Η Τουρκία, παρουσίασε το καινοτόμο μη επανδρωμένο αεροσκάφος (drone) με την ονομασία Kalkan Diha (ελλην. Ασπίδα), το οποίο θα απογειώνεται και θα προσγειώνεται κάθετα.

Μετά από τριάντα δοκιμαστικές πτήσεις, το Kalkan Diha της εταιρείας Baykar θεωρείται έτοιμο να εκτελεί αποστολές με απόλυτη ακρίβεια, χωρίς την ανάγκη υποδομών προσγείωσης.

Αυτό το νέο σύστημα αναδεικνύεται σε νέο στρατηγικό εργαλείο για την προάσπιση των θαλάσσιων συνόρων της Τουρκίας.

Δεν χρειάζεται διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης

Το Diha έρχεται να εξυπηρετήσει μία επιτακτική ανάγκη για ευελιξία στις αεροπορικές επιχειρήσεις.

Η απάντηση στο ερώτημα για το πού μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτά τα οχήματα, τα οποία μπορούν να προσγειώνονται και να απογειώνονται από περιοχές λίγο μεγαλύτερες από το δικό τους πλάτος και μήκος χωρίς να χρειάζονται διάδρομο, είναι αρκετά ευρεία.

Αναμένεται να χρησιμοποιηθούν από την αστυνομία, την ακτοφυλακή, το υπουργείο δασών, στα σύνορα, σε πολεμικά πλοία κι άλλες δυνάμεις ασφαλείας.

Πλεονέκτημα στη θάλασσα

Όταν το Kalkan Diha θα ενταχθεί στο τουρκικό Ναυτικό, αναμένεται να του προσφέρει σημαντικά τακτικά πλεονεκτήματα.

Καταρχάς, θα αντικαταστήσει τα ελικόπτερα SH-60 Seahawk στις αποστολές έρευνας, διάσωσης και επιτήρησης, ενώ το Kalkan Diha θα επεκτείνει σημαντικά τις δυνατότητες στον υποβρύχιο πόλεμο.

Το νέο μη επανδρωμένο δεν θα συμβάλει μόνο στη θαλάσσια και παράκτια ασφάλεια, αλλά θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο των ακτών από τη θαλάσσια ρύπανση, το λαθρεμπόριο, την ασφάλεια των συνόρων και πολλούς άλλους τύπους αποστολών.

Το κόστος τέτοιων συστημάτων είναι πολύ χαμηλό και τα οφέλη αρκετά υψηλά. Ένα από αυτά είναι ότι εξασφαλίζουν λιγότερη φθορά στα ελικόπτερα.

Οι χώρες που αγοράζουν το TB-2, θα θέλουν και το Kalkan Diha

Μεγάλες προδιαγράφονται και οι εξαγωγικές δυνατότητες του νέου τουρκικού drone Kalkan.

Η δυνατότητά του να προσφέρει παρόμοιες ή και ανώτερες υπηρεσίες με χαμηλότερο κόστος και υψηλότερη ποιότητα θέτει τις βάσεις να καταστεί το επόμενο μεγάλο εξαγωγικό hit της τουρκικής αεροπορικής βιομηχανίας, ιδιαίτερα σε χώρες που έχουν ήδη επενδύσει στο Bayraktar TB-2 της Τουρκίας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ