Οι συνέπειες των καθυστερήσεων στις παραδόσεις των ΝΗ-90…
Έχοντας αντιμετωπίσει την δυσάρεστη πραγματικότητα της καθυστέρησης στην οριστική αποδοχή, των νέων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90, το Γενικό Επιτελείο Στρατού και ειδικότερα η Αεροπορία Στρατού, αποφάσισε την διατήρηση...
Έχοντας αντιμετωπίσει την δυσάρεστη πραγματικότητα της καθυστέρησης στην οριστική αποδοχή, των νέων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90, το Γενικό Επιτελείο Στρατού και ειδικότερα η Αεροπορία Στρατού, αποφάσισε την διατήρηση…
Έχοντας αντιμετωπίσει την δυσάρεστη πραγματικότητα της καθυστέρησης στην οριστική αποδοχή, των νέων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90, το Γενικό Επιτελείο Στρατού και ειδικότερα η Αεροπορία Στρατού, αποφάσισε την διατήρηση του στόλου των ελικοπτέρων γενικής χρήσης UH-1H Huey σε χρήση, για τουλάχιστον 15 με 20 χρόνια ακόμα.
Η απόφαση αυτή αποτελεί βεβαίως λύση ανάγκης, και μια απέλπιδα προσπάθεια διατήρησης υποτυπώδους ικανότητας αερομεταφοράς, καθώς τα υπέργηρα πλέον ελικόπτερα UH-1H, παρουσιάζουν σημαντικά μειωμένες επιχειρησιακές επιδόσεις, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την δυνατότητα μεταφοράς φορτίου, και την εμβέλεια.
Ταυτόχρονα, η απόφαση αποτελεί την έμπρακτη παραδοχή, ότι η διευθέτηση των προβλημάτων των σχετικών με την πιστοποίηση των ελικοπτέρων ΝΗ-90, είναι ακόμα μια μακρινή πιθανότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή 8 ελικοπτέρων ΝΗ-90, ενώ άλλα 8 βρίσκονται στην γραμμή τελικής συναρμολόγησης, με τις σχετικές όμως εργασίες να έχουν διακοπεί στο 16ο ελικόπτερο, καθώς από ό,τι φαίνεται και η εταιρεία, δεν εκτιμά ταχεία επίλυση του ζητήματος.
Καλά πληροφορημένες πηγές ανάφεραν στο www.defencenet.gr ότι ενώ η πρόταση της εταιρείας για άμεση αποδοχή των ελικοπτέρων με καθεστώς ενισχυμένης αρχικής επιχειρησιακής ετοιμότητας (IOC+) η οποία δεν απαιτεί την επαναπροώθηση των ελικοπτέρων στο εργοστάσιο για την απόκτηση πλήρους επιχειρησιακής ετοιμότητας, είναι ελκυστική, εντούτοις, υπάρχουν ανυπέρβλητες δυσκολίες, σχετικά με την νομική διευθέτηση του ζητήματος, σε επίπεδο σύμβασης.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η απόφαση για την διατήρηση των UH-1H σε υπηρεσία για επιπλέον χρονικό διάστημα, επιβάλλει πλέον, την υλοποίηση κάποιου προγράμματος εκσυγχρονισμού, ώστε τα ελικόπτερα να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες επιχειρησιακές συνθήκες.
Υπενθυμίζεται ότι παρόμοιο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού που είχε εκπονηθεί πριν κάμποσα χρόνια, και το οποίο επρόκειτο να ανατεθεί τελικά «κατέρρευσε» λόγω υπερβολικού κόστους.
Παρά την τραγικότητα της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η Αεροπορία Στρατού, που βλέπει καθημερινά τις δυνατότητες αεροκίνησης να φθίνουν, γεγονός το οποίο επηρεάζει την συνολική ελληνική μαχητική ικανότητα, και ιδιαίτερα την δυνατότητα ταχείας αντίδρασης, που είναι εξορισμού κρίσιμη για την αντιμετώπιση τυχόν τουρκικών προκλήσεων ή και τετελεσμένων, δεν μπορεί παρά να επισημάνει κανείς την ειρωνία των εξελίξεων καθώς μόλις πρόσφατα το Συμβόυλιο Άμυνας απεφάσισε την μετατροπή της 5ης Ταξιαρχίας Πεζικού που εδρεύει στην Κρήτη, σε 5η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία.
Έτσι ο Ελληνικός Στρατός ίσως να αποτελεί την μοναδική περίπτωση στον κόσμο που διατηρεί στην δομή του δυο (!) αερομεταφερόμενες ταξιαρχίες χωρίς να διαθέτει ούτε κατ’ ελάχιστον τα απαραίτητα για αυτές μέσα αεροκίνησης…
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr