Η Κίνα αναγνωρίζει επισήμως την επανένωση της Κριμαίας με την Ρωσία,αφού μεγάλες κινεζικές κατασκευαστικές εταιρείες θα συμμετάσχουν στην κατασκευή της σύνδεσης των Στενών του Kerch. Η επίσκεψη Β.Πούτιν στην Κίνα εκτός από την κολοσσιαία συμφωνία για την προμήθεια ρωσικού φυσικού αερίου, φέρνει και μεγάλες κινεζικές επενδύσεις στην υπό κατασκευή γέφυρα που θα ενώνει τα Στενά του Kerch (η περιοχή μέσα στον κόκκινο κύκλο είναι η περιοχή που θα κατασκευαστεί η γέφυρα και θα συνδέει τις δύο περιοχές της ρωσικής επικράτειας που τώρα χωρίζονται από μια στενή λωρίδα θάλασσας) λύνοντας το πρόβλημα της επικοινωνίας της Κριμαίας με την ρωσική ενδοχώρα.

Για την χρηματοδότηση του εργου προβλέπεται η χρήση του κινεζικού Γουάν, δείχνοντας ότι και οι δύο υπερδυνάμεις, έχουν ως στόχο τον περιορισμό της χρήσης του δολαρίου.

Το σχέδιο της Ρωσίας να κατασκευάσει γέφυρα στη Μαύρη Θάλασσα που θα συνδέει με την Κριμαία αναμένεται να κοστίσει 3 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τη ρωσική κυβέρνηση. «Μας χρειάζεται μια γέφυρα και για τα τρένα και για τα αυτοκίνητα» είχε δηλωσει προ μηνος ο Β.Πούτιν στο υπουργικό συμβούλιο.

Πρόκειται για το θαλάσσιο μπράτσο του Κερτς, μήκους 4,5 χιλιομέτρων, στο πιο στενό σημείο μεταξύ της Αζοφικής θάλασσας και της Μαύρης θάλασσας, στα ανατολικά της Κριμαίας. Είναι ο μοναδικός δρόμος για να φτάσεις στην Κριμαία από τη Ρωσία χωρίς να περάσεις από την Ουκρανία. Η σύνδεση εξυπηρετείται προς το παρόν με φέρι ενώ τα τρένα περνούν αναγκαστικά από το ουκρανικό έδαφος.Εκτός και εάν υπάρξουν μονιμες και οριστικές εξελίξεις στην ανατολική Ουκρανία, η Κριμαία έχει ανάγκη μια σταθερής γεωστρατηγικής σημασίας σύνδεσης που θα της προσφέρει ευκολη προσβαση στα αγαθά της ρωσικής αγοράς.

Η Κίνα καταλαβαίνοντας ότι τα γεωπολιτικά της συμφέροντα βρίσκονται με την Ρωσία, και γνωρίζοντας ότι στο στόχαστρο των ΗΠΑ και της Δύσης βρίσκεται και η ίδια, είναι αποφασισμένη να στηρίξει την ευρασιατική υπερδύναμη, αφού η συνδυασμένη ισχύ τους είναι ιδιαιτέρως μεγάλη για να την διαχειριστεί ακόμη και όλη η Δύση συνασπισμένη εναντίον τους.

Έτσι ο πρώτος ξένος επενδυτής για την κατασκευή της συνδεσης μεταξύ Κριμαίας και Κράσνονταρ, θα είναι κινεζικές εταιρείες. Το ρωσικό υπουργείο Μεταφορών ετοιμάζεται να υπογράψει μνημόνιο με κινεζικές εταιρείες όπως αναφέρει και η εφημερίδα “Kommersant”. Ακόμα δεν έχει καθοριστεί εάν θα πρόκειται για γέφυρα που θα περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο και σιδηροδρομική γραμμή, ή για υπόγειο τούνελ.

Σύμφωνα με την εφημεριδα το μνημόνιο θα υπογραφτεί κατά την επίσκεψη Πούτιν στην Κίνα το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαϊου, και θα είναι μέσα σε ένα πακέτο συμφωνιών που θα ενώσει γεωστρατηγικά τις δύο χώρες.

Στην επένδυση θα συμμετέχει το China International Fund Ltd (CIF),και στην κατασκευή η China Railway Construction Corporation (CRCC).

Το υπουργείο αρνείται να μπει σε λεπτομέρειες αλλά η ρωσική “Avtodor” που πραγματοποεί την μελέτη κατασκευής του έργου το επιβεβαίωσε

“Δεν έχουμε καταλήξει ακόμα στην τελική μορφή του έργου, αλλά αληθεύει ότι σημαντικό μέρος θα ανατεθεί σε κινεζική κατασκευαστική εταιρεία που θα έχει την ανάλογη εμπειρία σε δημιουργία μεγάλων έργων υποδομών, και ακόμα είναι πολύ πιθανό η χρηματοδότηση να γίνει σε Γουάν.”

Με την συμμετοχή τους οι Κινέζοι ξεκαθαρίζουν ακόμα και σε όσους θέλουν να μην το βλεπουν ότι αναγνωρίζουν την επανένωση της Κριμαίας με την Ρωσία και ότι η έχουν σκοπό να χρησιμοποιήσουν στις μεταξύ τους συναλλαγές με τους Ρώσους άλλο νόμισμα από το δολάριο. Η συμφωνία που θα υπογραφτεί για την παροχή τεράστίων ποσοτήτων ρψσικού φυσικού αερίου στην Κίνα προβλέπει επίσης χρήση άλλου νομίσματος. Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα Ρώσοι και Κινέζοι συναλάσσονταν σε δολάρια. Αυτό φαίνεται οτι θα αλλάξει στο άμεσο μέλλον με ότι μπορεί να συνεπάγεται για ένα νόμισμα που η ύπαρξη του εξαρτάται από την αναγνώρισή του ως παγκόσμιο αποθεματικό.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ