H παραχώρηση της λειτουργίας του λιμανιού της Αττάλειας στο Κατάρ, με το οποίο ο Πρόεδρος Ερντογάν έχει δημιουργήσει στενές σχέσεις μέχρι το 2047 είναι και επίσημα γεγονός , αφού έγινε αποδεκτή στην τουρκική βουλή.

Ο Αντιπρόεδρος του Ομίλου CHP, Engin Özkoç, ανακοίνωσε σε τηλεοπτική εκπομπή που παρέστη στο Tele1, ότι η εισήγηση-πρόταση εκχώρησης της λειτουργίας του λιμανιού της Αττάλειας  από το Κατάρ έως το 2047, έγινε αποδεκτή στη Μεγάλη Εθνοσυνέλευση της Τουρκίας.

Σύμφωνα με τη δήλωση του Özkoç, η πρόταση του AKΡ η οποία προσέθεσε το στοιχείο “που επιτρέπει στους Κατάρ να λειτουγεί το λιμάνι της Αττάλειας έως το 2047”, στην  πρόσφατη συμφωνία με το Κατάρ, έγινε δεκτή παρά τις μεγάλες συζητήσεις.

Η εταιρεία Qatari QTerminals ανέλαβε το λιμάνι της Αττάλειας έναντι 140 εκατομμυρίων δολαρίων. Το λιμάνι θα εκμεταλλευόταν η εταιρεία του Κατάρ μέχρι το 2028. Τώρα, με τον νόμο, η περίοδος αυτή θα παραταθεί για άλλα 19 χρόνια. Έτσι, η εταιρεία θα μπορεί να λειτουργεί αυτό το λιμάνι μέχρι το 2047.

Πριν από λίγες ημέρες  έγινε αποδεκτή από την Επιτροπή Σχεδίου και Προϋπολογισμού της Βουλής η πρόταση , που προβλέπει διαγραφή των δημοσίων οφειλών της BOTAŞ, της τουρκικής κρατικής εταιρείας πετρελαίου. Έτσι προβλέπεται να  διαγραφούν όλα τα χρέη της BOTAŞ προς το δημόσιο, που φέρεται  ότι θα ιδιωτικοποιηθεί για να πουληθεί στη συνέχεια.

Ο αναπληρωτής του CHP Muğla Süleyman Girgin επεσήμανε πρόσφατα  ότι η πώληση μετοχών μέσω δημόσιας προσφοράς είναι μια μέθοδος ιδιωτικοποίησης λέγοντας: “Στην τελευταία επίσκεψη του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο Κατάρ, υπήρχαν πληροφορίες ότι το Κατάρ ενδιαφέρεται για ορισμένες εταιρείες του Ταμείου Περιουσίας της Τουρκίας”.

Ένας άλλος πιθανός αγοραστής των μετοχών της BOTAŞ φέρεται να είναι τα ΗΑΕ. Σχεδιάζεται να πουληθούν ορισμένες από τις μετοχές της BOTAŞ σε επενδυτές και εταιρείες από το Κατάρ και τα ΗΑΕ;

 “Είναι ο κύριος σκοπός για την BOTAŞ, της οποίας τα χρέη θα  έχουν διαγραφεί γρήγορα,  να πουλήσει τις μετοχές της χωρίς να συσσωρεύσει νέα χρέη;”

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ