Eνα τεράστιο εξοπλιστικό πρόγραμμα που προβλέπει την εγχώρια ανάπτυξη και κατασκευή νέου μαχητικού αεροσκάφους, νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους ανακοινώθηκε χθες  15 Δεκεμβρίου στην Τουρκία από την Εκτελεστική Επιτροπή Αμυντικής Βιομηχανίας (SSIK). Πρώτα από όλα η τουρκική κυβέρνηση εξουσιοδοτεί την ΤΑΙ να ξεκινήσει τα προκαταρκτικά σχέδια (concept design) ενός μαχητικού αεροσκάφους, καθώς και ενός εκπαιδευτικού αεροσκάφους με κινητήρα τζέτ, για την τουρκική Αεροπορία για την χρονική περίοδο μετά το 2020.

Eνα τεράστιο εξοπλιστικό πρόγραμμα που προβλέπει την εγχώρια ανάπτυξη και κατασκευή νέου μαχητικού αεροσκάφους, νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους ανακοινώθηκε χθες  15 Δεκεμβρίου στην Τουρκία από την Εκτελεστική Επιτροπή Αμυντικής Βιομηχανίας (SSIK). Πρώτα από όλα η τουρκική κυβέρνηση εξουσιοδοτεί την ΤΑΙ να ξεκινήσει τα προκαταρκτικά σχέδια (concept design) ενός μαχητικού αεροσκάφους, καθώς και ενός εκπαιδευτικού αεροσκάφους με κινητήρα τζέτ, για την τουρκική Αεροπορία για την χρονική περίοδο μετά το 2020.

Η SSIK αποφάσισε τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας με τις εταιρείες Agusta/Westland και Sikorsky για την αγορά 123 μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων. Στον τομέα των ναυτικών συστημάτων προχωρά ο εκσυγχρονισμός των 4 υποβρυχίων κλάσης Ay με την ανάθεση των εργασιών στην τουρκική εταιρεία μηχανολογικών μελετών STM.

Το εθνικό μαχητικό που τόσα χρόνια οι Τούρκοι οραματίζονταν να κατασκευάσουν φαίνεται ότι ξεκινά τελικά. Σε αυτό το πρόγραμμα, σημαντικό ρόλο εκτιμάται ότι θα παίξουν οι πρόσφατες προκαταρκτικές συνομιλίες Τούρκων αξιωματικών της Αεροπορίας με ομολόγους τους από την Ν. Κορέα, σχετικά με την ενδεχόμενη συμμετοχή της Τουρκίας στο αναπτυξιακό κορεατικό πρόγραμμα μαχητικού KF-X.

Η Νότιος Κορέα εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα διερευνά τις δυνατότητες συνεργασίες με άλλες χώρες αναφορικά με το μοίρασμα του κόστους και τη συμμετοχή στην ανάπτυξη του νέου stealth μαχητικού της χώρας. Μεταξύ των χωρών που έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με τους κορεάτες είναι η Τουρκία, η οποία εκμεταλλευόμενη την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από την εμπλοκή της στο πρόγραμμα ανάπτυξης του JSF (6 δις υποκατασκευαστικό έργο σε τουρκικές εταιρείες) καθώς και την ανθηρή οικονομική της κατάσταση, φαίνεται να θεωρεί την ανάπτυξη του νέου κορεατικού μαχητικού ως την κατάλληλη ευκαιρία για την ανάπτυξη του αντικαταστάτη των παλαιών F-16 C/D Block 30/40 που διαθέτει.

Παράλληλα με αυτήν την πολύ σημαντική απόφαση η SSIK αποφάσισε τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας με τις εταιρείες Agusta/Westland και Sikorsky για την αγορά 123 μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων. Στον τομέα των ναυτικών συστημάτων προχωρά ο εκσυγχρονισμός των 4 υποβρυχίων κλάσης Ay με την ανάθεση των εργασιών στην τουρκική εταιρεία μηχανολογικών μελετών STM.

Επιπλέον αποφασίστηκε η ναυπήγηση επιπρόσθετων περιπολικών σκαφών ανοικτής θαλάσσης εκτοπίσματος 600 τόνων για την τουρκική Ακτοφυλακή με αποστολή την προστασία της τουρκικής ΑΟΖ (εκτιμάται ότι θα ναυπηγηθούν 8 πλοία), ενώ δύο ακόμα φιλόδοξα προγράμματα αποδεικνύουν την μεθοδικότητα και τον μακροχρόνιο σχεδιασμό της τουρκικής εξοπλιστικής προσπάθειας.

Το πρώτο αφορά την κατασκευή κινητήρα Turbojet και το δεύτερο την ανάπτυξη και κατασκευή μίας ολόκληρης οικογένειας εθνικών όπως επισημαίνεται κινητήρων για χερσαία και ναυτικά συστήματα (άρματα μάχης, τεθωρακισμένα οχήματα και πλοία). 

Ελπίζουμε την επόμενη φορά που ο Τούρκος πρωθυπουργός ή ο Τούρκος υπουργός Επικρατείας Ε. Μπαγίς βρεθούν στην Αθήνα να αναλύσουν διεξοδικά στο ελληνικό τους ακροατήριο το σκεπτικό αυτών των εξοπλιστικών προγραμμάτων ειδικά δε όταν εδώ και ένα χρόνο προσπαθούν να μας πείσουν ότι οι εξοπλισμοί είναι πεταμένα λεφτά και θα πρέπει να τα αξιοποιήσουμε καλύτερα σε υποδομές για τους δύο λαούς.

Φαίνεται τελικά ότι για τους Τούρκους αξιωματούχους οι εξοπλισμοί θεωρούνται σημαντικό μέρος της “υποδομής” της χώρας τους διαφορετικά δεν θα στερούσαν από τους Τούρκους πολίτες κάθε χρόνο 4 δισ. δολάρια που δαπανώνται για νέα οπλικά συστήματα.      

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ