Κοσσυφοπέδιο και Σερβία έχουν ξεκινήσει συνομιλίες για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει τις δυο χώρες, ο οποίος θα συνδέεται και με τον υπάρχοντα Αυτοκινητόδρομο Πρίστινα-Δυρράχιο. Ειδικοί ανέφεραν πως ο αυτοκινητόδρομος θα ωφελήσει αμφότερες τις οικονομίες και θα επιτρέψει καλύτερες συνθήκες για τη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών μεταξύ των δυο χωρών.

Ο Πρωθυπουργός του Κοσσυφοπεδίου Χασίμ Θάτσι και ο Πρωθυπουργός της Σερβίας Ίβιτσα Ντάτσιτς συζήτησαν το πρόγραμμα, το οποίο αναμένεται να στηριχτεί οικονομικά από την ΕΕ, στις αρχές Νοεμβρίου σε συνεδρίαση στις Βρυξέλλες με την Κάθριν Άστον, επικεφαλής Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικών Ασφάλειας της Ένωσης.

“Αμφότερα τα κόμματα συμφώνησαν να έχουν κοινή, τεχνική ομάδα εργασίας για να προετοιμάσουν μελέτη σκοπιμότητας για τον Αυτοκινητόδρομο Νις-Πρίστινα”, δήλωσε η Άστον μετά τη συνεδρίαση.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα επιτρέψει στο Κοσσυφοπέδιο να συνδεθεί με το Διάδρομο 10 και να επεκταθεί περαιτέρω προς Ρουμανία και Βουλγαρία. Για τη Σερβία, θα ανοίξει την πρόσβαση προς τα λιμάνια της Αλβανίας.

Ο Σαφέτ Γκερτζαλίου, εκτελεστικός διευθυντής του Εμπορικού Επιμελητηρίου Κοσσυφοπεδίου, δήλωσε στουςSETimes πως τα κονδύλια της ΕΕ πρέπει να χρηματοδοτούν τέτοια έργα υποδομών, τα οποία προσφέρουν δυνατότητες για οικονομική ανάπτυξη.

Πρότεινε επίσης την κατασκευή δυο άλλων αυτοκινητοδρόμων, έναν από την Λεποσάβιτς στη Ράσκα, και έναν άλλον από την Πετς στο Μαυροβούνιο, ώστε να βελτιωθεί η περιφερειακή διασύνδεση διαμετακόμισης.

Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Νις πρέπει να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό, και… πρέπει να συμπεριλάβει αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει το Κοσσυφοπέδιο με τη Σερβία, μέσω Ράσκα, και άλλες χώρες”, δήλωσε ο Γκερτζαλίου.

Σύμφωνα με τον Μιλουτίν Μρκόνιτς, υπουργό Μεταφορών της Σερβίας, ο Αυτοκινητόδρομος Νις-Πρίστινα αποτελεί παλιά ιδέα, από την εποχή Μιλόσεβιτς.

“[Ο αυτοκινητόδρομος θα συνδέει] το Κοσσυφοπέδιο με άλλες περιφερειακές χώρες, επειδή η αγορά του Κοσσυφοπεδίου, με 1,7 κατοίκους, δεν είναι μεγάλη, ωστόσο μέσω της νέας διαδρομής διαμετακόμισης, όμοια με τη μίνι Βαλκανική ζώνη Σένγκεν, μπορεί να προωθηθεί, και συνεπώς να υπάρξει πολιτικός αντίκτυπος”, δήλωσε ο Γκερτζαλίου.

Ο Κακούσα Γιασάρι, πρώην διευθυντής της διεύθυνσης οδών Κοσσυφοπεδίου, δήλωσε στους SETimes πως οποιαδήποτε διασύνδεση Αλβανίας, Κοσσυφοπεδίου, Σερβίας και Βουλγαρίας και πέραν αυτής, θα αποτελέσει σημαντικό περιφερειακό δίκτυο διαδρόμων, και θα έχει μείζονα οικονομικό, πολιτικό και πολιτιστικό αντίκτυπο.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr            

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ