Ο τουρκικός διακλαδικός πύραυλος cruise CAKIR θα αποτελέσει τον μεγάλο πονοκέφαλο των ΕΕΔ
Η παρουσίαση από τη Roketsan και τη Διεύθυνση Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκικής Προεδρίας, του νέου πύραυλου cruise CAKIR έχει πάρει μεγάλη δημοσιότητα καθώς φαίνεται να το δούμε σε μαζική παραγωγή ως το πρώτο πραγματικά διακλαδικό βλήμα της τουρκικής βιομηχανίας.
Στα βίντεο που κυκλοφορεί η Roketsan απεικονίζεται χρήση από μη επανδρωμένα Akinci, από το αεριωθούμενο drone, από επίγειους κινητούς εκτοξευτές 4 βλημάτων ανά φορτηγό, από μαχητικά F-16, από μη επανδρωμένα θαλάσσια οχήματα, από ελικόπτερα Blackhawk,ενώ το χαμηλό κόστος του σημαίνει εκτός της μαζικότητα στην παραγωγή αλλά και οι εξαγωγές που θα καταφέρει να πετύχει.
Όμως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η ικανότητα εκτόξευσης «σμήνους» με χρήση ζεύξης μεταξύ των βλημάτων για συγχρονισμό κατά την επίθεση στα πλαίσια συνεργατικής δράσης όπου για παράδειγμα κάθε βλήμα θα φθάνει από διαφορετική κατεύθυνση.
Ο CAKIR με χαμηλό RCS και με βάση τα χαρακτηριστικά του προορίζεται για μαζικά χτυπήματα, ή κατά μικρών «μαλακών» στόχων αφήνοντας του ακριβούς SOM για τους μεγάλους στόχους.
Το πεδίο δράσης ανεξάντλητο και έτσι και μέσω δεδομένων στοχοποίησης από κάθε πλατφόρμα θα αποτελεί απειλή κατά μικρών σκαφών, πυραυλακάτων, κανονιοφόρων, περιπολικών, αφήνοντας ή συμπληρώνοντας τους ATMACA σε επιθέσεις κορεσμού.
Η αεροεκτοξεύομενη έκδοση με εμβέλεια πάνω από 100 χιλιόμετρα, δηλαδή εκτός ακτίνας δράσης κάθε ελληνικού αντιαεροπορικού συστήματος θα έχει στόχους όπως ραντάρ, κέντρα διοίκησης, σχηματισμούς τεθωρακισμένων, ημιοχυρωμένων σημείων, κρίσιμων εγκαταστάσεων, με χαμηλό κόστος.
Ενώ τέλος από την έκδοση εδάφους-εδάφους, ως πυροβολικό υψηλής ακριβείας, με ευκίνητους εκτοξευτές κατά κα΄θε στόχου σε επίπεδο ταξιαρχίας/μεραρχίας.
Να σημειώσουμε ότι το βλήμα στηρίζεται στον επίσης τουρκικό τουρμποτζέτ KJ-1750 που παρέχει εμβέλεια στα150 χιλιόμετρα, για ένα βλήμα βάρους 275 κιλών, 330 με το booster και με μήκος 3,3 μέτρα, βάρος κεφαλής 70 κιλά και ταχύτητα μεταξύ 0,75 και 0,85 Mach θα εκμεταλλεύεται το σύστημα πλοήγησης INS/GPS TERAPROM και τελικής στοχοποίησης IIR αποτελώντας μεγάλο πονοκέφαλο για τις ΕΕΔ.