Συνεδρίαση του ΑΣΣ για το νέο τροχοφόρο ΤΟΜΑ
Αύριο συνεδριάζει σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του www.defencenet.gr το ΑΣΣ (Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο) με αντικείμενο την έγκριση επικαιροποιημένων επιχειρησιακών και τεχνικών προδιαγραφών για το πρόγραμμα των τροχοφόρων ΤΟΜΑ.
Αύριο συνεδριάζει σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του www.defencenet.gr το ΑΣΣ (Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο) με αντικείμενο την έγκριση επικαιροποιημένων επιχειρησιακών και τεχνικών προδιαγραφών για το πρόγραμμα των τροχοφόρων ΤΟΜΑ.
Αύριο συνεδριάζει σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του www.defencenet.gr το ΑΣΣ (Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο) με αντικείμενο την έγκριση επικαιροποιημένων επιχειρησιακών και τεχνικών προδιαγραφών για το πρόγραμμα των τροχοφόρων ΤΟΜΑ.
Σύμφωνα με την εισήγηση της ΔΑΣΠ (Διεύθυνση Αμυντικού Σχεδιασμού και Προμηθειών), οι προτεινόμενες βασικές προδιαγραφές είναι οι ακόλουθες:
-Κίνηση 8×8
-Μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 6 ατόμων (αντί 8 που όριζαν οι προηγούμενες προδιαγραφές)
-Διμελές πλήρωμα πύργου
-Θωράκιση τουλάχιστον επιπέδου «4» περιμετρικά και αντιναρκική επιπέδου «3Β»(αντί επιπέδου «4Β» που όριζαν οι προηγούμενες προδιαγραφές αφήνοντας εκτός διαγωνισμού το όχημα της φινλανδικής Patria)
-Οπλισμός αποτελούμενος από ένα πυροβόλο των 30 χιλ. και ένα συζυγές πολυβόλο των 7,62 χιλ.
-Ακτίνα δράσης 500 χλμ.
-Εξοπλισμός ΡΒΧ προστασίας
-ΣΔΕΠ επιπέδου τάγματος
Σύμφωνα με το διαβιβαστικό της ΣΔΑΠ, τα οχήματα, όταν αποφασιστεί η προμήθειά τους (ο προγραμματισμός είναι για μετά το 2012) «προορίζονται για να εξοπλίσουν Μ/Κ μονάδες της ΑΣΔΕΝ όπου θα αντικαταστήσουν τα ΤΟΜΑ ΒΜΡ-1 (σ.σ. !!!), μονάδες του Β’ ΣΣ κτλ».
Οπωσδήποτε, αυτό το τελευταίο δημιουργεί εύλογες απορίες και μάλλον εκεί στην ΔΑΣΠ θα πρέπει να ρίξουν μια ματιά στους μέχρι τώρα σχεδιασμούς τους σε σχέση με το ΕΜΠΑΕ και την πρόσφατη απόφαση προμήθειας των ΤΟΜΑ ΒΜΡ-3Μ.
Kαι αυτό διότι το ΕΜΠΑΕ προβλέπει την προμήθεια 88 τροχοφόρων ΤΟΜΑ, ενώ τα ΒΜΡ-1 στα νησιά αριθμούσαν περισσότερες από 300 μονάδες πριν τα περισσότερα από αυτά αποσυρθούν είτε λόγω έλλειψης ανταλλακτικών αφού κανείς δεν φρόντιζε για την επαρκή συντήρησή τους, είτε επειδή όσα ήταν σε καλή κατάσταση παραχωρήθηκαν στο Ιράκ.
Πώς είναι δυνατόν 88 οχήματα να αντικαταστήσουν τον ρόλο 300 και επιπλέον και σε μονάδες του Β’ ΣΣ και σε ειρηνευτικές αποστολές; Εκτός αυτού, τα ΒΜΡ-1 το αργότερο μέχρι τα μέσα του 2009 θα αποτελούν ιστορία αφού θα έχουν αφιχθεί τα νέα ΒΜΡ-3.
Την ίδια στιγμή, ο προγραμματισμός για το νέο τροχοφόρο γράφει 2012. Μήπως κάποιοι, περιέργως, βιάζονται για ιδιοτελείς λόγους για την επικαιροποίηση των επιχειρησιακών και τεχνικών προδιαγραφών του νέου ΤΟΜΑ;