Στην έκδοση αίτησης για πληροφορίες RfI (Request for Information) για την προμήθεια αεροσκάφους ναυτικής επιτήρησης της τουρκικής Ακτοφυλακής, προέβη η γραμματεία αμυντικών εξοπλισμών (SSM).

Συγκεκριμένα, η αίτηση για προσφορές περιλαμβάνει τη συντήρηση, υπηρεσίες επιχειρησιακής αξιοποίησης και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων υποσυστημάτων σε ένα αεροσκάφος King Air 350ER, κατασκευής της αμερικανικής Beechcraft, που η κυβέρνηση της Τουρκίας θα προμηθευτεί στο πλαίσιο του προγράμματος εξοπλισμού της Ακτοφυλακής και μετατροπής της σε ένοπλο μάχιμο Σώμα.

Το αεροσκάφος πρόκειται να αναλάβει την εκτέλεση επιχειρήσεων μεθοριακής ασφάλειας και ναυτικής υποστήριξης καθώς και την υποστήριξη επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης και φυσικά αυτό έχει σχέση με τον πόλεμο των NOTAMs που έχει ξεσπάσει στο Αιγαίο

Την ευθύνη υλοποίησης του συγκεκριμένου προγράμματος ανέλαβε το SSM, το οποίο με τη διαδικασία του RFI αποσκοπεί στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με πιθανούς αναδόχους για την ολοκλήρωση των υποσυστημάτων Ως διορία για την υποβολή προτάσεων  έχει καθοριστεί η 1η Φεβρουαρίου 2016.

Η ανταλλαγή NOTAMs μέσα στον Ιανουάριο έχει κορυφωθεί, με την Τουρκία να μην χάνει ευκαιρία να επαναφέρει διεθνώς και συστηματικώς το σύνολο πλέον των διεκδικήσεων και αμφισβητήσεων της σε βάρος της Ελλάδας, από τα όρια του FIR Αθηνών, την ελληνικότητα των νήσων του Αν. Αιγαίου, την αποστρατιωτικοποίηση των νήσων, τα θαλάσσια σύνορα και τώρα, την περιοχή θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης, επιμένοντας ότι με βάση τον κατοχυρωμένο στο Διεθνή Οργανισμό Ναυσιπλοΐας  (ΙΜΟ) τουρκικό νόμου του 2001, της ανήκει το μισό Αιγαίο για θαλάσσια έρευνα και διάσωση.

Η ευρω-τουρκική συμφωνία προβλέπει εκτός των  άλλων,  η Τουρκία να προβαίνει σε εντατικές περιπολίες στα χωρικά ύδατα της (coast guard patrol) για να αναχαιτίζει τους λαθρέμπορους και να αυξήσει τις επιχειρήσεις θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης (SAR) στη Διεθνή Θάλασσα του Αιγαίου για τη διάσωση των ναυαγών. Με αυτή την διατύπωση Γιούνκερ- Ερντογάν, η ΕΕ παραβιάζει τη Σύμβαση του Αμβούργου 1979 του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ), διότι στερεί από την Ελλάδα αρμοδιότητες για SAR στη Διεθνή Θάλασσα του Αιγαίου μέσα στο FIR Αθηνών, που απορρέουν από τη Σύμβαση του Αμβούργου.

Επιπροσθέτως, η Συμφωνία προβλέπει, η Ελλάδα να εκτελεί περιπολίες (coast guard patrol) στα χωρικά ύδατα της (6νμ) προκειμένου να φυλάσσει τα θαλάσσια σύνορα της,  που έχουν μετατραπεί και σε εξωτερικά σύνορα της ΕΕ.

Με τη διατύπωση αυτή της Συμφωνίας, η οποία προφανέστατα έγινε δια χειρός Νταβούτογλου – αφού η Αθήνα ούτε ρωτήθηκε, ούτε πήρε μέρος στις συνομιλίες αυτές, απλώς συνυπέγραψε αδιαμαρτύρητα στο τέλος- η ελληνική πλευρά προφανώς δεν αντιλήφθηκε ότι τα ελληνικά χωρικά ύδατα, ως θαλάσσια ελληνικά και ευρωπαϊκά εξωτερικά σύνορα αφορούν στο σύνολο των χωρικών υδάτων των νήσων του Αιγαίου. Αντιθέτως,  η Αθήνα εστίασε την προσοχή της και εγκλωβίστηκε αποκλειστικά στη μέση γραμμή ανάμεσα στις ανατολικές ακτές των νήσων και τις δυτικές ακτές της Τουρκίας

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ