UAV ANKA: Ο νέος κίνδυνος για Αιγαίο-ενδοχώρα
Συμβόλαιο με την κρατική τουρκική εταιρεία αεροκατασκευών ΤΑΙ πρόκειται να υπογράψει η SSM για την παραγωγή 10 μη επανδρωμένων αεροχημάτων ΑΝΚΑ. Σύμφωνα με τον διευθυντή της SSM Murad Bayar οι πτητικές δοκιμές του αεροχήματα προχωρούν κανονικά και το αερόχημα πρόκειται σύντομα να μπεί σε παραγωγή. Αυτό σημαίνει ότι από το 2014 που θα παραδοθούν, θα υπάρχει ένα συνεχές και "αόρατο" μάτι αλλά και "αυτί" αφού ανάλογα με τις συσκευές που θα μεταφέρει θα μπορεί να πραγματοποιεί και τηλεφωνικές υποκλοπές, επάνω όχι απλώς από το Αιγαίο, αλλά από το σύνολο της ελληνικής επικράτειας! Ουσιαστικά αόρατο (νύχτα στα ύψη που επιχειρεί και λόγω του μεγέθους του είναι εξαιρετικά δύσκολο να εντοπιστεί από το ελληνική σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης. Όπως ανέφερε ο διευθυντής της υπηρεσίας τα πρώτα από τα 10 συνολικά αεροχήματα ΑΝΚΑ που θα παραγγελθούν εντός των επόμενων μηνών θα παραδοθούν μέσα σε δύο χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης. Το μέγιστο βάρος απογείωσης του νέου τουρκικού αεροχήματος φτάνει τα 250 κιλά, το επιχειρησιακό ύψος του ΑΝΚΑ φτάνει τα 30.000 πόδια και η αυτονομία του τις 24 ώρες. Παράλληλα με το αερόχημα η Aselsan προχωρά στην εξέλιξη του νέου ραντάρ SAR που α θα εξοπλίσει το ΑΝΚΑ και για το λόγο αυτό χρησιμοποιεί ως αεροσκάφος δοκιμών ένα παλιό Grumman S-2T Tracker το οποίο θα ξεκινήσει τις πτητικές δοκιμές μέσα στους επόμενους μήνες. Τέλος για την αύξηση της απόδοσης του ΑΝΚΑ η εταιρεία ΤΑΙ προσπαθεί να αυξήσει την απόδοση του κινητήρα Thielert Centurion 2.0 χρησιμοποιώντας ως αεροσκάφος δοκιμών ένα Cessna 337 και την ίδια στιγμή οι μηχανικοί της εταιρείας εξελίσσουν ένα νέο κινητήρα turboprop για το ΑΝΚΑ ώστε το σύνολο των υποσυστημάτων του αεροχήματος να είναι τουρκικής κατασκευής. Ένας νέος "μπελάς" για τον οποίο ζητείται άμεση απάντηση από το υπουργείο Άμυνας... Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Συμβόλαιο με την κρατική τουρκική εταιρεία αεροκατασκευών ΤΑΙ πρόκειται να υπογράψει η SSM για την παραγωγή 10 μη επανδρωμένων αεροχημάτων ΑΝΚΑ. Σύμφωνα με τον διευθυντή της SSM Murad Bayar οι πτητικές δοκιμές του αεροχήματα προχωρούν κανονικά και το αερόχημα πρόκειται σύντομα να μπεί σε παραγωγή.
Αυτό σημαίνει ότι από το 2014 που θα παραδοθούν, θα υπάρχει ένα συνεχές και “αόρατο” μάτι αλλά και “αυτί” αφού ανάλογα με τις συσκευές που θα μεταφέρει θα μπορεί να πραγματοποιεί και τηλεφωνικές υποκλοπές, επάνω όχι απλώς από το Αιγαίο, αλλά από το σύνολο της ελληνικής επικράτειας!
Ουσιαστικά αόρατο (νύχτα στα ύψη που επιχειρεί και λόγω του μεγέθους του είναι εξαιρετικά δύσκολο να εντοπιστεί από το ελληνική σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης.
Όπως ανέφερε ο διευθυντής της υπηρεσίας τα πρώτα από τα 10 συνολικά αεροχήματα ΑΝΚΑ που θα παραγγελθούν εντός των επόμενων μηνών θα παραδοθούν μέσα σε δύο χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.
Το μέγιστο βάρος απογείωσης του νέου τουρκικού αεροχήματος φτάνει τα 250 κιλά, το επιχειρησιακό ύψος του ΑΝΚΑ φτάνει τα 30.000 πόδια και η αυτονομία του τις 24 ώρες. Παράλληλα με το αερόχημα η Aselsan προχωρά στην εξέλιξη του νέου ραντάρ SAR που α θα εξοπλίσει το ΑΝΚΑ και για το λόγο αυτό χρησιμοποιεί ως αεροσκάφος δοκιμών ένα παλιό Grumman S-2T Tracker το οποίο θα ξεκινήσει τις πτητικές δοκιμές μέσα στους επόμενους μήνες.
Τέλος για την αύξηση της απόδοσης του ΑΝΚΑ η εταιρεία ΤΑΙ προσπαθεί να αυξήσει την απόδοση του κινητήρα Thielert Centurion 2.0 χρησιμοποιώντας ως αεροσκάφος δοκιμών ένα Cessna 337 και την ίδια στιγμή οι μηχανικοί της εταιρείας εξελίσσουν ένα νέο κινητήρα turboprop για το ΑΝΚΑ ώστε το σύνολο των υποσυστημάτων του αεροχήματος να είναι τουρκικής κατασκευής.
Ένας νέος “μπελάς” για τον οποίο ζητείται άμεση απάντηση από το υπουργείο Άμυνας…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr