΝΗ-90. Τα 4 (SOH) είναι ειδικών επιχειρήσεων (με θωράκιση στο πάτωμα, radar καιρού, ψηφιακό χάρτη κλπ). Τα πρώτα 4 NH-90 θα παραλειφθούν εντός του 2011.
Τη Τρίτη πέταξε στις εγκαταστάσεις της ΝΗΙ στο αεροδρόμιο Marignan της Μασσαλίας, το πρώτο πλήρωμα της Αεροπορίας Στρατού μαζί με εκπαιδευτές της κατασκευάστριας εταιρείας με ελικόπτερο ΝΗ-90. Οι παραδόσεις των ελικοπτέρων ξεκινούν τον Μάρτιο και ολοκληρώνονται το 2014-2015. Έχει υπογραφεί σύμβαση συνολικά για 16+4 ειδικών δυνάμεων Ε/Π ΝΗ-90. Τα 4 (SOH) είναι ειδικών επιχειρήσεων (με θωράκιση στο πάτωμα, radar καιρού, ψηφιακό χάρτη κλπ). Τα πρώτα 4 NH-90 θα παραλειφθούν εντός του 2011.
Η κατασκευάστρια εταιρεία Eurocopter που ανήκει στην EADS είχε κατασκευάσει μέχρι το καλοκαίρι του 2009, τουλάχιστον 16 από τα συνολικά 20 ελικόπτερα της συγκεκριμένης προμήθειας.
Oκτώ ελικόπτερα υποτόθεται ότι ήταν έτοιμα και αποθηκευμένα στις εγκαταστάσεις στο Μαρινιάν (Marignane), δηλαδή στην έδρα και στις εργοστασιακές εγκαταστάσεις της Eurocopter, μέλος της κοινοπραξίας NH Industries. Ύπήρξε κάποια στιγμή θέμα με τυχόν παράδοση των ελικοπτέρων αυτών σε τρίτο πελάτη, αλλά διαψεύστηκε κατηγορηματικά από την εταιρεία όπως και ουδέποτε έχει αναφερθεί από άλλη αεροπορική δύναμη πως παρέλαβε ελικόπτερα του ελληνικού προγράμματος.
Τα 20 υπό προμήθεια ελικόπτερα NH90, αξίας περίπου 657 εκατομμύρια ευρώ (704 εκατ. έφτασε το τελικό κόστος με την χρηματοοικονομική επιβάρυνση του δανείου που ελήφθη για την αγορά τους), περιλαμβάνουν 16 ελικόπτερα τακτικών μεταφορών και 4 ειδικών επιχειρήσεων. Σύμφωνα με την κατασκευαστική εταιρία όλα τα ελληνικά ελικόπτερα μπορούν να μετατραπούν σε έκδοση Medevac με μια διάταξη 4 συρρόμενων κιτ ιατρικής περίθλαψης.
Η συμφωνία, η οποία υπογράφηκε στις 29 Αυγούστου του 2003 στην Αθήνα, περιλάμβανε και την επιλογή από την ελληνική πλευρά άλλων 12 ελικοπτέρων τακτικών μεταφορών και 2 ειδικών επιχειρήσεων. Όλα τα ελληνικά NH90 πρόκειτο να λειτουργούν με κινητήρες τύπου Rolls-Royce Turbomeca RTM322-01/9.
Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης μια σειρά από αντισταθμικά οφέλη, τα οποία περιγράφονται σε μια επιστολή προς την ελληνική κυβέρνηση από την EADS το Νοέμβριο του 2004. Τα αντισταθμιστικά θα υλοποιούντο από την εταιρεία APELLA (όμιλοι Μπόμπολα-Λιακουνάκου).
Μεγάλο μέρος των αντισταθμικών οφελών αυτής της συμφωνίας είναι η δημιουργία μιας σύνθετης εργοστασιακής εγκατάστασης στην Τανάγρα, την οποία θα διαχειρίζεται η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία.
Την Τετάρτη 13 Ιουλίου του 2005 παραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση του ελληνικού NH90 στην εγκατάσταση της Eurocopter στο Marignane της Γαλλίας. Το ελικόπτερο απογειώθηκε στις 15:48 τοπικής ώρας και η πτήση διήρκησε 1 ώρα και 35 λεπτά. Στο ελικόπτερο επέβαιναν ο δοκιμαστής χειριστής Boniface Jean-Pierre Roldan, ο μηχανικός των πτητικών δοκιμών Dominique Fournier και ο μηχανικός πτήσης Jean-Claude Rabany. Το συγκεκριμένο ελληνικό ελικόπτερο ήταν το έκτο σειριακής παραγωγής που εξέρχονταν από τις εγκαταστάσεις.
Υπήρξε πολύ μεγάλη καθυστέρηση στην παραλαβή των ελικοπτέρων λόγω καθυστέρησης της πιστοποίησης του συστήματος αποπαγοποίησης, της πιστοποίησης των μέσων επικοινωνιών, του συστήματος κρυπτασφάλισης κλπ. Η τροποποίηση της σύμβασης ήταν μια διαδικασία που κράτησε ούτε λίγο ούτε πολύ πέντε χρόνια!
Η παράδοση των πρώτων ελικοπτέρων στη Γερμανία δεν επέτρεπε την πτήση άνω των 100 ωρών ανα έτος και αυτό μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες μια και η εταιρία δεν μπορύσε να ανταποκριθεί με την υποστήριξη καίριων ανταλλακτικών. Οι πρώτες πτήσεις των γερμανικών ελικοπτέρων έγιναν δυνατές μόνο με την αμέριστη υποστήριξη του τεχνικού σώματος των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων. Η έκδοση Medevac δεν ήταν δυνατό να καταστεί επιχειρησιακή, μια και το σύστημα EBS-San δεν μπορούσε να λειτουργήσει ταυτόχρονα με το ελικόπτερο!
Όλα αυτά όμως ήταν οι λεγόμενες “παιδικές ασθένειες” ενός ελικοπτέρου του οποίου η ένταξη σε υπηρεσία στην Αεροπορία Στρατού θα “απογειώσει” τις επιχειρησιακές της δυνατότητες στην αεροματαφορά.
Τα ΝΗ-90 αυτά είναι φτιαγμένα από πολυκαρμπονικά υλικά και θα στοιχίσουν περί τα 625 εκατ. ευρώ μετά την έκπτωση 80 εκατ. ευρώ που επιτεύχθηκε λόγω της επιβολής ρητρών. Κατά την 1η δοκιμαστική πτήση έγινε αιώρηση στα 10000 πόδια.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr