Νέα προβλήματα στην συμμετοχή της Τουρκίας στο πρόγραμμα ανάπτυξης του F-35 παρουσιάστηκαν πρόσφατα και αφορούν το αίτημα της γειτονικής χώρας να έχει πρόσβαση στους πηγαίους κωδικούς του νέου αεροσκάφους.

Νέα προβλήματα στην συμμετοχή της Τουρκίας στο πρόγραμμα ανάπτυξης του F-35 παρουσιάστηκαν πρόσφατα και αφορούν το αίτημα της γειτονικής χώρας να έχει πρόσβαση στους πηγαίους κωδικούς του νέου αεροσκάφους.

Επιπρόσθετα η Τουρκία ζητά πρόσβαση και δυνατότητα αναβάθμισης του λογισμικού που χρησιμοποιείται στο F-35 ενώ προβληματισμό προκαλεί στην τουρκική κυβέρνηση η επιβεβαίωση ότι το κόστος της απόκτησης 100 F-35 θα φτάσει τα 16 δις δολάρια από τα 12 δις δολάρια που είχε αρχικά εκτιμηθεί. Στα δύο πρώτα θέματα η αμερικανική πλευρά κρατά μέχρι σκληρή αρνητική στάση μη θέλοντας να επιτρέψουν στους Τούρκους πρόσβαση στους πηγαίους κωδικού και στο λογισμικό.

Η στάση αυτή των ΗΠΑ έχει προβληματίσει την κυβέρνηση Ερντογάν η οποία ανησυχεί ότι χωρίς την κατοχή των πηγαίων κωδικών από την τουρκική Αεροπορία τα F-35 πιθανόν να πέσουν θύματα ηλεκτρονικού πολέμου ότι η χρήση των αεροσκαφών δεν θα ελέγχονται από την τουρκική Αεροπορία αλλά από εξωτερικές πηγές και ότι δεν θα μπορεί να πραγματοποιηθεί αναβάθμιση του λογισμικού του αεροσκάφους από την πολεμική βιομηχανία της χώρας. Υπό αυτές τις εξελίξεις η κυβέρνηση Ερντογάν προσπαθεί να αποφασίσει την στάση που θα τηρήσει όσο αφορά την αγορά των 100 μαχητικών.

Η απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης για αυτό το θέμα θα ληφθεί μετά τις 13 Απριλίου 2011 αφού πραγματοποιηθεί η σχετική συνάντηση Αμερικανών και Τούρκων αξιωματούχων για αυτό το ζήτημα στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα εκτιμήσεις τα πρώτα μαχητικά F-35 θα παραδοθούν στην τουρκική Αεροπορία το 2015, ενώ όσον αφορά τα επιπρόσθετα 4 δις δολάρια του τελικού κόστους του προγράμματος η Υπογραμματεία Πολεμικής Βιομηχανίας (SSM) ζήτησε από το Υπουργείο Οικονομικών την ανεύρεση αυτού του ποσού για την αγορά των 100 μαχητικών όπως προβλέπεται στον σχεδιασμό του τουρκικού ΓΕΕΘΑ.  

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ