Ο αριθμός των εν λειτουργία τουρκικών ναυπηγείων έχει μειωθεί κατά 60% από το 2008 όταν η παγκόσμια οικονομική κρίση ξεκίνησε οδηγώντας τον συγκεκριμένο πολλά υποσχόμενο τομέα σε σταδιακό μαρασμό. Η ραγδαία ανάπτυξη της τουρκικής ναυπηγικής βιομηχανίας από το 2005 διήρκησε ουσιαστικά μέχρι το 2008 όταν ο τζίρος των τουρκικών ναυπηγικών μονάδων είχε φτάσει τα 3 δις δολάρια.

Ο αριθμός των εν λειτουργία τουρκικών ναυπηγείων έχει μειωθεί κατά 60% από το 2008 όταν η παγκόσμια οικονομική κρίση ξεκίνησε οδηγώντας τον συγκεκριμένο πολλά υποσχόμενο τομέα σε σταδιακό μαρασμό. Η ραγδαία ανάπτυξη της τουρκικής ναυπηγικής βιομηχανίας από το 2005 διήρκησε ουσιαστικά μέχρι το 2008 όταν ο τζίρος των τουρκικών ναυπηγικών μονάδων είχε φτάσει τα 3 δις δολάρια.

Λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης τα τουρκικά ναυπηγεία που μπορούσαν να ναυπηγήσουν 250 πλοία το χρόνο είδαν τις παραγγελίες τους να κατακρημνίζονται. Σύμφωνα με στοιχεία του έτους 2010 η απασχόληση στα τουρκικά ναυπηγεία μειώθηκε κατά 80%, πιο ειδικά μόνο στην περιοχή της Τούζλα όπου βρίσκεται το 40% των ναυπηγείων της χώρας υπήρξαν 200 ακυρώσεις ναυπήγησης νέων πλοίων. Πάντως αν και η μείωση των παραγγελιών δοκιμάζει την τουρκική ναυπηγική βιομηχανία οι εξαγωγές πλοίων παραμένουν σε αξία υπολογίσιμες.

Το 2002 οι εξαγωγές πλοίων που ναυπηγήθηκαν στην Τουρκία ήταν 500 εκατ. δολάρια. Το 2008 οι εξαγωγές είχαν φτάσει τα 2,65 δις δολάρια για να μειωθούν στα 1 δις δολάρια το 2010. Επι του παρόντος η βασική δραστηριότητα των εναπομεινάντων ναυπηγείων είναι η επισκευή πλοίων με τα ναυπηγεία να εργάζονται στο 20% των δυνατοτήτων τους γεγονός που οδήγησε σε χιλιάδες απολύσεις.

Πιο αναλυτικά από τους 35.000 εργαζόμενους στα ναυπηγεία της Τούζλα πριν από δύο χρόνια σήμερα απασχολούνται μόνο 8.000. Ένας ακόμα τομέας που στοιχειώνει τα ναυπηγεία της Τούζλα είναι ο μεγάλος αριθμός νεκρών από εργατικά ατυχήματα. Πιο συγκεκριμένα την περίοδο 1992-2010 συνολικά 135 εργάτες σκοτώθηκαν μόνο στα ναυπηγεία της Τούζλα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ