H Aίγυπτος παρουσίασε το εγχώριο ΤΟΜΑ
Η Αίγυπτος κατόρθωσε να κατασκευάσει το δικό της ΤΟΜΑ.
Ο Εθνικός Οργανισμός Αμυντικής Παραγωγής, τμήμα του αιγυπτιακού υπουργείο άμυνας εξέλιξε το SENA 200, το νέο ερπυστριοφόρο τεθωρακισμένο όχημα μάχης (ΤΟΜΑ) που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί πλήρως στην Αίγυπτο.
Το όχημα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό στην αιγυπτιακή έκθεση αμυντικού υλικού EDEX 21.
Το σχέδιο του SENA 200 φαίνεται να μοιάζει πάρα πολύ με τη σειρά των σοβιετικών τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης BMP, όμως σύμφωνα με την αιγυπτιακή αμυντική βιομηχανία, είναι ένα εξ ολοκλήρου νέο όχημα.
Το όχημα βασίζεται πάνω σε ερπύστριες με αντιστρεπτικούς δοκούς και αποσβεστήρες κραδασμών σε κάθε πλευρά των πέντε εδαφικών τροχών με τον κινητήριο τροχό μπροστά και τον ρυθμιστικό πίσω. Το πάνω μέρος του προστατεύεται από πλάκες θωράκισης.
Το μπροστινό μέρος του SENA 200 διαθέτει κεκλιμένη μετωπική πλάκα με τον οδηγό στα αριστερά και το διαμέρισμα ισχύος στα αριστερά. Η θέση του οδηγού είναι εξοπλισμένο με πλήρως ψηφιακές οθόνες για τον έλεγχο και την οδήγηση του οχήματος.
Η εσωτερική διαρρύθμιση του σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει άνεση υψηλού επιπέδου με ατομικά καθίσματα για κάθε Στρατιώτη και το πλήρωμα. Κάθε πλευρά του σκάφους είναι εξοπλισμένο με τρία περισκόπια ημέρα και τρεις θύρες βολής όπως αναφέρει το proelasi.com
Το διαμέρισμα προσωπικού είναι πίσω με έξι πεζικάριους να κάθονται πλάτη-με-πλάτη, σε ατομικά καθίσματα. Εισέρχονται και εξέρχονται του οχήματος μέσω δύο χειροκίνητων θυρών που βρίσκονται πίσω στο σκάφος, κάθε μια διαθέτει ένα μικρό παράθυρο και μια θύρα βολής.
Σύμφωνα με το προωθητικό φυλλάδιο του SENA 200, το σκάφος του οχήματος προσφέρει βαλλιστική προστασία μέχρι το 4ο επίπεδο (Level 4) της συμφωνίας τυποποίησης – ΣΤΥΠ (STANAG) 4569 από διατρητικά (AP) πυρά μικρών όπλων 14,5Χ114 χλστ. Το πάτωμα του οχήματος προσφέρει προστασία από νάρκες μέχρι το 3ο επίπεδο (Level 3) της ίδιας ΣΤΥΠ (STANAG 4569) από τις εκρήξεις ναρκών βάρους 8 κιλών τρινιτροτολουόλης (TNT) κάτω από το σκάφος και τις ερπύστριες.
Το μπροστινό μέρος και οι πλευρές του SENA 200 μπορούν επίσης να εξοπλιστούν με προστασία πλέγματος εναντίον των πύραυλο-ωθούμενων ρουκετών (RPG) για την εξουδετέρωση των RPG διαταράσσοντας τον μηχανισμό πυροδότησης καθώς η επερχόμενη ρουκέτα παγιδεύεται μέσα στο πλέγμα.
Το SENA 200 κινείται με έναν πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 360 ίππους. Το όχημα μπορεί να κινηθεί επι δρόμου με απώτατή ταχύτητα 65 χλμ/ώρα και έχει αυτονομία 600 χλμ. Το όχημα διαθέτει χαμηλή σιλουέτα με μήκος 6,1 μ., πλάτος 1,88 μ. και ύψος 1,88 μ. Έχει βάρος μάχης μόλις 14 τόνους. Σύμφωνα με την ανάλυση του ιστοτόπου Army Recogniton, το SENA 200 φαίνεται να διαθέτει αμφίβιες δυνατότητες και προωθείται μέσα στο νερό χρησιμοποιώντας τις ερπύστριες του.
Το SENA 200 μπορεί να εξοπλιστεί με ευρύ φάσμα οπλικών συστημάτων και μπορεί να δεχθεί ενα αυτόματο πυροβόλο διαμετρήματος μέχρι 30 χλστ. Στην EDEX 21, το SENA 200 ήταν εξοπλισμένο με τον τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού (RWCS) Eagle 1 που κατασκευάζεται από κοινού από την αιγυπτιακή εταιρεία Arab International Optronics και την ισπανική εταιρία Escribano Mechanical & Engineering.
Ο Eagle 1 είναι ένας πλήρως σταθεροποιημένος RWCS που μπορεί να τοποθετηθεί πάνω σε ερπυστριοφόρα και τροχοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα. Ο RWCS διαθέτει μη ψυχόμενη θερμική κάμερα σκόπευσης και κάμερες σκόπευσης ημέρας όπως επίσης και αποστασιόμετρο λέιζερ και σύστημα παρατήρησης, εντοπισμού και αναγνώρισης.
Ο πύργος είναι οπλισμένος με ένα πολυβόλο 12,7 χλστ. Μπορεί να περιστραφεί κατά 360º με ανύψωση από +60º ως -20º.