Η τουρκική Υποδιεύθυνση Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM), με μια λιτή της ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της γνωστοποίησε την έναρξη της διαδικασίας προμήθειας για αποβατικά αερόστρωμνα (Landing Craft Air Cushion – LCAC) για την Διοίκηση Ναυτικών Δυνάμεων. Η απόκτησή τους από το τουρκικό Ναυτικό αλλάζει ολόκληρο τον στρατηγικό χάρτη του Αιγαίου. Σε “χρόνο μηδέν”, οι τουρκικές δυνάμεις θα μπορούν να αποβιβάσουν άνδρες και βαρύ υλικό στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, μειώνοντας κατά 3/4 τον χρόνο άφιξης θαλασσίως μεταφερομένων ενισχύσεων (follow-on-forces) στις αεροκίνητες δυνάμεις. Εννοείται ότι τα LCAC δεν προορίζονται για χρήση ούτε στα βουνά του Κουρδιστάν, ούτε κατά του Ιράν…

Η τουρκική Υποδιεύθυνση Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM), με μια λιτή της ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της γνωστοποίησε την έναρξη της διαδικασίας προμήθειας για αποβατικά αερόστρωμνα (Landing Craft Air Cushion – LCAC) για την Διοίκηση Ναυτικών Δυνάμεων.

Σύμφωνα με την πάγια τουρκική τακτική, απαιτείται να υπάρχει μεγάλη τουρκική συμμετοχή στην σχεδίαση, κατασκευή και μετέπειτα συντήρηση των σκαφών, καθώς και την ανάπτυξη των συστημάτων και υποσυστημάτων τους.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι κατασκευαστικοί οίκοι, που επιθυμούν να συμμετάσχουν στον τουρκικό διαγωνισμό, θα πρέπει να γνωστοποιήσουν την πρόθεσή τους αυτή στην SSM μέχρι τις 7 Αυγούστου.

Η απόκτηση των LCAC από το τουρκικό Ναυτικό αναμένεται να έχει καθοριστικές συνέπειες στην σχεδίαση και εκτέλεση αποβατικών επιχειρήσεων από τα μικρασιατικά παράλια προς τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου ή από την Ίμβρο (εδρεύει ένα σύνταγμα ειδικών δυνάμεων) προς τα νησιά του Αιγαίου.

Ανάλογα με το σκάφος που θα επιλεγεί (πληροφορίες από την Tουρκία κάνουν λόγο για τουλάχιστον δέκα σκάφη) δημιουργείται μία αποβατική δύναμη που σε κλάσμα χρόνου σε σχέση με τις σημερινές αποβατικές δυνατότητες του τουρκικού Ναυτικού, θα μπορεί να προβαίνει σε αποβατικές ενέργειες μεταφέροντας βαρύ υλικό.

Πιθανότατα η προμήθεια θα αφορά μεσαίας μεταφορικής ικανότητας LCAC για χρήση από το νέο LDP του τουρκικού Ναυτικού. Είτε έτσι, είτε χρησιμοποιηθούν αυτόνομα, η απόκτησή τους έχει ανάλογη σημασία με την προμήθεια γεφυρών ταχείας ζεύξης στον Έβρο. Πρόκειται ουσιαστικά για “πλωτά συστήματα ταχείας ζεύξης Αρχιπελάγους”.

 

Όσο για τα ελληνικά αντίστοιχα συστήματα, τα αερόστρωμνα ZUBR που στόχο έχουν την ταχεία μεταφορά ενισχύσεων στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, μέχρι στιγμής έχουν αφεθεί στην τύχη τους, με ελάχιστη υποστήριξη και μόνο ένα βρίσκεται σε έπιχειρησιακή ετοιμότητα.

Βάσει των όσων έχει δηλώσει ο Α/ΓΕΝ, Γιώργος Καραμαλίκης, μετά την υπογραφή της follow-on-support, τρία μόνο θα μείνουν σε υπηρεσία (τα τρία καινούρια ρωσικά) και το τέταρτο που προήλθε από ουκρανικά αποθέματα θα χρησιμοποιηθεί για ανταλλακτικά.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ