Σε αστοχία υλικού για την οποία καταδεικνύονται από έγκυρες πηγές του ΓΕΣ, τρεις παράγοντες ως υπεύθυνοι, οφείλεται η πτώση του ελικοπτέρου UH-1H Huey και ο τραγικός θάνατος των Ανθστή (ΑΣ) Κ.Ε. του Σάββα, Αλχία (ΤΧ) Κ.Ε. του Σωτηρίου, Επχία (ΑΣ) Κ.Α. του Μάρκου, σήμερα το πρωί στις 10:45 περίπου…

Σε αστοχία υλικού για την οποία καταδεικνύονται από έγκυρες πηγές του ΓΕΣ, τρεις παράγοντες ως υπεύθυνοι, οφείλεται η πτώση του ελικοπτέρου UH-1H Huey και ο τραγικός θάνατος των Ανθστή (ΑΣ) Κ.Ε. του Σάββα, Αλχία (ΤΧ) Κ.Ε. του Σωτηρίου, Επχία (ΑΣ) Κ.Α. του Μάρκου, σήμερα το πρωί στις 10:45 περίπου (σύμφωνα με επιθυμία του ΓΕΣ, δεν δημοσιοποιούμε τα πλήρη στοιχεία των θυμάτων).

Όπως ανέφερε στο defencenet.gr, ανώτερος αξιωματικός της Διεύθυνσης Αεροπορίας Στρατού, «Η  κατάσταση στον στόλο των UH-1 Huey έχει φτάσει στο απροχώρητο. Πετάμε «αρχαία ελικόπτερα», κάποιες φορές με «ανταλλακτικά-μαϊμούδες», αλλά και αυτό όταν υπάρχουν ανταλλακτικά, έστω και «μαϊμούδες». Γιατί με τον πρόσφατο νόμο  3433/2006 αλλά και τις συνεχείς περικοπές του αμυντικού προϋπολογισμού, δεν μπορούμε να αγοράσουμε ανταλλακτικά και αναγκαζόμαστε να «κανιβαλίζουμε» από άλλα ελικόπτερα».

Η παραπάνω καταγγελία στο www.defencenet.gr του ανώτερου αξιωματικού της Διεύθυνσης Αεροπορίας Στρατού, συνηγορεί απόλυτα με όσα είχε αποκαλύψει η «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ» στο προηγούμενο τεύχος περί «χαμηλής επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των Ε.Δ. λόγω ανεπάρκειας κονδυλίων αλλά και αδυναμίας προμήθειας ανταλλακτικών εξαιτίας του νέου νόμου.»

Οι παράγοντες που «φωτογραφίζει» ως υπεύθυνους για την πτώση του Huye ο ανώτερος αξιωματικός της ΑΣ περιγράφουν περιφραστικά, αλλά με σαφήνεια την τραγική κατάσταση που βρίσκονται σήμερα οι ΕΔ από άποψη επιχειρησιακής ετοιμότητας και ειδικότερα η ΑΣ.

Ακόμα και η τελευταία παρτίδα 30 εκσυγχρονισμένων ελικοπτέρων UH-1H που παρελήφθησαν το 1992, έχουν ημερομηνία παραγωγής από το εργοστάσιο κατασκευής, η οποία «χάνεται» στις αρχές της δεκαετίας του ’70.

Αυτή την στιγμή, ο στόλος μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων του ΕΣ είναι ο πλέον γερασμένος σε όλο το ΝΑΤΟ και ένας από τους δυο πιο γερασμένους της Ευρώπης (ο πρώτος είναι της Αλβανίας).

Ως να μην αρκούσε αυτό, αλλά τα «αρχαία» Huey συνηθέστατα εφοδιάζονται με ανταλλακτικά μη πιστοποιημένα από την Αμερικανικό Ομοσπονδιακό Οργανισμό Αεροπλοΐας (FAA) που είναι και ο μόνος αρμόδιος φορέας πιστοποίησης, αλλά συχνότατα συνοδευόμενα από πλαστά πιστοποιητικά με προέλευση το Βιετνάμ, την Ταϊβάν, την Κίνα κλπ.

Προ εξαετίας, σε έρευνα που έγινε στις αποθήκες της ΑΣ, διαπιστώθηκε ότι περισσότερο από το 50% των πιστοποιητικών γνησιότητας ήταν πλαστά (σ.σ. !!!) και αφορούσαν όλους τους τύπους των εναέριων μέσων της ΑΣ.

Για την υπόθεση αυτή ξεκίνησε πριν από χρόνια μια μεγάλη έρευνα από το ΓΕΣ που τελικά «θάφτηκε».

Βέβαια, καλό είναι μέσα σε όλα αυτά να συμπεριλάβουμε, όχι ως αιτία του δυστυχήματος, αλλά ως πιθανή αιτία του γεγονότος ότι το πλήρωμα του ελικοπτέρου δεν κατάφερε να πραγματοποιήσει διαδικασία αυτοπεριστροφής ώστε τουλάχιστον να σωθεί το ίδιο το πλήρωμα -βέβαια για την διαδικασία αυτή κρίσιμος παράγοντας είναι ο χρόνος και το ύψος- το γεγονός ότι η πτητική εκπαίδευση είναι ελλιπής αφού απουσιάζει παντελώς η χρήση εξομοιωτών στην εκπαίδευση του τύπου, οι οποίοι σκουριάζουν –επίσης χωρίς ανταλλακτικά- σε μια αποθήκη.

Καλό το διήμερο πένθος κ. υπουργέ, αλλά κάλλιστη η πρόληψη τραγωδιών. Το κόστος των οποίων επιβαρύνεστε, έστω και αν καλόπιστα δεχθούμε ότι το μερίδιο ευθύνης σας είναι περιορισμένο και φέρετε στις πλάτες σας τις αμαρτίες του παρελθόντος…

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ