Επικρίσεις από την ακαδημαϊκή κοινότητα έχει προκαλέσει η απόφαση του τουρκικού υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει την εξελικτική θεωρία του Δαρβίνου από την σχολική ύλη, σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Hurriyet. Όπως υποστήριξαν πολλοί καθηγητές σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Τουρκίας, αυτό συμβαίνει μόνο στη Σαουδική Αραβία. 

Το υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας είχε σχεδιάσει μία διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία θα συζητούνταν από τις 13 Ιανουαρίου έως τις 10 Φεβρουαρίου τα 52 διαφορετικά μαθήματα του σχολικού προγράμματος, εκτός από αυτό της θρησκείας και της ηθικής. Στη συνέχεια, το κεφάλαιο που αφορούσε την εξέλιξη αφαιρέθηκε από την ύλη του μαθήματος της βιολογίας, το οποίο διδασκόταν στο τελευταίο έτος του αντίστοιχου τουρκικού Λυκείου. Αυτό αντικαταστάθηκε από ένα άλλο κεφάλαιο με όνομα «Τα πλάσματα και η εξέλιξη».

Οι Τούρκοι ακαδημαϊκοί υπογράμμισαν ότι σε άλλα κράτη του κόσμου η εκπαίδευση για το περιβάλλον και την οικολογία ξεκινά νωρίς ακόμη και στην προσχολική εκπαίδευση, όπως γίνεται στη Φινλανδία.

«Η κοινή πορεία των ζώντων πλασμάτων και το μάθημα της εξέλιξης πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στα πρώτα στάδια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το μάθημα της Επιστήμης και της Τεχνολογίας στο δημοτικό σχολείο πρέπει να παρουσιάζεται με τέτοια οπτική, ώστε οι μαθητές να το συνδέουν με μαθήματα που θα διδαχθούν στα επόμενα χρόνια και θα πρέπει να τους δοθεί μία εξελικτική οπτική γωνία», αναφέρεται στην έκκληση των ακαδημαϊκών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ