Το  Σερβικό υπουργείο φυσικών πόρων, και Χωροταξίας ετοιμάζει την κατάρτιση ενός περιφερειακού σχεδίου για την περιοχή του Δούναβη-Μοράβα-Vardar– Θες/νικη  λόγω κινεζικής πρότασης για την δημιουργία ποτάμιου καναλιού  που θα συνδέει το Βελιγράδι με την Θεσσαλονίκη  αναφέρει σήμερα το κρατικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Tanjug .

Αυτό επιβεβαιώθηκε από τον Σέρβο υπουργό Milano Bacevic, ο οποίος μίλησε στο πρακτορείο ειδήσεων Tanjug.

«Οι επενδύσεις που απαιτούνται για την κατασκευή αυτής της διώρυγας υπολογίζεται σε  15-17 εκατομμύρια δολάρια, με ι  10 – 12 εκατομμύρια  δολάρια μόνο για το  σερβικό τμήμα», ανέφερε ο υπουργός .

Ο Bacevic υπογράμμισε ότι το κανάλι θα είναι μεγαλύτερο από ό, τι τα αντίστοιχα κανάλια Ρήνου-Μάιν ή Seine-Rhone, ή Oder-Βιστούλα,  και  Danube-Morava και στο μέλλον ενδέχεται η διασύνδεση και με τον Δούναβη.

Ο Bacevic είπε ότι είχε ήδη συζητήσει το εν λόγω έργο με τη  κινεζική εταιρεία που έχει εκφράσει επίσημα πρόταση για την υλοποίηση του έργου , το όνομα της οποίας οποίου δεν θέλησε να αποκαλύψει προς το παρόν .

Οι συνομιλίες που διεξάγονται, επίσης, με ορισμένες εταιρείες από το Ιλινόις των ΗΠΑ, και την Γερμανία  που εξέφρασαν τεράστιο ενδιαφέρων για το εν λόγω σχέδιο, που αποτελεί ένα γιγάντιο έργο σε όλα τα  Βαλκάνια και όχι μόνο .

Περιμένω ότι μέχρι το τέλος του Μαΐου, θα ολοκληρώσουμε με επιτυχία πολλές συζητήσεις που διεξάγουμε τώρα,” δήλωσε ο υπουργός.

«Το περιφερειακό σχέδιο για το έργο το οποίο θα συνδέσει μέσω ποταμών το Βελιγράδι με την Θεσσαλονίκη , θα πρέπει να καλύπτει μια έκταση περίπου 10.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων , έκταση που είναι ίση με το έδαφος του Κοσσυφοπεδίου» δήλωσε ο Bacevic.

Υπάρχει μια πλήρης συναίνεση από την σημερινή  σερβική κυβέρνηση σε αυτό το έργο, και ο Πρόεδρος της Σερβίας Τόμισλαβ Νίκολιτς έλαβε θετικά μηνύματα για την από κοινού υλοποίηση των έργων αυτών από αξιωματούχους  της ΠΓΔΜ και της Ελλάδος κατά τη διάρκεια επισκέψεών του σε αυτές τις χώρες.

Δεν απορρίπτει την σκέψη  ότι η κινεζική εταιρεία διατηρεί το προβάδισμα για την υλοποίηση αυτού του γιγάντιου έργου αλλά θα εξετασθούν και άλλες προσφορές από ΗΠΑ και Γερμανία  αλλά υπογράμμισε ότι το πιο σημαντικό πράγμα είναι ότι η Σερβία θα πρέπει να αναγνωρίσει το δικό της συμφέρον, και οι σερβικές  εταιρείες πρέπει να συμμετέχουν στο πρόγραμμα όσο το δυνατόν περισσότερο.

Σχόλιο : Η γεωπολιτική αξία της Μακεδονίας μας θα αποκτήσει τεράστιο ενδιαφέρων καθώς και ο άξονας Ελλάδα – Σκόπια-Σερβία- Δούναβης   θα αποτελεί την λεωφόρο που οι κινεζικές εταιρείες θα στέλνουν τα εκατομμύρια των προϊόντων τους στην κεντρική Ευρώπη.

Εκτιμάται ότι οι Κινέζοι «θέλουν» να ελέγχουν τον άξονα αυτό βάζοντας πραγματικά πόδι στην Ευρώπη .

Τμήμα ειδήσεων Defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ